Automatizace - jak nahradit Triggery

Dříve se v aplikaci SmartEmailing používaly Segmenty, SmartKampaně a Triggery. Nicméně jak šel čas, vyvinuli jsme pro vás prostředí Automatizace, která vám přináší mnohem více, protože je flexibilnější a můžeme ji neustále vylepšovat dle potřeb vás - našich klientů. Bylo však třeba některé funkce zcela nahradit, protože by vznikla duplicita. Z toho důvodu již Automatizace se Segmenty, SmartKampaněmi ani Triggery nepracuje.


Pojďme se však podívat k čemu sloužily Triggery a jak je Automatizace nahrazuje.


Triggery - Triggery se automatizovaně spouští při definované akci a následně provedou akci další. Trigger za nás popřeje k svátku či k narozeninám, přesune automaticky kontakty mezi seznamy na základě nějaké události, smaže kontakt z určitého seznamu, atd. Slouží tedy k vytváření pravidel pro akce, které kontakty provedou. 

Triggery v Automatizaci: Triggery využívejte v Automatizaci, ve které je nahrazuje uzel Trigger a částečně i  Operátor "Podmínka". Díky ní můžete nejen zasílat rozesílky na základě událostí (svátek, narozeniny), ale také kontakty velmi jednoduše, přehledně, mnohonásobně, a hlavně na jednom místě třídit. Automatizace vám také nabízí více možností v případě, že chcete reagovat na změny chováni svých uživatelů (např. dokončení objednávky), zasílat upomínky nebo více cílit na konkrétní uživatele. Pro svou inspiraci můžete využít námi vytvořené Automatizační scénáře.

Pozor! Pokud jste měli Triggery nastavené původním způsobem a rozhodli jste se, že chcete používat Automatizaci, nezapomeňte si Triggery deaktivovat, jinak se akce provede 2x.


1) PŘÁNÍ K SVÁTKU ČI NAROZENINÁM

Pokud chcete poslat kontaktu přání k svátku či k narozeninám, je třeba v rámci Automatizace nastavit každodenní opakování, aby systém překontroloval, kdo má svátek a kdo narozeniny a rozeslal přání, dárky atd.


V menu klikněte na záložku Automatizace a zvolte + Nový scénář.


Vyberte prosím hotový scénář ze šablon scénářů:


A vyberte Svátkovou kampaň:

Vyberte čas, kdy se kontakty nalijí do scénáře, následně systém vyhodnotí, komu e-mail půjde a teprve v čekání si nastavíte přesný čas (případně můžete již do opakování dát čas a po podmínce nastavit rovnou odeslání svátku.


SVÁTEK:

Vychází se ze systémového pole Svátek.


NAROZENINY:

Vychází se ze systémového pole Narozeniny. Pokud se vašich klientů na tento den ptáte, můžete jim pak popřát k narozeninám.


*pro představu zde vidíte ten druhý způsob, o kterém jsem mluvila výše, kdy už kontakt nečeká a rovnou se kontakty natáhnou na plátno, systém překontroluje a odešle se narozeninový e-mail.


Tip:

Dokonce můžete v případě svátku nebo narozenin poslat třeba i týden před např. slevový kupón a pak už v tento slavnostní den narozeniny pouze popřát.

2) SPUSTIT PŘI OTEVŘENÍ KAMPANĚ

Pokud chcete vědět, zda kontakt otevřel e-mail, reagujete vždy na nějaké předchozí poslání e-mailu.

Jak odeslat e-mail, to už znáte. E-mail odešlete pomocí Automatizace.

Pokud chcete, aby se spustila nějaká akce po otevření e-mailu, je třeba dát Trigger Opakovat - podmínka Odeslán e-mail - pokud ano - zda byl otevřen (z důvodu náročnosti na přepočet prosíme opakovat maximálně 1x denně) a následně navázat akci, např. odeslat e-mail 2.

Jinou akcí může být např. přesun do seznamu - Změna v seznamu B potvrzen.

Chcete-li do jednoho seznamu kontakt přesunout a z jiného odstranit, zvolte zároveň čekání a z předchozího seznamu odstraňte kontakt.

3) SPUSTIT PŘI KLIKU NA ODKAZ

Chcete-li spustit akci po prokliku na odkaz, zvolte Trigger Při události - Klikl na odkaz:

A následně napojte akci, kterou potřebujete po kliknutí na odkaz (nefunguje na systémové prokliky např. double opt-in nebo landing page).


4) BYLA ODESLÁNA SMARTKAMPAŇ

Zde je to podobné, jako u případu o něco výše, kdy jsme volili, Pokud chcete, aby se spustila nějaká akce po otevření e-mailu, je třeba dát Trigger Opakovat - podmínka Odeslán e-mail - pokud ano - zda byl otevřen (z důvodu náročnosti na přepočet prosíme opakovat maximálně 1x denně) a následně navázat akci, např. odeslat e-mail 2.


5) SPUSTIT V KONKRÉTNÍ DEN, ČI OPAKOVÁNÍ

Záleží na vás, zda spustíte Trigger jen plánovaně a jednorázově nebo zvolíte v daný den s pravidelným intervalem opakování. Důležité je však vědět, že jsou 2 různé Triggery.


Jednorázově v konktrétní den (Trigger V plánovaný čas):

V konkrétní den a opakovaně (Trigger Opakovat):

6) SPUSTIT PŘI NOVÉM KONTAKTU

Zde použijte Trigger - Při události - Vytvoření nového kontaktu - a napojte akci, např. odeslání e-mailu. Jedná se o vytvoření nového kontaktu v databázi (nikoli jen v rámci seznamu).

7) SPUSTIT POKUD BYL PŘIDÁN DO SEZNAMU

Zde použijte Trigger - Při události - kontakt přidán do seznamu B - a napojte akci, např. odeslání e-mailu.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme