Skriptování - personalizované bloky v e-mailové šabloně
Personalizované bloky neboli skriptování v kampaních je velmi silný a praktický nástroj pro tvorbu vašich kampaní. O co vlastně jde?
Video návod
Textová nápověda
Jedná se o pokročilou funkci aplikace, s jejíž pomocí můžete různým příjemcům e-mailu zobrazovat z jedné e-mailové kampaně různý obsah, a to za podmínek, které si skriptem nadefinujete. Skriptování šablon najdete u každého prvku v kampani viz. obrázek č.1. Při kliknutí na tlačítko "Editace skriptu" získáte potřebné skripty, kterými můžete buď obalovat text, nebo jednotlivé bloky. Do šablon můžete kromě dynamických polí přidávat i rozhodovací logiku. Ta se vyhodnocuje pro každý kontakt zvlášť a umožňuje personalizaci do nejmenších detailů.
U tlačítka " Editace skriptu" se dozvíte, jak je psát, jak fungují podmínky, operátory, řetězení podmínek, filtry a jaké jsou dostupné proměnné viz. obrázek č.2. Čím více budete mít informací o svých klientech, tím detailněji jim můžete nabízet různý obsah zpráv, ať se jedná o produkty, obrázky, slevy, promo akce, tlačítka, odpočet do konce akce atd.
Jak to funguje v praxi?
Nejjednodušším příkladem je skriptování textu, pomocí něhož se zobrazí jiný text kontaktům, u kterých evidujete oslovení, a jiný text těm, u kterých oslovení nemáte, viz. obrázek č.3.
Podmínka na obrázku níže ověří, zda má kontakt vyplněno pole oslovení. Pokud ano, vypíše jej ve větě: Ahoj, <Oslovení>, jak se máš?
Pokud nesplní tj. u kontaktu nebudete mít oslovení, vypíše: Ahoj, jak se máš?
Pokud chcete konkrétním příjemcům zobrazit jen určitou část e-mailu, je zapotřebí " obalit" konkrétní část/blok e-mailu skriptem a stanovit mu, za jakých podmínek se má komu zobrazit a jaký obsah. Opět zůstaneme u oslovení. Na obrázku č.4 máte na začátku a na konci nastaven skript, který říká: Pokud u příjemce je vyplněno <oslovení>, zobrazí se mu obrázek. V případě, že není, nezobrazí se žádný obrázek.
Posíláte kampaň na více seznamů a chcete, aby se určitá část textu zobrazila pouze jednomu konkrétnímu seznamu např. seznamu ID154 "Maminky s dětmi"?
1) Napíšete text do těla kampaně:
2) Upravit celý prvek:
3) Editace skriptu:
4) Zadejte konkrétní seznam, kterého se to má týkat:
Pakliže např. seznamu ID154, bude ve skriptu 154.
{% set contactListId = 154 %}{% for list in data.lists({'status=': 1}) %}{% if list.contactlist_id == contactListId %}
5) Za prvek přidejte ukončení podmínky:
{% endif %}{% endfor %}
Takových podmínek v e-mailu můžete nastavit celou řadu. Proto je důležité mít o svých klientech co nejvíce informací. Můžete takto vytvářet dynamické e-maily s individuálním přístupem a konkrétním cílením.
P.S. Rozhodně Vám doporučujeme si celý proces nastavení otestovat na svém testovacím seznamu, abyste mohli vidět a osahat si vytváření takového e-mailu v praxi a jeho konkrétní zobrazení jednotlivým příjemcům dle nastavených podmínek (skriptů).
Pokud potřebujete pomoci, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz a my Vám rádi poradíme.
{% elseif df_gender == "F" %}Milá = zde si všimněte příkazu elseif, který nám říká, že následující akce proběhne pouze v případě, že neplatí první podmínka. Tedy pouze pokud pohlaví kontaktu není muž a pohlaví kontaktu je žena. V případě, že jsou obě tyto podmínky splněny, zobrazí se oslovení "Milá".
{% else %}{% endif %} = konec podmínek.
{{ df_salution }} = pole "Oslovení podle křestního jména".
Milý Petře.
Milá Petro.
{% if df_gender == "M" %}pane doktore = pokud je pohlaví kontaktu muž (M = muž), zobrazí se oslovení "pane doktore".
{{ df_salutionsurname }} = pole "Oslovení podle příjmení".
{% elseif df_gender == "F" %}paní doktorko = pokud není pohlaví kontaktu muž, ale je žena (F = žena), zobrazí se oslovení "paní doktorko".
{{ df_salutionsurname }} = pole "Oslovení podle příjmení".
{% else %}{% endif %} = konec podmínek.
jak se máte? = zobrazí se vždy.
Dobrý den, pane doktore Nováku, jak se máte?
Dobrý den, paní doktorko Nováková, jak se máte?
Níže pár konkrétních tipů na skriptování
Tj.: Vážený pane Nováku, Vážená paní Nováková, pakliže nemáme pohlaví nebo příjmení - Vážení,
Tj.: Vážený pane Nováku, Vážená paní Nováková, Vážení,
Tj.: Milý Karle, Milá Jano, Dobrý den,
Tj.: Dobrý den, Karle, Dobrý den, Jano, Dobrý den,
Jsem ráda, že jste si vybral/ vybrala/vybrali moje služby.:
Jsem ráda, že jste si {% if df_gender == 'M' %}vybral{% elseif df_gender == 'F' %}vybrala{% else %}vybrali{% endif %} moje služby.
|