Trigger "Při události"


Zajímá vás, jak individuálně spouštět automatizaci pro jednotlivé kontakty, které provedou určitou akci?

Trigger “Při události” použijte tehdy, pokud chcete nechat kontakty do automatizačního scénáře vstoupit pouze při konkrétní události.

Oproti ostatním Triggerům, při použití Triggeru “Při události”, nevstupují do scénáře všechny kontakty v databázi, ale pouze ty, pro které nastane nadefinována událost. Tento Trigger se pro každou událost spouští opakovaně a individuálně. V jeho editaci lze upravit název a nastavit konkrétní událost, popřípadě její restart.


V rámci nastavení Triggeru lze vybrat dva typy událostí: systémovou událost a vlastní událost. Mezi systémové události patří třeba vytvoření nového kontaktu pod vaším účtem, přidání kontaktu do seznamu kontaktů nebo vytvoření nové objednávky.

Jednou ze systémový událostí je i Monitoring chybových akcí, u něhož lze vybrat jeden z následujících typů:

Chybí data pro dynamická pole: e-mail na kontakt neodeslán - Triggeruje kontakty, kterým se neodeslal e-mail kvůli chybějícím datům pro dynamická pole šablony: terminate()
Chybí slevové kódy: e-mail na kontakt neodeslán - Triggeruje kontakty, u kterých nebylo možné odeslat e-mail se slevovým kódem pro nedostatek kódů v zásobníku.
Syntaktická chyba v šabloně: e-mail na kontakt neodeslán - Triggeruje kontakty, u kterých nebylo možné odeslat e-mail kvůli syntaktické chybě v HTML kódu šablony.
Pole kontaktu nebylo aktualizováno - Triggeruje kontakty, u kterých nebylo možné aktualizovat hodnotu vlastního nebo systémového pole, protože hodnota neodpovídala datovému typu pole.
Neznámá chyba - Triggeruje kontakty, u kterých došlo k neznámé chybě. Pro další investigaci nás neváhejte kontaktovat.

A následně je možné zvolit uzel, kterého se Trigger týká. Neni-li vybrán typ či uzel, platí pro všechny možné vyhovující kombinace.


Vlastní událost vám umožní triggerovat kontakty podle jakýchkoli vašich pravidel.

Taková událost může vznikat například ve vašem CRM systému, odkud tuto událost můžete posílat do SmartEmailingu pomocí API requestu. Díky tomu lze vytvořit komunikační scénář například na základě uznání reklamace, nebo jakékoliv podobné situace, která je specifická pro váš byznys.

Restart - Trigger se zapnutým restartem zajistí, aby se jeden kontakt nemohl ve scénáři vyskytovat vícekrát současně. Typickým příkladem použití je automatizace pro opuštěný košík. Vzhledem k tomu, že každá systémová událost "Změna v košíku" spustí scénář znovu s každou interakcí s košíkem, bez restartu by kontakt dostal postupně upozornění na všechny změny, které v košíku udělal. Se zapnutým restartem každá další změna v košíku restartuje scénář pro daný kontakt, a ten tak dostane e-mail s posledním stavem svého košíku - tedy tím nejaktuálnějším.

Název uzlu - doporučujeme si doplnit či přepsat název uzlu, abyste na první pohled věděli, o jakou událost se jedná, jakmile otevřete scénář.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme