Co dále po aktivaci Shoptet doplňku?

První přenos kontaktů může trvat od několika minut do několika hodin v návaznosti na velikosti vaší databáze. Importuje se vždy unikátní e-mailové adresa a to pouze jednou. Dosud vytvořené objednávky zákazníka jsou vždy ke kontaktu přiřazeny vč. parametrů a vlastních polí. Budoucí objednávky budou u aktivní integrace připojeny vždy v reálném čase. Kontakt se aktualizuje vždy se změnou stavu objednávky popř. vytvoření nové objednávky. V jiném případě nedochází k hromadnému přenosu změn. 

E-MAIL ODESILATELE

Pro otestování rozesílky si nezapomeňte příp. doplnit e-mail odesílatele, nemusí se shodovat s defaultním, který jsme přenesli z e-shopu. Přidání odesílací adresy najdete v levém menu Můj účet - osobní nastavení. E-mailová adresa odesílatele musí být doručitelná, proto Vám pro kontrolu zasíláme potvrzovací e-mail. Po jeho zadání se uvolní DNS záznamy pro danou doménu. DNS záznamy je potřeba doplnit na jmenném serveru - Shoptet (záložka nastavení hostingu) popř. další služby.

DOMÉNA 3.ŘÁDU

TIP: Z pohledu doručitelnosti doporučujeme rozdělit reputaci transakčních a marketingových e-mailů tzv. subdoménou. Pokud máte jmenný server mimo Shoptet vytvořte si doménu 3. řádu a alias. Toto nastavení pokud máte jmenný server Shoptet nehledejte, příp. kontaktujte podporu Shoptetu.

Vytvořte si prosím doménu 3.řádu, pokud to váš registrátor umožňuje.

Doména 3. řádu slouží k oddělení marketingových e-mailů od běžné komunikace 1:1. Palikže budete mít toto odlišeno, reputace 2. a 3.řádu se nijak radikálně neovlivňují. Subdoména neboli doména 3.řádu se nastavuje u registrátora (např. Forpsi, Wedos atd.)

Pokud si nebudete vědět rady s vytvořením domény 3.řád a jmenný server máte mimo Shoptet, můžete si nastavit DNS záznamy na základě našich nápověd, případně Vám je rádi nastavíme, službu si u nás můžete objednat.

Pakliže máte jmenný server na Shoptetu, prozatím neumožňují doménu 3.řádu nastavit, případně se můžete obrátit na podporu Shoptetu, zda plánují v tomto směru změnu.

Následně je třeba nastavit DNS záznamy na doméně i subdoméně.

Jak může vypadat taková subdoména?

V případě SmartEmailingu by mohla vypadat např. novinky@ze.smartemailing.cz, info@novinky.smartemailing.cz atd.

Nejprve si prosím autorizujte doménovou adresu a následně ji zvolte v osobním nastavení pro rozesílku.

1. E-MAIL

Nyní se už můžete vrhnout na samotné vytvoření e-mailu příp. šablony e-mailů. Poté na jednoduché sestavení scénáře rozesílky. Všechny benefity ve formě přenesených dat využijete naplno v naší Automatizaci, kde lze připravovat i jednorázové rozesílky


Benefity propojení - s čím Shoptet doplněk pomůže:

PŘENOS KONTAKTŮ

Přenášejí se vždy jednorázově při prvním importu, následně při každé změně objednávky (vytvoření/změna stavu). Do detailu kontaktu se přenáší automaticky vlastní pole zákaznická skupina. To Vám pomůže identifikovat registrované zákazníky. Neregistrovaný kontakt z objednávky nemá vlastní pole vyplněné. Registrovaný uživatel e-shopu má danou zákaznickou skupinu (Koncový zákazník, Velkoobchodní zákazník atp.).

PŘENOS OBJEDNÁVEK KONTAKTŮ VČETNĚ VLASTNÍHO STAVU OBJEDNÁVKY 

SmartEmailing zná chování vašich zákazníků. V segmentaci kampaní pak můžete pracovat nejen s atributem stav objednávky, ale také stav platby příp. typ dopravy. E-maily tak můžete posílat ve správný čas ke správnému kontaktu. 

V detailu kontaktu ve SmartEmailingu uvidíte základní informace o vašem zákazníkovi + v záložce objednávky i přehled objednaných produktů včetně jejich ceny.

Rychlé i dynamické plnění e-mailů produkty. Při prvotní integraci byl automaticky přenesen XML feed. Využijete ho na jednoduché přenesení produktů do šablony e-mailu. 

Automaticky vložený webtrackingWbtracking umožňuje sledovat chování uživatelů např. v košíku. O jeho nasazení se již postarala integrace, webtracking se spouští na vaše zákazníky dle platné legislativy až po potvrzení cookies lišty. Nemusíte se proto obávat své zákazníky “sledovat.”

SPOLUPRÁCE S DOPLŇKEM OD SHOPTETU - NEWSLETTERY

Pokud v eshopu využíváte Newslettery pro sběr kontaktů, kontakty se automaticky přenesou do samostatného seznamu. Navíc tyto aktivně přihlášené kontakty najdete s poznámkou ve vlastním poli. Jednoduše tak identifikujete ty, kteří projevili vážný zájem o newsletter a dali Vám k němu souhlas. Pro ještě lepší zabezpečení kvality databáze doporučujeme tento formulář nahradit řešením Statického formuláře ze SmartEmailingu. Naše formuláře jsou chráněné chytrou recaptchou, našeptávají při nejčastějších překlepech v adresách a lze na ně jednoduše nastavit double opt-in e-mail. Tj. best practice pro skutečné ověření existence adresy i zájmu. Pokud doplněk Newslettery ve svém e-shopu ještě nevyužíváte nevadí, jeho absence Vás ve využívání aplikace SmartEmailing neomezí.

TIP: V případě, že přicházíte z jiného nástroje např. Ecomail, Leadhub, Incomaker atp. nezapomeňte si k nám přenést také odhlášené a blacklistované kontakty. Kontakty na Blacklistu se importem skrze doplněk nepřepíší a zůstanou uzamčeny v účtu proto, aby na ně nebyl odeslán žádný e-mail. Kontakt z BL není obnoven ani v případě nové objednávky. Jeho možné navrácení je pouze v případě, že se přihlásí skrze sběrový formulář SmartEmailing nebo ho ručně přesunete.

Když v procesu aktivace, nastavení či testování budete potřebovat pomoci, obraťte se na naši podporu či specialisty na Shoptet pro konzultaci, rádi Vám pomůžeme:

shoptet@smartemailing.cz nebo 511 444 321.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme