Webové formuláře
Webový formulář slouží ke sběru e-mailových adres, ať už se budeme bavit o registraci, odběru newsletteru či něčeho ke stažení.
Doporučujeme používat naše webové formuláře, protože jsou chráněné proti botům a zároveň mají v sobě zabudovanou kontrolu proti překlepům.
Jakmile si v aplikaci SmartEmailing ZDE vytvoříte webový formulář a vložíte na WEB, bude celý proces připraven. Pokud máte propojený web se SmartEmailingem pomocí API klíče, web vám nabídne seznam webových formulářů k použití, případně na řádku webového formuláře v aplikaci je ikona "vložit do stránky" a ukážou se vám kódy webového formuláře - nejčastěji se používá JavaScript kód nebo HTML kód, který se vloží na příslušné místo k tomu určené na webu).
K čemu vlastně na pozadí dochází, když je vše hotovo?
Kontakt vyplní svou e-mailovou adresu na webu, je přesměrován na děkovací stránku 1, kde by měly být informace o tom, že mu ještě do jeho e-mailové schránky přišel e-mail s potvrzovacím proklikem a že e-mail může být jak v doručené složce, tak i v hromadné nebo ve spamu a že doporučujete ho přetáhnout do doručené pošty. Jakmile proklikne odkaz v e-mailu, je přesměrován na 2. děkovací stránku, kde doporučujeme informovat, že vše proběhlo v pořádku. Mezitím už se kontakt přidal do seznamu. Pokud máte dokonce nastavenou automatický e-mail po přesunutí kontaktu do seznamu, ve chvíli, kdy je stále ještě na děkovací stránce 2, už má e-mail ve schránce, pravděpodobně ve složce Hromadné či promoakce, protože tam tyto e-maily patří.
Úplně první kroky v aplikaci, jako je vytvoření doménového e-mailu, který je třeba, autorizace e-mailové adresy, nastavení DNS záznamů, nastavení odesilací adresy atd. najdete v nápovědě ZAČÍNÁME SE SMARTEMAILINGEM (až po vytvoření e-mailu).
Pak se můžete pustit do vytvoření Webového formuláře.
Webový formulář má 3 kroky. V 1. si zadáváte pouze název. Ve 2. můžete změnit barvu, přidat obrázek, měnit velikost a přidat vlastní pole, ve 3.kroku pak nastavujete seznam, do kterého budou kontakty posílané, dále děkovací stránku 1 a 2 a webový double opt-in e-mail. Na úrovni připraveného webového formuláře pak ještě nastavujete přiřazení účelu zpracování.
Příprava
S webovým formulářem je to jako s přípravou pokrmu 😊.
Kdybyste začali připravovat rovnou webový formulář, každou chvíli zjistíte, že nemáte potřebné ingredience a neustále byste se museli vracet k předchozím krokům, které je třeba mít připravené předem.
Abyste na to nebyli sami, připravili jsme pro vás jednotlivé nápovědy.
1) Seznam - je třeba připravit seznam, do kterého se vám budou kontakty po vyplnění přesouvat: VYTVOŘENÍ SEZNAMU
2) Doménový e-mail, se kterým se pracuje v aplikaci při rozesílce (a protože je uveden i u double opt-in e-mailu s potvrzovacím proklikem, zmiňujeme ho i zde, abychom nějaký článek nevynechali): DOMÉNOVÝ E-MAIL
3) Zásady zpracování osobních údajů - na základě kterých je zpracováváte. Inspirovat se můžete určitě na internetu, ale doporučujeme oslovit právníka, který vám zásady upraví na míru.
4) Děkovací stránka 1 - vlastní na webu nebo SE, kterou si můžete upravit ve 3.kroku webového formuláře
5) Double opt-in e-mail s potvrzovacím proklikem. Nápovědu na jeho přípravu naleznete zde: DOUBLE OPT-IN E-MAIL. Máme pro Vás inspiraci, jak by takový e-mail mohl vypadat: INSPIRACE DOI.
6) Děkovací stránka 2 - vlastní na webu nebo SE, kterou si můžete upravit ve 3.kroku webového formuláře
7) Vlastní pole - pokud je chcete použít v rámci webového formuláře ve 2.kroku, je třeba si je předem vytvořít. Více informací o tvorbě vlastních polí naleznete zde: TVORBA VLASTNÍCH POLÍ.
8) Účel zpracování SOUHLAS - který je třeba také předem připravit: JAK VYTVOŘIT ÚČELY ZPRACOVÁNÍ
9) Informační povinnost o účelech zpracování - která by měla být před zadáním e-mailové adresy ve webovém formuláři. Opět pro vás máme inspiraci: INSPIRACE GDPR K WEBOVÉMU FORMULÁŘI
Tvorba webového formuláře:
Jakmile máme připravené všechny ingredience, můžeme vytvořit webový formulář. Nápovědu najdete zde: TVORBA WEBOVÉHO FORMULÁŘE. Skládá se ze tří kroků.
Poté je třeba přiřadit účely zpracování: PŘIŘAZENÍ ÚČELŮ ZPRACOVÁNÍ.
A nakonec nasaďte formulář na web, dle posledního kroku v nápovědě TVORBA WEBOVÉHO FORMULÁŘE.