Úvod: SmartEmailing a Shoptet
Shoptet je jednou z nejrozšířenějších a nejpoužívanějších e-shopových platforem v Česku. Propojení Shoptetu a SmartEmailingu je snadné, rychlé a velmi efektivní.
Uživatelé obou systémů ocení okamžitou synchronizaci dat (e-mailová adresa, jméno, příjmení, telefon, objednané produkty...) při nové objednávce a následnou automatizaci v e-mailové komunikaci. Pokud máte více e-shopů na této platformě, můžete je navíc propojit s jediným účtem u SmartEmailingu.
Pojďme si nejprve shrnout postup:
1) ZALOŽENÍ ÚČTU U SHOPTETU
Je třeba si založit účet u Shopetu.
2) ZALOŽENÍ ÚČTU U SMARTEMAILINGU
Založíte si účet u SmartEmailingu a vyzkoušejte účet na 14 dní zdarma. Během této doby si můžete aplikaci SmartEmailing otestovat. V případě jakýchkoli dotazů kontaktujte naši podporu na e-mailu podpora@smartemaling.cz nebo na telefonní lince s číslem +420 603 363 689 nebo +420 511 444 321 v pracovní dny od 9 do 16 hodin.
Můžete využít naši nápovědu pro Začátečníky v aplikaci SmartEmailing, případně online workshop SmartEmailing pro začátečníky, pokud na to nechcete být sami.
3) INTEGRACE SHOPTET A SMARTEMAILING
Dále si u Shoptetu objedáte doplněk SmartEmailing na tomto odkaze, který je zdarma v kterékoli verzi Shopet účtu. Po objednání a instalování doplňku v Shoptetu obdržíte tzv. aktivační klíč e-mailem, který budete vkládat do administarce SmartEmailingu (sekce Integrace).
Nápovědu na integraci se Shoptetem naleznete zde.
4) ZABEZPEČENÍ HASH
Dále doporučujeme zabezpečení hash, které můžete samozřejmě doplnit i následně po zapnutí integrace, ale v tomto kroku to budete mít snadnější.
Pokud jste se s nastavením zabezpečení XML feedu nesetkali doporučujeme přečíst naší nápovědu.
5) ÚČEL ZPRACOVÁNÍ
U objednávek můžete evidovat i účely zpracování. Pokud účely zpracování nemáte ještě vytvořené, klikněte na zelené tlačítko "Vytvořit nový účel zpracování", který uvidíte v integraci.
Pro Shoptet použijete zejména Oprávněný zájem (zákaznická výjimka) nebo Souhlas.
Více zde: Účely zpracování.
6) NASTAVENÍ DNS záznamů
Před realizací rozesílky z nové odesílací adresy (resp. nové domény) vyžadujeme nastavení DNS záznamů. Nejedná se o formální požadavek, DNS záznamy mají přímý vliv na doručitelnost a mohou rozhodnout o tom, zda bude e-mail doručen nebo ne. Proto je jejich nastavení potřeba věnovat náležitou péči.
Více zde: Nastavení DNS záznamů.
Můžete si objednat také placenou konzultaci od naší SmartEmailing-Shoptet specialistky. napište na shoptet@smartemailing.cz a my se Vám ozveme zpět a domluvíme termín.
BONUS PRO VÁS
Záznam z webináře, který v sobě shrnuje ty nejužitečnější funkce SmartEmailingu pro Vás, spolu s přednáškou Martina Císaře s Etnetera Activate o tom, jaké nejčastější prohřešky v e-mailmarketingu lidé dělají a jak se jich vyvarovat.