Jak vytvořit účely zpracování osobních údajů
K tomu, abyste mohli zpracovávat osobní údaje, potřebujete u každého kontaktu evidovat po 25.5.2018 příslušný účel, ať už ve SmartEmailingu, nebo v jakémkoliv jiném systému.
- souhlas - subjekt údajů udělil prokazatelný souhlas se zpracováním osobních údajů
- oprávněný zájem správce - oprávněně se domníváte, že na základě jeho vzniku kontakt má zájem o informace obdobného charakteru, na základě kterého vznikl váš vztah (například objednávka)
- plnění smlouvy - zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů,
- zákonná povinnost - zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje,
- životně důležitý zájem - zpracování je nezbytné pro ochranu životně důležitých zájmů subjektu údajů nebo jiné fyzické osoby,
- veřejný zájem - zpracování je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je pověřen správce
Ukážeme si, jak takové účely můžete v naší aplikaci vytvořit a také přiřadit k jednotlivým kontaktům, seznamům adres a webovým formulářům.
Vytvoření účelu
Účely zpracování osobních údajů jsou položkou v záložce Seznamy a kontakty > Ůčely zpracování osobních údajů. Zde si můžete vytvořit libovolné množství účelů a přehledně si je evidovat. Ke každému účelu zpracování přiřazujete právní důvod účelu a jeho délku zpracování, která musí být stanovena pro každý účel zvlášť (obrázek č.1).
Účel zpracování můžete zpětně přiřadit k jednotlivým seznamům kontaktů přes tlačítko "Akce". O této možnosti se můžete dozvědět více zde.
Dále se můžete podívat na účely zpracování v praxi a nakonec nastavení účelů v automatizačním scénáři.