K čemu triggery slouží?
Jednoduše řečeno - Triggery provedou akci na základě akce předchozí. Trigger za nás popřeje k svátku či k narozeninám, přesune automaticky kontakty mezi seznamy na základě nějaké události či rovnou smaže kontakt z určitého seznamu atd.
Shrneme-li, slouží k vytváření pravidel pro akce, které kontakty provedou. Můžete nastavit takový, který provede akci na základě následujících akcí:
■ Spustit při otevření kampaně
■ Spustit při kliku na odkaz
■ Spustit na základě pole s datem
■ Byla odeslána Smart Kampaň
■ Spustit v konkrétní den
■ Spustit pokud je kontakt nově v databázi vytvořený přes webový formulář. (Dříve tam nebyl)
■ Spustit pokud kontakt proklikne více jak určitý počet odkazů v emailu
■ Kontakt byl přidán do seznamu
Přehled všech vytvořených Triggerů naleznete na záložce Smart Kampaně -> Triggery. Nový Trigger vytvoříte kliknutím na tlačítko "+ Vytvořit nový Trigger". Stisknutím tohoto tlačítka se dostanete do editoru a můžete vytvářet svůj nový Trigger (obrázek č.1). Začněte prosím názvem a výběrem 1. události (= jakmile nastane událost x)...
Poté prosím uložte první část nastavení Triggeru zeleným tlačítkem " Uložit Trigger a pokračovat k nastavení akcí". Trigger můžete prozatím ponechat neaktivní. Po uložení se objeví další část Triggeru, což je druhá část - nastavit akci y, která nastává po provedení předchozí akce x.
A jaké akce vlastně můžete provádět v rámci událostí?
Po volbě události se vám vždy rozbalí další volby (např. přesunout mezi seznamy - objeví se rolovátko se seznamy, které můžete zvolit).
Jakmile máte hotovo, uložte prosím celý Trigger.
Na Triggery mohou navazovat další Triggery. Každý má v záložce Statistiky -> Triggery svou vlastní statistiku, takže neztratíte přehled o chování vašich kontaktů.