Odebrání kontaktů z blacklistu

Možná potřebujete někdy nějaký kontakt z blacklistu odebrat. Pojďme si však nejdříve shrnout informace k blacklistu, neboli, jak se kontakty na blacklist dostávají. Je to podstatné právě pro odebírání kontaktů z blacklistu. Za kontakty na blacklistu neplatíte, nezapočítávají se vám do tarifu, avšak nemůžete na ně nic posílat. Zůstává vám však historie, kdyby se kontakt někdy vrátil. Blacklist neslouží jako "odkladiště pro kontakty".


Na blacklist se dostávají kontakty, které se dobrovolně odhlásily z rozesílky (tedy klikly na tlačítko "odhlásit se", které je automaticky v patičce každého e-mailu). V tu chvíli, pokud se kontakt dostane na blacklist, je automaticky vylučován z rozesílky. V rámci automazičních scénářů se blacklistované kontakty (a kontakty vrácené - neexistující), do scénáře triggerem vůbec nenačtou.


Kontakt na blacklist se dostane:

  • dobrovolným odhlášením v rozesílce - aktivita kontaktu (tím vám dokonce bere souhlas se zasíláním obchodních sdělení)

  • ručně (tedy, že v detailu kontaktu kliknete u kontaktu na tlačítko "Přidat na blacklist") - vaše aktivita, jako vlastníka účtu.

  • hromadně

Častokrát se používá varianta, že vyexportujete konkrétní seznam a naimportujete na blacklist

Export kontaktů

Import kontaktů na blacklist


Kontakty na blacklistu nejsou určené k tomu, aby se vracely do rozesílky.

Z toho důvodu jsou omezené možnosti, jak kontakt odebrat zpět z blacklistu. Můžete se však dostat do okamžiku, že potřebujete kontakt odebrat z Blacklistu. Pokud jste si kontakt dali na blacklist sami, můžete ho odebrat s tím, že si k němu napište poznámku, opět do detailu kontaktu, proč kontakt odebíráte:

Pokud se kontakt odhlásil z rozesílky, dáváme mu možnost, aby se mohl vrátit. Máte-li ve webovém formuláři zaškrtnutou variantu 1 (v kroku 3 - nastavení - rozšíření nastavení), automaticky se kontakt odebere z blacklistu a zůstane potvrzen v seznamu, který je napojen na webový formulář. V ostatních zůstane nadále odhlášen, pokud byl předtím potvrzen i v jiných seznamech.

V případě, kdy byl kontakt na blacklistu a něco si od vás koupil, o tom, zda bude nebo nebude odebrán z blacklistu, rozhoduje, zda ten, kdo k nám objednávky posílá (druhá strana), zda zároveň kontakt po API z blacklistu vytáhne.


Kontakty nelze odebrat z blacklistu hromadně, protože toto není v zájmu ani jedné strany. Pokud jste si hromadně kontakty přesunuli na blacklist, nepočítá se s tím, že budete s kontakty někdy později pracovat. Blacklist není odkladiště kontaktů. Při zpětném odebrání by mohlo nastat, že byste mohli odebrat i kontakty, které se odhlásili z rozesílky dobrovolně a to není žádoucí.


V případě ručního či hromadného importu do seznamu kontakty, které jsou na blacklistu, zůstanou na blacklistu, protože blacklist je v tomto případě nadřazen.


Nežli tedy importujete kontakty na blacklist, rozmyslete si, zda je to trvalé, či nikoli. V opačném případě si je raději vyexportujte bez historie kontaktů.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme