Automatizace - Ponákupní péče
Pokud zákazník ve vašem eshopu zrealizuje objednávku, vzniká vám tím skvělá příležitost pro personalizovanou sérii e-mailů k objednávce produktu či kategorie produktu.
Máte možnost zákazníka po nákupu opečovat, posílit tím jeho vztah k vám a zvýšit si tím šanci pro další objednávku.
Tyto segmetované a personalizované e-maily navíc mívají vysokou míru otevření, což má pozitivní vliv pro angažovanost.
V této komunikaci mu můžete také nabídnout další související produkty.
V našem případě se zaměříme na sérii e-mailů, kdy po nákupu produktu zákazníkovi poděkujeme za nákup, zeptáme se, zda byla zásilka a vše okolo nákupu v pořádku, podělíme se o tipy, jak může produkt využít naplno, jak se o něj starat, a také se zeptáme, zda má zájem o další produkt, který by se mu mohl hodit.
Tento ponákupní scénář může navazovat na úvodní sérii kampaní, v níž potenciálním zájemcům své produkty představíme.
Jednotlivé uzly scénáře
Scénář odstartuje Trigger "Při události" (1), který se aktivuje vytvořením nové objednávky. Jedná se nám pouze o vytvoření objednávky, její detaily budeme řešit až dále.
Hned v následujícím uzlu, kterým je Operátor "Podmínka" (2), se ptáme, zda se jedná o šaty Venise. Tady záleží, zda podmínku nastavíte přímo na konkrétní produkt, obsah vlastního pole nebo třeba přítomnost v seznamu kontaktů. Záleží, podle čeho nákup konkrétního produktu rozlišujete.
Pokud kontakt podmínku splňuje, pokračuje dále do uzlu Akce "Odeslat e-mail" a zasíláme tak první děkovací e-mail za nákup produktu.
Následující Operátor "Čekání" (3) zajistí dostatek času na to, aby zásilka mohla být doručena a aby si zákazník svůj "úlovek" řádně vyzkoušel.
Další uzel Akce "Odeslat e-mail" odesílá e-mail s dotazem, zda bylo vše s nákupem a doručením zboží v pořádku.
Poté následuje opět Operátor Čekání a odeslání e-mailu s tipy, jak nakoupený produkt využít. Může se jednat o tipy na nošení v případě oblečení, ale může to být cokoliv, například, recept v případě potravin, nebo tip na výlet, v případě dovolené.
Po 5 dnech můžeme odeslat e-mail, kde nabídneme další produkt, který souvisí s předchozím nákupem, ať už se slevou, či bez ní. Jak odesílat e-maily se slevovými kupóny se můžete dočíst ZDE.
V rámci klasických marketingových rozesílek je pak vhodné kontakty zrovna procházející scénářem Ponákupní péče z této rozesílky vyloučit.
Toho docílíte využitím jednoduché podmínky Kontakt je v tuto chvíli v automatizačním scénáři
Hledáte více inspirace? Stáhněte si náš online SmartBook s nejpoužívanějšími scénáři marketingových automatizací ZDE.