Automatizace - jak nahradit segmenty

Pro různé úkony jste ve SmartEmailingu dosud používali segmenty, SmartKampaně a Triggery. Pro lepší práci máte k dispozici nově Automatizaci, která vám přináší mnohem více možností, jak s danými funkcemi pracovat. Bylo však třeba některé funkce zcela nahradit, protože by vznikla duplicita. Z toho důvodu již Automatizace se Segmenty, SmartKampaněmi ani Triggery nepracuje.


Pojďme se však podívat, k čemu sloužily segmenty a jak je Automatizace nahrazuje.


Segmenty - funkce segmentů slouží k vytvoření konkrétní skupiny kontaktů, které splňují určité podmínky, které si nastavíte. Jedná se tedy o použití menší části databáze dle stejných kritérii, a to i napříč seznamy.

Segmentace v Automatizaci: Segmentujte v Automatizaci, ve které segmenty nahrazuje Operátor "Podmínka". Díky ní můžete kontakty třídit velmi jednoduše, přehledně, násobně, a hlavně na jednom místě. Automatizace vám také nabízí více možností v případě, že chcete reagovat na změny chování svých uživatelů (např. dokončení objednávky), tak zasílat upomínky nebo více cílit na konkrétní uživatele. Pro svou inspiraci můžete využít námi vytvořené Automatizační scénáře.



1) KONTAKT JE V SEZNAMU A

Pokud chcete poslat e-mail na kontakty, které jsou v seznamu A, je třeba zúžit množství kontaktů pomocí Operátoru Podmínka a napojit e-mail na zelený výstup (ANO = splňuje podmínku).

2) KONTAKT JE V SEZNAMU A a zároveň B

Pokud chcete poslat e-mail na kontakty, které jsou v seznamu A a zároveň v seznamu B, je třeba v podmínce zvolit "Přidat podmínku" a zakliknout "A zároveň" a napojit e-mail na zelený výstup (ANO = splňuje podmínku).

3) KONTAKT JE V SEZNAMU A NEBO V SEZNAMU B (alespoň v jednom)

Pokud chcete poslat e-mail na kontakty, které jsou v seznamu A nebo v seznamu B, je třeba v podmínce zvolit "Přidat podmínku" a zakliknout "Nebo" a napojit e-mail na zelený výstup (ANO = splňuje podmínku).


4) NENÍ V SEZNAMU

Pokud chcete poslat e-mail na kontakty, které nejsou v seznamu A, nastavíte PLATÍ, ŽE, KONTAKT JE V SEZNAMU A a napojíte na negativní (červený) výstup.


5) VYLOUČENÍ SEZNAMU KONTAKTŮ

Pokud chcete poslat e-mail na seznam A, ale vyloučit ty, které jsou v seznamu B, je důležité napojit e-mailový node na správný výstup podmínkového nodu.

Zvolíte Trigger Hned teď, čímž všechny kontakty vstoupí do scénáře. Následně zvolíte v podmínce seznam A , na který chcete poslat a ještě napojíte druhou podmínku seznam, na který NECHCETE poslat - uvnitř bude PLATÍ, ŽE, KONTAKT JE V SEZNAMU A a v druhé podmínce bude PLATÍ, ŽE, KONTAKT JE V SEZNAMU B. Ideálně pracujte s kladnou podmínkou a případně použijte červený výstup, pokud chcete použít zbylé kontakty pro rozesílku.


Můžete použít kterékoli pořadí.

a) nejprve zvolit seznam pro rozesílku, následně napojit seznam k vyloučení, e-mailový node pak musí být na červeném výstupu. Zde nám scénář slouží i jako analyzační nástroj, kdy vidíme na první pohled počet kontaktů v seznamu A a pak zároveň počet kontaktů z B, které budou pro další rozesílku vyloučeny.

b) nejprve zvolit seznam k vyloučení, následně napojit seznam pro rozesílku, ale e-mail pak musí být na zeleném výstupu.

Podstatné je, aby kontakty, které mají být vyloučené, opustily podmínku červeným výstupem, protože je uvnitř je "platí, že" kontakt je v seznamu, který má být vyloučen.


6) OVĚŘENÍ SEZNAMU "KOUPIL" A VYLOUČENÍ PRO NÁSLEDNOU PRODEJNÍ KAMPAŇ


Někdy posíláte sérii prodejních kampaní a po každém takovém e-mailu si potřebujete ověřit, zda již kontakt službu či produkt objednal, což dává smysl, aby nepřišel prodejní e-mail někomu, kdo již koupil. Pak opustí scénář přes zelený výstup seznamu "Koupil".

7) KONTAKT JE V SEZNAMU OD-DO


Občas potřebujete oslovit kontakty, které přišly do seznamu od - do nějakého období.

Je třeba uvnitř nastavit období.

Je třeba ještě uvnitř nastavit období. Buď konkrétní (datum v kalendáři) nebo pohyblivé (časový interval). Na výběr máte datum v kalendáři, časový interval a časový událost.


8) ROZESÍLKA NA CELOU DATABÁZI:

Vyberete z menu Trigger Hned teď, který způsobí, že všechny kontakty z vaší databáze vstoupí do scénáře (po spuštění funguje pouze jednorázově) a tím, že následuje Odeslat e-mail, odešle se na celou databázi, a to hned teď.

9) ROZESÍLKA NA NOVÝ KONTAKT V DATABÁZI:

Vyberete z menu Trigger Při události - Vytvoření nového kontaktu (tedy zcela nový kontakt v databázi), který způsobí, že jakmile se bude jednat o nový kontakt, který v databázi dosud nebyl, projde tímto uzlem dále, kdy na něj můžete mít nastavenou třeba uvítací sérii. Např. nastavíte 3 e-maily do uvítací série a propojíte čekáním. Následně spustíte do stavu běží a scénář bude připraven na oslovení nových kontaktů v databázi.


10) OTEVŘENÍ KONKRÉTNÍ KAMPANĚ + KLIKNUTÍ NA ODKAZ

Po odeslání e-mailu si můžete ještě překontrolovat, kdo otevřel e-mail, neotevřel, klikl nebo neklikl na odkaz. Pak můžete poslat doposílku těm kontaktům, které neotevřely; otevřely, ale neklikly; otevřely, klikly, ale nekoupily.

11) SEGMENTACE DLE POLÍ

Můžete pracovat s kontakty dle systémových, či vlastních polí. Pokud máte informace v polích, můžete s nimi dále pracovat v rámci automatizace.


Např. Muž; žena; neuvedeno (když nemáme jméno ani příjmení)

12) SEGMENTACE DLE PREFERENCÍ

Pojďme si to ukázat na příkladě. Např. pro finanční poradce je zajímavé rozdělení, zda klienti budou dům/byt hradit v hotovosti, hypotékou, či v kombinaci ohledně hypotéky nebo poskytnutí investic. Následně s nimi totiž mohou s těmito informacemi dále pracovat.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme