Automatizace - Jak odeslat SMS
Upozornění - SMS zprávy nelze odesílat ve zkušební verzi SmartEmailingu. Pro zpřístupnění služby je potřeba mít nastaven placený tarif.
Níže si ukážeme, jak jednoduše lze nastavit zaslání SMS kampaně pomocí Automatizace. Ještě než se dostaneme k samotnému scénáři, tak je potřeba, abychom měli u kontaktů, na které chceme posílat SMS uvedeno mobilní telefonní číslo. U českých čísel nám postačí formát 123456789 u čísel zahraničních je nutná předvolba +421123456789.
Čas, kdy se má SMS poslat (1), na které seznamy kontaktů (2), pošle zvolenou SMS (3).
Scénář můžeme vytvořit pomocí těchto jednotlivých uzlů.
Jednotlivé uzly scénáře
Jako první použijeme Trigger. Je možné si rozesílku naplánovat dopředu. V tomto případě použijeme trigger V plánovaný čas (1), který se aktivuje v čas, který si zvolíme. Pakliže bude kombinace času a data odpovídat minulosti, uzel se spustí ihned.
Pokud chceme SMS odeslat ihned po spuštění scénáře, použijeme trigger Hned teď.
SMS lze odeslat na jeden konkrétní seznam, popřípadě více seznamů. Jako druhý uzel tedy použijeme Operátor Podmínka (2). Zvolíme podmínku "kontakt je v seznamu" a vybereme konkrétní seznam. Pro přidání dalších seznamů pouze zvolíme možnost "přidat podmínku" a zároveň si nadefinujeme, co přesně chceme, aby kontakt splňoval pomocí "a zároveň" a "nebo".
Za Podmínku již zvolíme pouze Akci Odeslat SMS (3), kterou máte předem připravenou. Je potřeba pouze vybrat konkrétní SMS kampaň, která se bude odesílat.
SMS nejsou součástí vašeho tarifu.
Ceník (za 1 SMS do 160 znaků včetně odhlašovacího odkazu):
Česká republika 0,96 Kč bez DPH za SMS
Slovensko 1,13 Kč bez DPH za SMS
Polsko 0,73 Kč Kč bez DPH za SMS
Svět 1,66 Kč bez DPH za SMS
Virtuální operátoři (ufon, virtual) 1,995 Kč bez DPH za SMS
Viber (ufon, virtual) 0,77Kč bez DPH za SMS
SMS ID Sender
Nyní si ještě řekneme o službě SMS identita (SMS ID Sender), která je dostupná pouze v Automatizaci a to dokonce v její standardní verzi. Jedná se o unikátní doplňkovou službu, kdy při rozesílce koncový příjemce uvidí i jméno odesílatele.
Klasicky odeslaná SMS je označená kódem nebo obecným pojmenováním Info SMS, které Vašim klientům pravděpodobně nic bližšího nenapoví. Nyní máte možnost nahradit nicneříkající označení SMS zprávy unikátním názvem odesílatele. Použít můžete Vaše jméno, název společnosti, nebo název e-shopu. Maximální délka názvu odesílatele je 11 znaků včetně mezer a v názvu nelze použít diakritiku.
Více informací o této službě, její cenu a objednávku můžete nalézt na tomto odkazu.
Hledáte více inspirace? Stáhněte si náš online SmartBook s nejpoužívanějšími scénáři marketingových automatizací ZDE.