Automatizace - Ponákupní péče
Prodejem by komunikace se zákazníkem končit neměla, zvláště, pokud máte k dispozici produkty, které ještě nemá a mohly by jej zajímat. Také Automatizaci můžete samozřejmě použít pro ponákupní komunikaci, ať již se chcete zákazníkovi jen připomenout nebo mu nabídnout další produkty.
V našem případě se snažíme zákazníka upozornit na produkty, které zatím nenakoupil a v případě koupě jej odměnit. Konkrétně prodáváme dva kurzy (A a B), které jsou pro nás stěžejní a k tomu se lze zaregistrovat do tématických workshopů, které je doplňují. Našim cílem tedy je, aby měl zákazník oba zakoupeny kurzy a věděl, že nabízíme i workshopy.
Tento scénář je zaměřen na naše zákazníky. Může tedy hezky navazovat na úvodní sérii kampaní, v níž potenciálním zájemcům své produkty představíme.
Jednotlivé uzly scénáře
Scénář tedy odstartuje Trigger "Při události" (1), který se aktivuje vytvořením nové objednávky. Jedná se nám pouze o vytvoření objednávky, její detaily budeme řešit až dále.
Hned v následujícím uzlu, kterým je Operátor "Podmínka" (2), se ptáme, zda se jedná o kurz A. Tady záleží, zda podmínku nastavíte přímo na konkrétní produkt, obsah vlastního pole nebo třeba přítomnost v seznamu kontaktů. Záleží, podle čeho nákup konkrétního produktu rozlišujete. Vidíte, že pokud kontakt kurz zakoupil, ptáme se v dalším uzlu i na náš kurz B (3), abychom zjistili, co kontaktu nabídnout.
V případě negativního výstupu (nekoupil kurz B) následuje Akce "Odeslat e-mail" (4) díky čemuž zašleme e-mail s informací o kurzu B.
Následující Operátor "Čekání" (5) zajistí kontaktu dostatek času, aby na nabídku zareagoval a kurz B zakoupil.
Opět následuje vyhodnocení, zda byla naše nabídka využita, či nikoliv (6), tedy zda kontakt kurz B zakoupil. Druhá větev této části scénáře je poměrně skromnější, jde nám pouze o to, abychom kontaktu poslali poděkování za nákup obou kurzů. S odstupem jednoho dne (7) je mu tedy zaslána kampaň (8) s poděkováním a případně i další nabídkou.
Podobným způsobem budeme postupovat i v případě, že klient nezakoupil kurz A. Rozdíl je pouze v tom, že již od začátku víme, že minimálně tento kurz budeme nabízet.
Hledáte více inspirace? Stáhněte si náš online SmartBook s nejpoužívanějšími scénáři marketingových automatizací ZDE.