Jak nastavit DNS záznamy u domény 3. řádu?

Doména prvního řádu se řadí na nejvyšší úroveň adresy. Často najdete pro doménu prvního řádu označení TLD - Top-Level-Domain. Pro Českou republiku je TLD .CZ, pro Slovensko .SK. Mezinárodní TLD může pak být .COM nebo .NET apod.

Doména druhého řádu je to nejdůležitější, co musíte při výběru domény zvážit. Jde totiž o hlavní část adresy - název vaší společnosti, zaměření, název projektu atd. Doména druhého řádu je tedy například SMARTEMAILING.cz nebo APPLE.com.

Doména třetího řádu neboli subdoména je rozšíření doménového názvu o další stupeň. Vypadat může následovně: chrome.google.com nebo newslettery.vasefirma.cz. Subdoménu třetího řádu lze vytvořit u domén druhého řádu. Subdoména je vždy hostována na hostingu domény druhého řádu. Využívá se třeba v případě jazykových mutací webu, pro rozesílky newsletterů, při překročení počtu serverových záznamů u SPF atd.

Doporučujeme oddělit reputace odesílací domény pro  a) transakční b) marketingové e-maily  c) e-maily pro double optin a zřídit pro jejich rozesílku samostatné domény třetího řádu: např. @transakce.vasedomena.cz @obchod.vasedomena.cz @confirm.vasedomena.cz s tím, že pro rozesílku transakčních e-mailů použijete první, marketingových e-mailů tu druhou a pro optiny tu třetí.

Tím si zajistíte, že reputace odesílacích domén pro marketingové e-maily, double optiny a transakční e-maily se nebudou vzájemně ovlivňovat, což by se naopak dělo, pokud byste posílali vše z jediné domény druhého řádu ( např. @vasedomena.cz)

Jak vytvořit doménu třetího řádu?

Je potřeba vytvořit tzv. alias domény a vytvořit alias pro e-mailovou schránku. Vše si ukážeme u poskytovatele Wedos, princip vytvoření aliasu domény je ale v podstatě u všech poskytovatelů podobný.

Po přihlášení do zákaznické administrace vašeho účtu u Wedosu z menu vyberte "Webhosting" a ze seznamu hostingů si zvolte ten konkrétní, pro který chcete vytvořit alias. 

Následně v bočním menu zvolíte možnost " Aliasy" nebo rovnou přejděte do sekce Aliasy [spravovat aliasy]  (obrázek č.2).

Wedos umožňuje mít 3 vlastní aliasy, které máte zdarma. U každého poskytovatele se to opět může lišit. Do kolonky " Nový alias" napíšete název nové subdomény (obrázek č.3). Během několika minut bude alias aktivní a můžete s ním dále pracovat, resp. nastavit mu potřebné DNS záznamy.

POZNÁMKA: Pokud chcete mít jistotu, že alias je aktivní, tak na něj doporučujeme poslat testovací e-mail. Tak budete mít jistotu, že alias je aktivní a plně funkční.

DNS záznamy pro doménu třetího řádu

Je zapotřebí ve vašem účtu ve SmartEmailingu v záložce Můj účet > Nastavení rozesílky > Správa odesílacích adres nově vložit e-mailovou adresu a následně potvrdit v doručeném e-mailu potvrzovací odkaz. Díky tomu v záložce Můj účet > Nastavení rozesílky > DNS záznamy se vám zobrazí potřebné hodnoty k jednotlivým záznamům (obrázek č.4), které budete následně nastavovat.

Ve vašem účtu u wedosu zvolte záložku " DNS", vyberte doménu, pro kterou budete DNS záznamy nastavovat, a pak zvolte záložku "DNS záznamy" (obrázek č.5).

Nastavení CNAME záznamů

DKIM záznam

Do názvu záznamu vložíte hodnotu z kolonky  Výsledný záznam. Pozor, pokud je v nabídce u názvu automaticky vložena doména druhého řádu, z vkládaného názvu ji vymažte, byla by tam dvakrát a záznam by byl nevalidní. 

Toto je zásadní rozdíl v nastavení DNS záznamů pro doménu druhého a třetího řádu. Pro doménu druhého řádku vkládáte do názvu hodnotu ze sloupečku Název, u domény třetího řádu používáte hodnotu ze sloupečku Výsledný záznam.

Trackovací doména

U trackovací domény je nastavení úplně stejné jako u DKIM, protože se v obou případech jedná o CNAME záznam.

Nastavení TXT záznamů

SPF záznam

U SPF záznamu do pole " Název" se většinou nepíše nic nebo u některých poskytovatelů se vkládá symbol zavináče @. U domény třetího řádu je potřeba vložit alias, který jste si vytvořili. 

DMARC záznam

Zelené záznamy ukazují, že je vše v pořádku nastaveno a jsou aktivní. Případně můžete využít nástroj https://dmarcian.com/ a záložku "Tools" v menu, kde si můžete záznam po záznamu ověřit jejich správnost.

V případě, že některý záznam budete mít červeně nebo budete mít potíže s vytvořením aliasu, můžete se na nás obrátit na e-mailu podpora@smartemailing.cz. Rádi pomůžeme!

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme