Integrace se Shoptetem

Shoptet je jednou z nejrozšířenějších a nejpoužívanějších e-shopových platforem v Česku. Propojení Shoptetu a SmartEmailingu je snadné a rychlé. Zároveň po dobu 14 dní si můžete propojení (instalaci doplňku) vyzkoušet zdarma. Abyste však mohli vyzkoušet SmartEmailing doplněk, je třeba mít objednanou verzi, i kdyby to měla být verze zdarma (nikoli v testovacím období Shoptetu). Uživatelé obou systémů ocení okamžitou synchronizaci dat (e-mailová adresa, jméno, příjmení, telefon, objednané produkty...) při nové objednávce a následnou automatizaci v e-mailové komunikaci. Pokud máte více e-shopů na této platformě, můžete je navíc propojit s jediným účtem u SmartEmailingu.

Jak na to?

Po přihlášení do vašeho účtu u Shoptetu v záložce v bočním menu " Propojení" zvolíte "Shoptet Doplňky"

Dostanete se do přehledu všech doplňků, které Shoptet nabízí a má je rozděleny do jednotlivých kategorií - marketing, doprava, zákazníci... Zvolte kategorii "Zákazníci" -> doplněk SmartEmailing.

Případně "Všechny" a najděte doplněk "SmartEmailing".

Následně pak klikněte na "Vyzkoušet zdarma". Doplněk SmartEmailing je zdarma, jen nejde použít během testovacího období Shoptetu.

Na úvodní stránce vidíte všechny základní informace o tom, co Vám integrace mezi Shoptetem a SmartEmailingem umožňuje a jak usnadní další práci v komunikaci s Vašimi klienty

Poté již v přehledu doplňků uvidíte doplněk SmartEmailing:

Instalace doplňku v Shoptetu

Po kliknutí na tlačítko " Objednat a instalovat" se na Váš e-mail, na který máte založený účet v Shoptetu, zašle tzv. aktivační e-mail s integračním klíčem, který vložíte ve SmartEmailingu v záložce Můj účet > Integrace > Aktivovat novou integraci do pole "Integrační klíč". Jako "Typ integrace" zvolíte "Shoptet - propojení s e-shopem na platformě Shoptet".

Dále doporučujeme zabezpečení hash, které můžete udělat i následně po zapnutí integrace.

U objednávek můžete evidovat i účely zpracování. Pokud účely zpracování nemáte ještě vytvořené, klikněte na zelené tlačítko "Vytvořit nový účel zpracování", který vidíte v integraci.

ÚČEL ZPRACOVÁNÍ

Pokud chcete pracovat s účelem zpracování, u zákazníků Shoptetu vytvořte účel zpracování: Oprávněný zájem a nazvat si ho můžete např. zákaznická výjimka. Délka platnosti zpracování se váže k Zásadám zpracování osobních údajů na vašem webu, aby to bylo právně v pořádku. 

V poslední možnosti můžete vložit pop-up nebo vyjíždějící formulář SmartEmailingu přímo na váš e-shop. Pokud ještě žádný vytvořen nemáte, klikněte na zelené tlačítko "Vytvořit nový webový formulář" během integrace. Opět můžete udělat až později - až bude integrace hotová.

Jakmile bude vše hotové, klikněte na tlačítko " Aktivovat a synchronizovat". Díky tomu se Vám automaticky vytvoří seznam, který je připraven na příjem kontaktů ze Shoptetu. Přesun kontaktů může trvat od několika minut do několika hodin v návaznosti na velikosti vaší databáze.

Následně běžte prosím do Můj účet - osobní nastavení, kde je třeba napsat jméno odesilatele a vložit odesilací e-mailovou adresu a adresu pro příjem e-mailů. Je třeba zadat tzv. doménový e-mail.

Pokud doménový e-mail máte, autorizujte Vaši adresu ve SmartEmailingu. Pokud jste v osobním nastavení, stačí kliknout na tlačítko "Přidat novou adresu odesilatele". Do vaší e-mailové schránky vám přijde e-mail, ve kterém je třeba kliknout na tlačítko a tím adresu u nás autorizujete a půjde vám v osobním nastavení zadat.

Až budete mít kontakty v systému naimportované, ověřit si propojení můžete v detailu kontaktu v záložce " Objednávky". Případně si vytvořte testovací objednávku a zkontrolujte, že kontakt se vložil do připraveného seznamu.

V detailu kontaktu totiž uvidíte základní informace o vašem zákazníkovi + v záložce objednávky i přehled objednaných produktů včetně jejich ceny.

Pokud v procesu aktivace, nastavení či testování budete potřebovat pomoci, obraťte se na naši podporu, rádi Vám pomůžeme:
podpora@smartemailing.cz nebo 511 444 321.

DOMÉNA 3.ŘÁDU

Nakonec si u svého registrátora domény prosím vytvořte doménu 3.řádu.

Doména 3. řádu slouží k oddělení marketingových e-mailů od běžné komunikace 1:1. Palikže budete mít toto odlišeno, reputace 2. a 3.řádu se nijak radikálně neovlivňují. Subdoména neboli-doména 3.řádu se nastavuje u registrátora (např. Forpsi, Wedos atd.)

Pokud si nebudete vědět rady s vytvořením domény 3.řádu, obraťte se prosím na podporu daného registrátora.

Následně je třeba nastavit DNS záznamy na doméně i subdoméně.

Jak může vypadat taková subdoména?

V případě SmartEmailingu by mohla vypadat např. novinky@ze.smartemailing.cz, info@novinky.smartemailing.cz atd. 

BONUS PRO VÁS

Záznam z webináře, který v sobě shrnuje ty nejužitečnější funkce SmartEmailingu pro Vás, spolu s přednáškou Martina Císaře s Etnetera Activate o tom, jaké nejčastější prohřešky v e-mailmarketingu lidé dělají a jak se jich vyvarovat.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme