Segmentace neaktivních kontaktů dle stáří

Náš TIP: Pokročile segmentujte v automatizaci, ve které segmenty nahrazuje Operátor "Podmínka". Díky ní můžete kontakty třídit velmi jednoduše, přehledně, mnohonásobně, a hlavně na jednom místě. Automatizace vám také nabízí více možností v případě, že chcete reagovat na změny chováni svých uživatelů (např. dokončení objednávky), tak zasílat upomínky nebo více cílit na konkrétní uživatele. Pro svou inspiraci můžete využít námi vytvořené automatizační scénáře.

Tato možnost nabízí segmentaci dle doby délky neaktivity kontaktu a zároveň jeho doby existence v databázi. Díky ní, si můžete "vyčistit" svou databázi o neaktivní kontakty, které nečtou vaše e-maily, neproklikávají vaše odkazy a tím pádem ani u vás nenakupují.

Podmínku najdete standardně v nastavení segmentu ( Kontakty a seznamy - Segmenty - Vytvořit nový segment - Přidat nové pravidlo), konkrétně pod sekcí Aktivita kontaktu vyberete pravidlo "Kontakt je starší než a neaktivní už X dní" (obrázek níže).

Po výběru podmínky stačí vyplnit do jediného pole počet dní stáří a neaktivity. Při určení počtu dní, po které je kontakt neaktivní, se řiďte frekvencí rozesílek. Pokud posíláte kampaně například jednou měsíčně, nebude doba dvou měsíců dostatečná k tomu, abyste zjistili, zda je kontakt aktivní či ne.

Stářím kontaktu je myšlena doba unikátního vzniku kontaktu v databázi a neaktivitou neotevření žádné kampaně, či nekliknutí na žádný odkaz v ní.

Tímto je klíčové nastavení segmentu hotové a můžete jej využít pro Vaše potřeby.

Než kontakty ovšem smažete, vyplácí se na ně odeslat reaktivační kampaň. Udělat to můžete třeba podle tohoto návodu.

Z důvodu zachování historie účtu doporučujeme staré neaktivní kontakty nemazat, ale přesunout na blacklist. Za kontakty na blacklistu neplatíte a díky tomuto kroku zachováte historii dění pod kontaktem.
Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme