Jak zasílat SMS zprávy v rámci SmartEmailingu?
Upozornění - SMS zprávy nelze odesílat ve zkušební verzi SmartEmailingu. Pro zpřístupnění služby je potřeba mít nastaven placený tarif.
Chcete své klienty informovat o začátku webináře, připomenou jim školení, případně jim poděkovat za zakoupený produkt formou SMS zprávy? V rámci SmartEmailingu kromě rozesílky hromadných emailů můžete také odesílat hromadně SMS zprávy. Ukážeme si, co vše je pro to zapotřebí udělat.
Základní fakta
Aby vůbec bylo možné odesílat SMS zprávy, je zapotřebí, aby každý kontakt obsahoval správně zadané mobilní číslo s předvolbou. Nezáleží na tom, zda je telefonní číslo uvedeno u kontaktu v poli "Mobilní telefon" nebo "Telefon", důležité je, aby tu nějaké bylo.
U CZ čísel nemusíte vyplňovat předvolbu +420, ale u zbylých států je nezbytná, tj. u SK čísel by měl být formát čísla následující: +421908888777, u CZ čísla může být +420777888666 nebo jen 777888666.
Do aplikace nelze naimportovat telefonní čísla samostatně, podmínkou je zadání e-mailu, protože aplikace pracuje primárně s e-mailovou adresou, a telefonní číslo je pouze doplněk pro to, aby bylo možné zasílat také SMS zprávy. Ty se zasílají prostřednictvím SMS brány, takže na ně nelze odpovídat. Mají pouze informační charakter.
Nelze nastavit své vlastní mobilní číslo jako odesílací, ale můžete si nechat nastavit textový tvar odesilatele SMS. Více informací o službě SMS sender ID najdete zde na tomto odkazu. Samotné odesílání zpráv neprovádíme my, ale externí poskytovatel. Jedná se tedy o doplňkovou službu od nás pro vás. SMS zprávy tedy nejsou součástí vašeho tarifu a fakturují se zvlášť.
Česká republika 0,96 Kč bez DPH za SMS
Slovensko 1,13 Kč bez DPH za SMS
Polsko 0,73 Kč Kč bez DPH za SMS
Svět 1,66 Kč bez DPH za SMS
Virtuální operátoři (ufon, virtual) 1,995 Kč bez DPH za SMS
Viber (ufon, virtual) 0,77Kč bez DPH za SMS
Jak mám tedy postupovat?
Řekli jsme si základní informace. Vaše kontakty disponují i mobilním číslem a jak tedy mám začít s odesláním SMS zpráv? Jako první krok je se přihlásit do svého SmartEmailing účtu, kde přímo na nástěnce vidíte přehled o odeslaných SMS zprávách. Defaultně je pod účtem nastaven limit 1 000 SMS na 30 dní. Pokud limit potřebujete navýšit, napište nám, prosím.
Vytvoření a odeslání SMS zprávy ve SmartEmailingu
Nyní se můžete přesunout do svého účtu ve SmartEmailingu, kde budete vytvářet SMS zprávu a následně ji i odesílat. V hlavním postranním menu klikneme na záložku Kampaně > SMS.
Pro vytvoření nové zprávy použijete tlačítko + Vytvořit novou SMS
Následně si zvolíte název Vaší zprávy. Ten slouží hlavně pro Vás, abyste následně v historii odeslaných zpráv či v jejich statistikách věděli, o jakou SMS zprávu se jedná. Název je pouze interní, Váš příjemce jej neuvidí. Do SMS zpráv můžete vkládat vlastní pole, a tím pádem také personalizovat SMS zprávy stejným způsobem jako e-mail. Více se můžete dočíst zde. Pod editorem můžete vidět počet vepsaných znaků a kolik Vám ještě zbývá.
Další informace k SMS zprávám
SMS musí být vždy označená jako Obchodní sdělení , na začátku SMS tedy uvádějte OS: [vaše sdělení]. V SMS vždy uveďte název své firmy (e-shopu), díky kterému vás zákazník bezpečně identifikuje.
VZOR:
OS: SmartEmailing.cz již za chvíli spustí webinář, na který jste se přihlásili. Nezapomeňte se k nám přidat. https://bit.ly/3x8eTXb. Nechcete SMS? Klikněte na (odkaz má 27 znaků).
TIP:
Pro odkazy používejte zkracovače (třeba bitly.com). Ušetříte si tím znaky, odkaz opatříte vhodnými UTM parametry pro měření výsledků v GA a můžete použít částečně svou textaci. Na webu https://1url.cz/ si můžete vytvořit zkrácený odkaz ve svém vlastním formátu, například https://1url.cz/@smartemailing1. Usnadníte tím Vaším příjemcům ještě lépe svou identifikaci.
Po vytvoření SMS zprávy a zvolení možnosti "Uložit a odeslat" se dostanete do nastavení, kde je zapotřebí přiřadit, na který seznam kontaktů se mají zprávy odeslat. Můžete si také zvolit naplánování času rozesílky (ihned nebo na konkrétní datum a čas) .
