Co je blacklist a jak funguje?

Co je to blacklist?

Blacklist slouží k plošné blokaci vybraných kontaktů, kterým nemá být doručen žádný další e-mail nyní ani v budoucnosti.  Kontakty na blacklistu proto doporučujeme nemazat (za kontakty na blacklistu neplatíte a zůstává zachována historie kontaktu, proto není důvod kontakty z databáze mazat).

Jak se kontakt dostane na blacklist?

Kontakt je automaticky přesunut na blacklist, pokud se rozhodne pro odhlášení ze všech seznamů nebo vědomě označí vaši kampaň jako spam. Podrobně se mu věnujeme ve statusech kontaktů.

Kontakt můžete na blacklist přesunout také ručně přes tlačítko blacklist u detailu kontaktu.

Přidáním na Blacklist vznikne následující:

  • kontakt se již nepočítá mezi aktivní unikátní kontakty (není započítán na nástěnce mezi kontakty)
  • nebude na něj doručena žádná Kampaň, SmartKampaň, ani cokoliv jiného z vašeho účtu
  • za kontakty na blacklistu neplatíte
  • kontakty nelze z blacklistu odebrat hromadně
  • při odebrání kontaktu doporučuji napsat poznámku, proč kontakt odebíráte

Jak znovu aktivovat kontakt, který je na blacklistu?

Reaktivovat kontakt, který se ocitl na blacklistu, zcela záměrně nejde při importu. Tzn., pokud je kontakt na blacklistu a importujete do nějakého seznamu kontakty, mezi nimiž je kontakt, který je zároveň na blacklistu, zůstává na blacklistu. 

Blacklist je nadřazen všem seznamům. 

Aktivovat se může sám tím, že se znovu registruje přes jakýkoliv webový formulář, který sbírá kontakty do databáze, s proklikem double opt-inu.  Nebo jej můžete aktivovat ručně. Tato možnost ve Smartemailingu existuje pro případ, že se kontakt odhlásil omylem. Jak odebrat kontakt z blacklistu je popsáno v dolní části nápovědy Ruční přidání/odebrání kontaktu na/z Blacklist.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme