Práce se seznamy kontaktů

Jak správně pracovat se seznamy kontaktů?

Textová nápověda k práci se seznamy kontaktů

K tomu, abyste mohli začít rozesílat emaily, je třeba si založit Seznam kontaktů. Jedná se v podstatě o skupinu, do které budete ukládat adresy klientů dle určitých parametrů. Můžete si založit seznam dle okresu, produktu, kurzu, názvu webového formuláře atd.

K založení seznamu jděte do záložky “Kontakty a Seznamy” a vyberte “Seznamy kontaktů” (viz obrázek č.1).

Zde v horní části obrazovky stiskněte “Nový seznam kontaktů” (viz obrázek č.2)

Tímto krokem jste se dostali na vytváření Seznamů a je možno začít nastavovat váš první seznam. Na této obrazovce vidíte několik polí, které je možno vyplnit, hned si řekneme, co které z nich dělá.

Obrazovka vypadá takto (viz obrázek č.3):

Vidíte zde řádek “ Jméno” - jedná se o interní název seznamu, slouží tedy pouze k vaší orientaci, pojmenujte si seznam tak, abyste i v budoucnu byli schopni jej na první pohled odlišit od ostatních.

Druhý řádek je “ Veřejný název”- pokud vyplníte toto pole, bude mít kontakt při odhlašování se ze seznamu možnost vybrat, z jakých seznamů se může odhlásit. Pokud s touto možností souhlasíte, vyplňte tento řádek. Doporučil bych vybírat takové označení, aby kontaktu bylo jasné, odkud se do vaší databáze zaregistroval např. Ochutnávka vín Znojmo 11.11.2016

Pod touto možností naleznete nastavení, které specifikuje právě “Vlastníka seznamu” a jsou zde nastavitelná tato pole:

■      Jméno odesílatele - toto jméno se bude zobrazovat koncovému klientovi ve schránce jako Jméno odesílatele

■      Email odesílatele - zde vyplňte emailovou adresu, ze které chcete, aby se na tento seznam zasílaly emaily

■      Adresa pro odpovědi - do tohoto řádku vyplňte emailovou adresu, která se objeví klientovi při stisknutí tlačítko “Odpovědět” v emailu. Zde můžete vyplnit jinou adresu, pokud chcete, aby odpovědi vyřizovalo jiné oddělení nebo osoba.

Rozšířené nastavení

Dále je zde nastavení možnosti upozornění v případě, že se někdo z tohoto seznamu odhlásí. V případě zaškrtnutí vám o tomto činu přijde informační email, a to na adresu vlastníka seznamu.
Stejně tak je zde možnost zaslat upozornění při přidání kontaktu.

Dále zde máte podpis vlastníka v HTML kódu a pod tímto polem již naleznete nastavení vlastních polí, které můžete do seznamu přidat (viz obrázek č.4).

V dolní části je možno zaškrtnout si vlastní pole, která chcete zobrazovat při rozkliknutí kontaktů v seznamu kontaktů.

Předposlední je „ Poznámka“ - ta slouží k uložení doplňujících informací o seznamu kontaktů.

A jako poslední věc jsou " Štítky", které slouží k rychlé filtraci a také kategorizaci dle vašich různých projektů, odeslaných emailových kampaní atd.

Pokud jste si vybrali, jaká pole chcete zobrazit, můžete stisknout Uložit seznam kontaktů.