Vyloučené kontakty

Vyloučené kontakty jsou dlouhodobě neaktivní kontakty s vysokým objemem odeslaných e-mailů. V případě realizace každé další rozesílky přímo poškozují reputaci Vaší odesílací domény a výrazně tím snižují Vaši doručitelnost. Z těchto důvodů tyto kontakty nelze používat pro další rozesílku. 

Najdete je ZDE.

Kontakty z této skupiny jsou takové, na které posíláte velké množství rozesílek, a tyto kontakty s nimi minimálně nebo vůbec neinteragují. Najdete zde kontakty, které nikdy za celou dobu nic neotevřely, nebo vzhledem k realizovanému objemu rozesílek je interakce naprosto minimální.

Z tohoto důvodu je velmi nepravděpodobné, že kontakt další Vaši rozesílku otevře. Vzhledem k jeho dlouhodobému nezájmu e-maily od Vás velmi pravděpodobně ani nevidí ve složce hromadné, jsou nejspíše ve spamu a je také možné, že mu je provideři už nedoručují do schránky vůbec.

Používáním takovýchto kontaktů si dlouhodobě snižujete reputaci Vaší odesílací domény, a to má přímý vliv i na doručitelnost e-mailů pro ostatní kontakty, které by třeba o Váš obsah zájem měly, ale e-mail se jim nedoručí.

Jak to tedy funguje?

Odešlete e-mail a provideři na druhé straně mapují chování Vašich příjemců. Pokud jsou reakce na odeslaný e-mail pozitivní (otevírají, proklikávají), stoupá tím Vaše reputace. Jsou-li však reakce opačné (neproklikávají, neotevírají, označují e-mail jako spam či se ve zvýšené míře odhlašují), reakce jsou opačné. E-mail ze složky hromadné může být přesunut do spamu a dokonce ze spamu může být zpětně odstraněn a nedoručen vůbec.

Při nezahrnutí vyloučených kontaktů do rozesílky se Vám sníží objem odeslaných e-mailů, objem otevřených e-mailů zůstává stejný a zvýší se Vám % open rate. To má z dlouhodobého hlediska pozitivní vliv na Vaši reputaci a e-maily ve výsledku uvidí více příjemců.

Z tohoto důvodu Vám na tuto část databáze už neumožníme marketingovou rozesílku realizovat, na tyto kontakty lze zasílat pouze transakční e-maily.

Rozesílka:

Doporučujeme funkci Vyřadit z rozesílky neangažované kontakty zapnout – rozesílku tak pošlete pouze na skutečně angažované kontakty, vyhnete se problémům s doručitelností, vaše e-maily neskončí ve spamu a zvýšíte jejich dlouhodobý konverzní potenciál.

U neangažovaných kontaktů je minimální šance, že Váš e-mail otevřou. Jejich vyloučením zvýšíte průměrný open rate svých e-mailů a reputaci své odesílací domény.

Neangažované kontakty jsou kontakty s velmi nízkou interakcí, u kterých je rovněž velmi nepravděpodobné, že e-mail otevřou, ale prozatím nejsou vyloučené, protože objem realizovaných rozesílek neodpovídá kategorii vyloučených kontaktů.


Na základě čeho vyhodnocujeme kontakt jako vyloučený?

Algoritmus je nastaven v kombinaci více faktorů. Hlavním společným znakem těchto kontaktů je realizovaný velký objem rozesílek s velmi nízkou interakcí.

Už jenom fakt, že takovéto kontakty pod účtem vůbec máte, by Vás měl vést k revizi plánovaného objemu rozesílek.

Zaměřte se na důkladnou segmentaci a v ideálním případě snižte objem odesílaných e-mailů na takový, který Vaše kontakty stále zajímá a projevují o ně zájem.

Evidentně se to tak v současné chvíli neděje.

Doporučujeme Vám pravidelně se starat a věnovat péči Vaší databázi pomocí automatizačního scénáře angažovanosti a také provádět očistu databáze od těchto kontaktů.

Další metrikou při výpočtu je objednávka. Kontakt, který realizoval objednávku, je pro Vás z hlediska angažovanosti cenným kontaktem, na který je naopak vhodné cílenou segmentovanou rozesílku realizovat.

Zajistěte si přenos objednávek k nám pomocí této API metody, abyste s těmito kontakty relevantně pracovali ve smyslu měření angažovanosti.

Co tedy s nimi?

Vyexportujte si je:

a naimportujte si je v režimu Import - přidat na blacklist. Kontakty nemažte, zůstanou Vám tam z důvodu zachování historie (kontakty na blacklistu nevstupují do rozesílky).

Pro podrobné informace nás kontaktujte prostřednictvím e-mailu na adrese podpora@smartemailing.cz nebo telefonicky na čísle +420 603 363 689. Jako odborníci se společně s vámi podíváme na možnosti dlouhodobé péče o vaši databázi.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme