Personalizované bloky (skriptování) v e-mailové šabloně

Personalizované bloky neboli skriptování v kampaních je velmi silný a praktický nástroj pro tvorbu vašich kampaní. O co vlastně jde? 

Video návod

Textová nápověda

Jedná se o pokročilou funkci aplikace, s jejíž pomocí můžete různým příjemcům e-mailu zobrazovat z jedné e-mailové kampaně různý obsah, a to za podmínek, které si skriptem nadefinujete. Skriptování šablon najdete u každého prvku v kampani viz. obrázek č.1. Při kliknutí na tlačítko "Editace skriptu" získáte potřebné skripty, kterými můžete buď obalovat text, nebo jednotlivé bloky. Do šablon můžete kromě dynamických polí přidávat i rozhodovací logiku. Ta se vyhodnocuje pro každý kontakt zvlášť a umožňuje personalizaci do nejmenších detailů. 

U tlačítka " Editace skriptu" se dozvíte, jak je psát, jak fungují podmínky, operátory, řetězení podmínek, filtry a jaké jsou dostupné proměnné viz. obrázek č.2. Čím více budete mít informací o svých klientech, tím detailněji jim můžete nabízet různý obsah zpráv, ať se jedná o produkty, obrázky, slevy, promo akce, tlačítka, odpočet do konce akce atd.

Jak to funguje v praxi?

Nejjednodušším příkladem je  skriptování textu, pomocí něhož se zobrazí jiný text kontaktům, u kterých evidujete oslovení, a jiný text těm, u kterých oslovení nemáte, viz. obrázek č.3. 

Podmínka na obrázku níže ověří, zda má kontakt vyplněno pole oslovení. Pokud ano, vypíše jej ve větě:  Ahoj, <Oslovení>, jak se máš?

Pokud nesplní tj. u kontaktu nebudete mít oslovení, vypíše: Ahoj, jak se máš?

Pokud chcete konkrétním příjemcům zobrazit jen určitou část e-mailu, je zapotřebí " obalit" konkrétní část/blok e-mailu skriptem a stanovit mu, za jakých podmínek se má komu zobrazit a jaký obsah. Opět zůstaneme u oslovení. Na obrázku č.4 máte na začátku a na konci nastaven skript, který říká: Pokud u příjemce je vyplněno <oslovení>, zobrazí se mu obrázek. V případě, že není, nezobrazí se žádný obrázek.


Posíláte kampaň na více seznamů a chcete, aby se určitá část textu zobrazila pouze jednomu konkrétnímu seznamu např. seznamu ID154 "Maminky s dětmi"? 

1) Napíšete text do těla kampaně:

2) Upravit celý prvek:

3) Editace skriptu:

4) Zadejte konkrétní seznam, kterého se to má týkat:

Pakliže např. seznamu ID154, bude ve skriptu 154.

{% set contactListId = 154 %}{% for list in data.lists({'status=': 1}) %}{% if list.contactlist_id == contactListId %}

5) Za prvek přidejte ukončení podmínky:

{% endif %}{% endfor %} 

Takových podmínek v e-mailu můžete nastavit celou řadu. Proto je důležité mít o svých klientech co nejvíce informací. Můžete takto vytvářet dynamické e-maily s individuálním přístupem a konkrétním cílením. 

P.S. Rozhodně Vám doporučujeme si celý proces nastavení otestovat na svém testovacím seznamu, abyste mohli vidět a osahat si vytváření takového e-mailu v praxi a jeho konkrétní zobrazení jednotlivým příjemcům dle nastavených podmínek (skriptů).

Pokud potřebujete pomoci, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz a my Vám rádi poradíme.


Další příklady skriptování:
Pokud chcete zvolit oslovení dle pohlaví, může skript vypadat následovně:
{% if df_gender == “M” %}Milý {% elseif df_gender == “F” %}Milá {% else %}{% endif %} {{ df_salution }}
{% if df_gender == “M” %}Milý = pokud je pohlaví kontaktu muž (M = muž, F = žena) zobrazí se oslovení "Milý".
{% elseif df_gender == “F” %}Milá = zde si všimněte příkazu elseif, který nám říká, že následující akce proběhne pouze v případě, že neplatí první podmínka. Tedy pouze pokud pohlaví kontaktu není muž a pohlaví kontaktu je žena. V případě, že jsou obě tyto podmínky splněny, zobrazí se oslovení "Milá".
{% else %}{% endif %} = konec podmínek.
{{ df_salution }} = pole "Oslovení podle křestního jména". 
Pokud je tedy pohlaví kontaktu muž, zobrazí se Milý, pokud je pohlaví kontaktu žena, zobrazí se Milá.
Výsledek:
Milý Petře.
Milá Petro.
Pokud chcete zvolit oslovení dle pohlaví, a rozšířit je o titul a příjmení:
Dobrý den {% if df_gender == "M" %}pane doktore {{ df_salutionsurname }}, {% elseif df_gender == "F" %}paní doktorko {{ df_salutionsurname }}, {% else %}{% endif %} jak se máte?
Dobrý den, = zobrazí se vždy.
{% if df_gender == "M" %}pane doktore = pokud je pohlaví kontaktu muž (M = muž), zobrazí se oslovení "pane doktore". 
{{ df_salutionsurname }} = pole "Oslovení podle příjmení".
{% elseif df_gender == "F" %}paní doktorko = pokud není pohlaví kontaktu muž, ale je žena (F = žena), zobrazí se oslovení "paní doktorko".
{{ df_salutionsurname }} = pole "Oslovení podle příjmení".
{% else %}{% endif %} = konec podmínek.
jak se máte? = zobrazí se vždy.
Výsledek:
Dobrý den, pane doktore Nováku, jak se máte?
Dobrý den, paní doktorko Nováková, jak se máte? 
Pokud chcete používat malé písmeno v oslovení vážená (např. Dobrý den, vážená paní/ Dobrý den, vážený pane) je třeba zadat:
Dobrý den, {{ df_salutiongender|lower }}

Níže pár konkrétních tipů na skriptování 


{% if df_salutiongender and df_salutionsurname %}{{ df_salutiongender }} {{df_salutionsurname}}{% else %}Vážení{% endif %},
Výsledek (V případě podmínky známého pohlaví a příjmení ): muž: Vážený pane + příjmení, žena: Vážená paní + příjmení, neznámý/á - Vážení
Tj.: Vážený pane Nováku, Vážená paní Nováková, pakliže nemáme pohlaví nebo příjmení - Vážení,   

{% if df_gender == "M" %}Vážený pane {% elseif df_gender == "F" %}Vážená paní {% else %}Vážení{% endif %}{{ df_salutionsurname }},
Výsledek: Muž: Vážený pane + příjmení, žena: Vážená paní + příjmení: neznámý/á: Vážení,    
Tj.: Vážený pane Nováku, Vážená paní Nováková, Vážení,    

{% if df_gender == "M" %}Milý {% elseif df_gender == "F" %}Milá {% else %}Dobrý den{% endif %}{{ df_salution }},
Výsledek: Muž: Milý + jméno, žena: milá + jméno, neznámý/á - Dobrý den,   
Tj.: Milý Karle, Milá Jano, Dobrý den,

{% if df_gender == "M" %}Dobrý den, {% elseif df_gender == "F" %}Dobrý den, {% else %}Dobrý den{% endif %}{{ df_salution }},
Výsledek: Muž: Dobrý den + jméno, žena: dobrý den + jméno, neznámý/á - Dobrý den,   
Tj.: Dobrý den, Karle, Dobrý den, Jano, Dobrý den,