Po nastavení a následném kliknutí na tlačítko " Pokračovat na finální potvrzení", se dostanete na schvalovací stránku. Jedná se o rekapitulační stránku, kde jste informováni, na jaký počet čísel bude zpráva odeslána, jaká bude předpokládaná cena rozesílky, atd. Pokud rozesílku potvrdíte, odeslání SMS zpráv již nic nebrání a spustí se.
Výslednou statistiku vaší odeslané SMS zprávy můžete následně sledovat v sekci Kampaně > Fronta rozesílek kliknutím na tlačítko Statistiky. Ve sloupečku "Typ" (rozesílky) vidíte ikonu telefonu, což značí rozesílku SMS zpráv.
Můžete sledovat následující statistiky:
Odeslání SMS pomocí Automatizace
SMS ID Sender
Nyní si ještě řekneme o službě SMS identita (SMS ID Sender), která je dostupná pouze v Automatizaci a to dokonce v její standardní verzi. Jedná se o unikátní doplňkovou službu, kdy při rozesílce koncový příjemce uvidí i jméno odesílatele.
Klasicky odeslaná SMS je označená kódem nebo obecným pojmenováním Info SMS, které Vašim klientům pravděpodobně nic bližšího nenapoví. Nyní máte možnost nahradit nicneříkající označení SMS zprávy unikátním názvem odesílatele. Použít můžete Vaše jméno, název společnosti, nebo název e-shopu. Maximální délka názvu odesílatele je 11 znaků včetně mezer a v názvu nelze použít diakritiku.
JAKÝ TYP SMS POSÍLAT?
Na typu SMS opravdu záleží. Z praxe jsme zjistili, že velké množství příjemců SMS označují jako spam.
A pro vás je důležitá zejména doručitelnost.
SMS je pro všechny osobní záležitostí. Pokud se chystáte pomocí SMS odeslat to, co byste jinak poslali v e-mailové kampani, k takovým SMSkám není rozesílka SMS určena a využijte e-mail. V případě, že chodí pomocí SMS marketing, příjemci vnímají obsah rozesílek jako obtěžující, protože SMS kanál je určen primárně pro soukromou komunikaci. Pokud je zpráva marketingová, je vysoce pravděpodobné, že Vaší SMS označí jako spam, což je pro Vás (odesílatele) příliš rizikové.
Chápeme, že je pro vás odeslání takové SMS důležité, zvažte však, zda-li se takový obsah nehodí spíše do e-mailové rozesílky.
Pomocí SMS se posílají připomínky např. o objednávce, o začátku nějakého programu, o konaném webináři apod.
Chcete-li sms opravdu poslat, postavte si automatizační scénář a vyberte prosím pouze nejvíce angažované kontakty.
Automatizace - Jak odeslat SMS
Na kontakty s angažovaností D a E prosím pošlete maximálně e-mail, ne SMS. D - dlouhodobě neangažované kontakty jsou zralé spíše na reaktivaci a kontakty E - extrémně neangažované kontakty pro odstranění z databáze či vložení na blacklist.
Více o problematice neangažovaných kontaktů se dočtete v naší nápovědě Analýza skóre angažovanosti.
FAQ:
Aplikace mi píše, že nemám dostatečný limit pro rozesílání SMS.
SMS účtujeme zpětně, neplatíte si již kredity dopředu. Proto je zde defaultně nastaven limit 1 000 SMS na 30 dní. Pokud limit potřebujete navýšit, napište nám, prosím.
Pokud telefonní číslo neexistuje, nebo nefunguje, odešle se SMS?
Pokud je tel. číslo úplně neplatné, tak se SMS neodešle a nic za ni neplatíte.
Chtěl bych poslat SMS jen na česká čísla a aby to nebyla pevná linka. Dá se nějak zakázat rozesílka na ostatní čísla? Případně, jde zakázat odeslání na čísla virtuálních operátorů?
Automatizace umožňuje vypodmínkovat pole s tel. číslem. Tzn. lze vyfiltrovat pouze ty s předvolbou +420, +421 atd. a případně také čísla pevných linek, které začínají čísly 2, 3, 4 nebo 5. Mobilní telefony v ČR začínají 6 a 7. Čísla virtuálních operátorů vyřadit nelze, jelikož se to nedá nijak rozpoznat. Více informací o operátoru Podmínka v Automatizaci se dočtete ZDE.
Musím mít k odeslání SMS souhlas se zasíláním obchodních sdělení?
Pro rozesílku SMS platí stejná pravidla jako pro rozesílku e-mailů, nebo jakoukoli elektronickou komunikaci. Buď musíte získat explicitní souhlas (opt-in), nebo využít zákaznickou výjimku (opt-out). Postup, který si vyberete, by měl být oznámen v Souhlasu se zpracováním osobních údajů. Lze tedy mít souhlas, který je pro e-mail i SMS, nebo souhlas rozdělovat.
Více informací o této službě, její cenu a objednávku můžete nalézt na tomto odkazu.