Co je Automatizace?
V rámci aplikace SmartEmailing máte možnost využít původní rozhraní aplikace, tedy Triggery, Segmenty, Smart kampaně, jednorázové rozesílky, ale také můžete vše vyřešit jednoduše na jednom místě. Jedná se o jednoduché, intuitivní a moderní řešení, které neustále rozvíjíme.
Naslouchali jsme našim klientům a vyšli jejich potřebám vstříc. Seznamte se proto s Automatizací, která přináší do (nejen) e-mailového marketingu nový rozměr a nevídané možnosti.
Co je Automatizace
Automatizace je modernější rozhraní aplikace SmartEmailing, které v sobě slučuje všechny jeho funkce na jednom místě. Znamená to, že jednotlivé součásti aplikace, jako například Triggery nebo segmenty, již nejsou na různých místech, ale máte je k dispozici v jednom ovládacím rozhraní. Z hlediska uživatele je tedy prostředí podstatně přehlednější i přívětivější a umožňuje poměrně snadnou tvorbu i mnohem složitějších automatizovaných rozesílek, než tomu bylo dosud.
Kde Automatizaci naleznete
Do editoru Automatizačních scénářů se lze přepnout přímo z hlavní nabídky.
Pokud nikde možnost Automatizace nevidíte, znamená to, že u vašeho účtu nebyla dosud aktivována. V případě zájmu stačí napsat na naši podporu a my vám ji rádi ihned aktivujeme.
Jak začít s Automatizací
Pokud máte Automatizaci na svém účtu již aktivovánu, je nejjednodušší ji spustit a vyzkoušet.
V úvodním rozcestníku pak máte na výběr ze tří možností.
1) Než začnete - tato volba je určena všem, kdo v Automatizaci začínají. Doporučujeme projít si videonávody, které obsahuje, pro lepší a rychlejší pochopení práce s Automatizací.
2) Šablony scénářů - předpřipravené často používané scénáře, díky nimž si ušetříte mnoho času i práce.
3) Čistý editor - pro všechny, kteří chtějí stavět svůj scénář od začátku.
První kroky v Automatizaci
Pokud zvolíte třetí možnost, dostanete se rovnou do prostředí editoru Automatizačních scénářů a můžete si postavit svůj scénář.
Nejprve si všimněte horní lišty. Zde si pojmenujete svůj scénář. Pokud budete v rámci jednoho "plátna" rozesílat pravidelné newslettery, můžete si nazvat scénář např. Newslettery 2023 a po každém odeslání scénář vypnout a příště přidat další, zapnout a zase vypnout.
Vedle názvu je tlačítko "Zastaveno", které když rozkliknete, tak vidíte druhou možnost - Uložit /spustit, čímž se Automatizace přepne do stavu "Běží".
Dalším tlačítkem je " Uložit" - zde můžete scénář průběžně ukládat. Pozor, pokud máte scénář ve stavu běží a dáte Uložit, změny se rovnou provedou. Doporučujeme proto pracovat ve vypnutém scénáři.
Tlačítko "Test" slouží k tomu, abyste viděli, kolik kontaktů projde, až celý scénář spustíte. Pokud použijete Trigger Hned teď, opakovat nebo v plánovaný čas, uvidíte počet kontaktů, který reálně projde. V případě triggeru Při události v rámci testu uvidíte pouze 0, protože se jedná o budoucnost, kterou ještě předvídat neumíme 😊.
Tlačítko statistiky vám zobrazí všechny statistiky na dané pracovní ploše. Tedy, každý e-mail, který zde bude, uvidíte ve statistikách.
V možnostech si pak můžete nastavit, jestli chcete nebo nechcet zobrazit počty kontaktů, které prošly uzlem nebo zobrazit štítky nápovědy přímo na pracovní ploše.
V neposlední řadě si můžete filtrovat i období a přes poslední tlačítko o kousek "Odejít", opustíte automatizaci. Pokud jste si ji předtím neuložili, dostanete možnost (Uložit a odejít nebo odejít bez uložení).
Automatizace je vytvořena pro práci s velkým objemem dat, je tedy velice rychlá, proto určitě doporučujeme, vždy nejdříve scénář otestovat. V případě testu lze totiž odhalit chyby (např. nepropojené uzly, příliš mnoho/málo kontaktů vstupujících/vystupujících do/z uzlu...) a scénář opravit.
Po levé straně máte k dispozici lištu s jednotlivými uzly, které mezi sebou propojujete, čímž vytváříte vlastní scénář. Nápovědu pro jednotlivé uzly, které vidíte po levé straně naleznete ZDE. Jednoduše stačí uzel chytit, táhnout myší a umístit jej na pracovní plochu.
Jak vidíte na obrázku výše, v rámci testování okamžitě vidíte, kolik kontaktů projde který uzlem. V tomto konkrétním případě i kolik jich podmínku splnilo (1) a kolik ne (2).
Jednotlivé uzly mezi sebou propojujete pomocí "kuliček", na které opět kliknete a podržíte tlačítko myši tak dlouho, dokud nepropojíte dva uzly. Jak vidíte na příkladu, uzly jsou propojeny (1) a jeden navazuje na druhý. Zároveň si můžete všimnout, že uzel "Podmínka" (modrý), má výstupy dva - splňuje/nesplňuje) podmínku. K práci s uzlem pak slouží lišta (2), která se zobrazí po kliknutí na vybraný uzel.
1) Nastavení uzlu
2) Kopírování uzlu
3) Statistiky uzlu
4) Odstranění uzlu
Výsledný scénář může vypadat třeba jako ten na obrázku níže. Vidíte sami, že není žádný problém z něj vyčíst, oč se jedná, a to i pro člověka, který vidí Automatizaci poprvé. Určitě i vy dokážete přečíst, že každý den v 8:00 projde Trigger celou databázi (1), překontroluje se, zda má kontakt ten den svátek (2), v případě, že ano, počká do 10. hodiny (3) a pak je mu zaslán e-mail s blahopřáním (4).
V rohu dole pak můžete vidět 3 ikonky:
Jedná se o přizplsobení, přiblížení či oddálení celého scénáře, který si připravíte. Scénář či jednotlivé uzly můžete po plátně i posouvat.