Segmentace neaktivních kontaktů dle stáří
Tato možnost nabízí segmentaci dle doby délky neaktivity kontaktu a zároveň jeho doby existence v databázi. Díky ní, si můžete "vyčistit" svou databázi o neaktivní kontakty, které nečtou vaše e-maily, neproklikávají vaše odkazy a tím pádem ani u vás nenakupují.
Podmínku najdete standardně v nastavení segmentu ( Kontakty a seznamy - Segmenty - Vytvořit nový segment - Přidat nové pravidlo), konkrétně pod sekcí Aktivita kontaktu vyberete pravidlo "Kontakt je starší než a neaktivní už X dní" (obrázek níže).
Po výběru podmínky stačí vyplnit do jediného pole počet dní stáří a neaktivity. Při určení počtu dní, po které je kontakt neaktivní, se řiďte frekvencí rozesílek. Pokud posíláte kampaně například jednou měsíčně, nebude doba dvou měsíců dostatečná k tomu, abyste zjistili, zda je kontakt aktivní či ne.
Stářím kontaktu je myšlena doba unikátního vzniku kontaktu v databázi a neaktivitou neotevření žádné kampaně, či nekliknutí na žádný odkaz v ní.
Tímto je klíčové nastavení segmentu hotové a můžete jej využít pro Vaše potřeby.
Než kontakty ovšem smažete, vyplácí se na ně odeslat reaktivační kampaň. Udělat to můžete třeba podle tohoto návodu.