Automatizace - Reaktivační kampaň
Pokud pracujete se svou databází aktivně, určitě také sledujete angažovanost na straně kontaktů, na které zasíláte své kampaně a časem některé z nich pro pasivitu potřebujete vyřadit. Ještě předtím je však vhodné na ně zaslat tzv. reaktivační kampaň, která některé z nich může "zachránit".
Cílem našeho snažení jsou pasivní kontakty, na které sice zasíláme pravidelně kampaně, ale nedochází z jejich strany k žádné reakci. Takové kontakty jsou v databázi zbytečné, jen zabírají místo (stojí nás peníze) a navíc z jejich strany hrozí, že jednoho dne naši kampaň přesunou do spamu, protože očividně nemají o naše rozesílky zájem.
Jednotlivé uzly scénáře
Úvodní Trigger "Opakovat" (1) je nastaven na měsíční bázi. To znamená, že každý měsíc automaticky vybere všechny aktivní kontakty v databázi a pošle je dále do scénáře.
Navazuje Operátor "Podmínka" (2), který má za úkol vytřídit kontakty, na které bylo odesláno více než 10 kampaní, ale žádná z nich nebyla otevřena. Nastavíme tedy dvě podmínky s tím, že kontakt musí splňovat obě.
Následuje Akce "Odeslat e-mail" (3), tedy odeslání reaktivační kampaně. Dalším uzlem je pak Operátor "Čekání" (4), díky kterému poskytneme kontaktu dostatečný prostor, aby na naši kampaň reagoval. V našem případě je to 7 dní.
Po týdnu jsme již schopni říci, zda kontakt zareagoval nebo na. Ověří to Operátor "Podmínka" (5), v němž se ptáme, zda kontakt otevřel alespoň jeden e-mail.
V případě, že ano, kontakt opouští scénář, v opačném případě, můžeme zkusit zaslat ještě jednu kampaň a pokud ani poté nezareaguje, přesunout jej do seznamu pasivních kontaktů, které jednou za čas exportujeme na blacklist. To obstará Akce "Změna v seznamu" (6).
Hledáte více inspirace? Stáhněte si náš online SmartBook s nejpoužívanějšími scénáři marketingových automatizací ZDE.