Vytvoření seznamu kontaktů

Jak správně pracovat se seznamy kontaktů?

K tomu, abyste mohli začít rozesílat emaily, je třeba si založit Seznam kontaktů. Jedná se v podstatě o skupinu, do které budete ukládat adresy klientů dle určitých parametrů. Můžete si založit seznam dle okresu, produktu, kurzu, názvu webového formuláře atd.

Nezbytné pro vytvoření seznamu je mít nejprve autorizovanou adresu odesilatele.

Autorizace e-mailové adresy

K založení seznamu jděte do záložky “Kontakty a Seznamy” a vyberte “Seznamy kontaktů” (viz obrázek č.1).

Zde v horní části obrazovky stiskněte “Nový seznam kontaktů” (viz obrázek č.2)

Tímto krokem jste se dostali na vytváření Seznamů a je možno začít nastavovat váš první seznam. Na této obrazovce vidíte několik polí, které je možno vyplnit, hned si řekneme, co které z nich dělá.

Obrazovka vypadá takto (viz obrázek č.3):

Vidíte zde řádek “ Jméno” - jedná se o interní název seznamu, slouží tedy pouze k vaší orientaci, pojmenujte si seznam tak, abyste i v budoucnu byli schopni jej na první pohled odlišit od ostatních.

Druhý řádek je “ Veřejný název”- pokud vyplníte toto pole, bude mít kontakt při odhlašování se ze seznamu možnost vybrat, z jakých seznamů se může odhlásit. Pokud s touto možností souhlasíte, vyplňte tento řádek. Doporučil bych vybírat takové označení, aby kontaktu bylo jasné, odkud se do vaší databáze zaregistroval např. Ochutnávka vín Znojmo 11.11.2016

Pokud chcete fungování veřejných názvů pochopit lépe, projděte si tuto nápovědu.


Pod touto možností naleznete nastavení, které specifikuje právě “Vlastníka seznamu” a jsou zde nastavitelná tato pole:

■      Jméno odesílatele - toto jméno se bude zobrazovat koncovému klientovi ve schránce jako Jméno odesílatele

■      Email odesílatele - zde vyplňte emailovou adresu, ze které chcete, aby se na tento seznam zasílaly emaily

■      Adresa pro odpovědi - do tohoto řádku vyplňte emailovou adresu, která se objeví klientovi při stisknutí tlačítko “Odpovědět” v emailu. Zde můžete vyplnit jinou adresu, pokud chcete, aby odpovědi vyřizovalo jiné oddělení nebo osoba.

Rozšířené nastavení

Dále je zde nastavení možnosti upozornění v případě, že se někdo z tohoto seznamu odhlásí. V případě zaškrtnutí vám o tomto činu přijde informační email, a to na emailovou adresu, která je nastavena v rozšířeném nastavení seznamu kontaktů v poli Email odesílatele. 

Stejně tak je zde možnost zaslat upozornění při přidání kontaktu.

Dále zde máte podpis vlastníka v HTML kódu a pod tímto polem již naleznete nastavení vlastních polí, které můžete do seznamu přidat (obrázek níže). V dolní části je možno zaškrtnout si vlastní pole, která chcete zobrazovat při rozkliknutí kontaktů v seznamu kontaktů.

Této funkce využijete například pokud máte více uživatelů, každý z nich má svůj vlastní seznam kontaktů a vy nechcete jednu kampaň vytvářet pro každého zvlášť. Je potřeba mít platný podpis v HTML. Pokud kódování neovládáte, můžete si jej vygenerovat například ZDE.

Podpis vlastníka vložíte do kampaně tak, že:

  1. Smart editor - vložíte do kampaně text, který obarvíte a kliknete v nástrojové liště na ikonku "Vložit vlastní pole" a následně vyberete z nabídky "Podpis vlastníka seznamu".
  2. Magic editor - vložíte do kampaně text, který obarvíte a kliknete v nástrojové liště na ikonku "Merge tag" a následně vyberete z nabídky "Podpis vlastníka seznamu".

Předposlední je „ Poznámka“ - ta slouží k uložení doplňujících informací o seznamu kontaktů.

A jako poslední věc jsou " Štítky", které slouží k rychlé filtraci a také kategorizaci dle vašich různých projektů, odeslaných emailových kampaní atd.

Pokud jste si vybrali, jaká pole chcete zobrazit, můžete stisknout Uložit seznam kontaktů.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme