Co je Automatizace?
Možná vás už někdy napadlo, že je rozhraní aplikace SmartEmailing zbytečně složité a občas až nepřehledné. A že by bylo skvělé, kdybyste měli Triggery, segmentaci, Smart kampaně a další prvky na jednom místě, bez potřeby se kamkoliv překlikávat. A kdyby navíc bylo prostředí jednoduché, intuitivní, ale zároveň obsahovalo vše zmíněné, byl by to sen.
Snění je určitě krásná věc, ale my ve SmartEmailingu raději nasloucháme našim klientům a vycházíme jejich potřebám vstříc. Seznamte se proto s Automatizací, která přináší do (nejen) e-mailového marketingu nový rozměr a nevídané možnosti.
Co je Automatizace
Automatizace je modernější rozhraní aplikace SmartEmailing, které v sobě slučuje všechny jeho funkce na jednom místě. Znamená to, že jednotlivé součásti aplikace, jako například Triggery nebo segmenty, již nejsou na různých místech, ale máte je k dispozici v jednom ovládacím rozhraní. Z hlediska uživatele je tedy prostředí podstatně přehlednější i přívětivější a umožňuje poměrně snadnou tvorbu i mnohem složitějších automatizovaných rozesílek, než tomu bylo dosud.
Kde Automatizaci naleznete
Do editoru Automatizačních scénářů se lze přepnout přímo z hlavní nabídky.
Pokud nikde možnost Automatizace nevidíte, znamená to, že u vašeho účtu nebyla dosud aktivována. V případě zájmu stačí napsat na naši podporu a my vám ji rádi aktivujeme ve verzi Standard, která je naprosto zdarma. Placená je až vyšší verze PRO, která nabízí více funkcí. Pro menší firmy a jednotlivce je však verze Standard naprosto dostačující.
Porovnání obou verzí naleznete ZDE.
Jak začít s Automatizací
Pokud máte Automatizaci na svém účtu již aktivovánu, je nejjednodušší ji spustit a vyzkoušet.
V úvodním rozcestníku pak máte na výběr ze tří možností.
1) Než začnete - tato volba je určena všem, kdo v Automatizaci začínají. Doporučujeme projít si videonávody, které obsahuje, pro lepší a rychlejší pochopení práce s Automatizací.
2) Šablony scénářů - předpřipravené často používané scénáře, díky nimž si ušetříte mnoho času i práce.
3) Čistý editor - pro všechny, kteří chtějí stavět svůj scénář od začátku.
První kroky v Automatizaci
Pokud zvolíte třetí možnost, dostanete se rovnou do prostředí editoru Automatizačních scénářů.
Horní lišta (1) slouží k pojmenování scénáře, jeho testování i následné spuštění. Dále si zde u již spuštěných scénářů můžete prohlédnout statistiky, případně vyfiltrovat období, které vás zajímá. Automatizace je vytvořena pro práci s velkým objemem dat, je tedy velice rychlá, proto určitě doporučujeme, vždy nejdříve scénář otestovat. V případě testu lze totiž odhalit chyby (např. nepropojené uzly, příliš mnoho/málo kontaktů vstupujících/vystupujících do/z uzlu...) a scénář opravit.
Jak vidíte na obrázku výše, v rámci testování okamžitě vidíte, kolik kontaktů projde který uzlem. V tomto konkrétním případě i kolik jich podmínku splnilo (1) a kolik ne (2).
Po levé straně máte k dispozici lištu s jednotlivými uzly (2), které mezi sebou propojujete, čímž vytváříte vlastní scénář. Nápovědu pro jednotlivé uzly, které vidíte po levé straně naleznete ZDE. Jednoduše stačí uzel chytit, táhnout myší a umístit jej na pracovní plochu (3).
Jednotlivé uzly mezi sebou propojujete pomocí "kuliček", na které opět kliknete a podržíte tlačítko myši tak dlouho, dokud nepropojíte dva uzly. Jak vidíte na příkladu, uzly jsou propojeny (1) a jeden navazuje na druhý. Zároveň si můžete všimnout, že uzel "Podmínka" (modrý), má výstupy dva - splňuje/nesplňuje) podmínku. K práci s uzlem pak slouží lišta (2), která se zobrazí po kliknutí na vybraný uzel.
1) Nastavení uzlu
2) Kopírování uzlu
3) Statistiky uzlu
4) Odstranění uzlu
Výsledný scénář může vypadat třeba jako ten na obrázku níže. Vidíte sami, že není žádný problém z něj vyčíst, oč se jedná, a to i pro člověka, který vidí Automatizaci poprvé. Určitě i vy dokážete přečíst, že každý den v 8:00 projde Trigger celou databázi (1), překontroluje se, zda má kontakt ten den svátek (2), v případě, že ano, počká do 10. hodiny (3) a pak je mu zaslán e-mail s blahopřáním (4).