Automatizace - Rozesílka přání k svátku/narozeninám

Pakliže jste byli zvyklí mít nastavený trigger pro zasílání přání pro své klienty k svátku, či narozeninám a chtěli byste taková přání rozesílat i pomocí Automatizace, je to samozřejmě možné. Níže si ukážeme, jak takovou rozesílku nastavit.

Důležité je, že máme u kontaktu potřebné informace. V případě svátkové kampaně křestní jméno, v případě narozeninové kampaně datum narození. Akce se bude opakovat každý den (1), kdy je v databázi obsaženo křestní jméno, které má v daný den svátek (v případě narozenin datum narození) (2), pošle ve zvolený čas (3) e-mail s přáním k svátku (narozeninám) (4). 

Proberme si scénář dle daných uzlů pro kampaň přání k svátku.

Jednotlivé uzly scénáře

Jako první použijeme Opakovat (1), který se aktivuje vždy, pokud je v naší databázi obsaženo křestní jméno, které má v daný den svátek. Nastavení je jednoduché. Zvolíme si počáteční datum a poté nastavíme opakování každý 1 den.

Chceme, aby se kampaň poslala daný den tomu, kdo má zrovna svátek. Jako druhý tedy použijeme uzel Operátor Podmínka (2). Zvolíme podmínku "kontakt slaví výročí" a vybereme systémové pole svátek.

Navolíme si, kdy čas, v který chceme, aby se kampaň odesílala. Je tedy nutno použít Operátor "Čekání" (3).

V našem případě jsme nastavili dobu čekání v určenou hodinu daného dne dne, od vstupu kontaktu do uzlu. To znamená, že čas se začne počítat až od chvíle, kdy kontakt vstoupí do tohoto uzlu.

Za čekáním již zvolte pouze Akci Odeslat e-mail (4), který máte předem připravený v kampaních.

Tipy, jak vyšperkovat svátkovou/narozeninovou kampaň

Pomocí skriptování můžete e-maily posunout na další úroveň a svým zákazníkům se lépe vrýt do paměti. Vyzkoušejte třeba:

  1. Personalizované oslovení jménem

Jděte na to od píky a zaujměte hned v prvních slovech e-mailu, tedy v oslovení. Protože píšete konkrétní osobě, oslovte ji jménem. Pomůže vám jednoduchý skript:

{% if df_gender == "M" %}Dobrý den, {% elseif df_gender == "F" %}Dobrý den, {% else %}Dobrý den{% endif %}{{ df_salution }},

Výsledek: Muž: Dobrý den + jméno, žena: dobrý den + jméno, neznámý/á - Dobrý den,   

Tedy: Dobrý den, Karle, Dobrý den, Jano, Dobrý den.

2. Personalizované oslovení uprostřed textu podle pohlaví

Aby zákazník udržel pozornost po celou dobu a dočetl e-mail do konce, nabuďte ho personalizovaným textem třeba uprostřed odstavce. Milá Jano, to nezní vůbec špatně, že? Použijte tento skript:

{% if df_gender == "M" %}Milý {% elseif df_gender == "F" %}Milá {% else %}{% endif %} {{ df_salution }}

Výsledek: Muž: Milý + jméno, žena: Milá + jméno,

Tedy: Milý Karle, Milá Jano

3. Personalizovaný text v obrázku

Obrázek vydá za tisíc slov, a když v něm bude personalizovaný text, máte vyhráno. Stačí ve SmartEditoru přidat libovolný obrázek, zvolit funkci „Personalizace obrázku“ a vložit vlastní text a skript. Pohrát si můžete i s velikostí písma, zarovnáním, fontem apod. Pro doplnění jména do obrázku si vystačíte s jednoduchým skriptem: {{ df_name }}

Výsledek:

Podívejte se na podrobnou nápovědu o personalizaci obrázku.

Hledáte více inspirace? Stáhněte si náš online SmartBook s nejpoužívanějšími scénáři marketingových automatizací ZDE.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme