Transakční e-maily
Další pokročilou funkcí, kterou nabízí SmartEmailing, jsou tzv. transakční e-maily. Jedná se o e-maily, které nemají povahu obchodního sdělení. Jsou to tedy například notifikace objednávek, vyřízení objednávky, podklady k platbě, žádosti o obnovu hesla atd. Pro takové transakční e-maily neplatí stejná pravidla jako pro hromadné e-maily marketingového charakteru (např. není zde nutnost přítomnosti odhlašovacího odkazu).
Jak to vlastně funguje?
Vše se děje na pozadí aplikace pomocí API rozhraní. Odkaz na API dokumentaci pro zasílání transakčních e-mailů najdete zde.
Pokud chcete začít používat transakční e-maily, je zapotřebí udělat následující kroky pro jejich aktivaci a možnost používání:
- napište na podpora@smartemailing.cz, že máte zájem o transakční e-maily a jejich aktivaci pod Vaším účtem nebo účtem, který spravujete pro svého klienta.
- po aktivaci transakčních e-mailů se vám v záložce Můj účet > Nastavení rozesílky > DNS záznamy zobrazí 2 nové řádky, tzv. DKIM pro transakční e-maily a Bounce doména pro transakční e-maily. Oba nové záznamy je potřeba si správně nastavit.
Pro prvotní otestování této funkce budete mít nastaven limit odeslání 100 transakčních e-mailů za den. Po otestování a uvedení do plného provozu vám limit podle vaší potřeby zvýšíme, tj. X odeslaných e-mailů za minutu, den, týden nebo měsíc.
Transakční e-mail (šablona) NESMÍ v žádném případně obsahovat jakékoliv marketingové sdělení, obrázky (kromě malého loga), nabídky atd. Pro jejich rozesílku používáme oddělenou infrastrukturu, která si drží výjimečnou reputaci a doručitelnost právě díky tomu, že posílá výhradně transakční obsah. Díky tomu se může e-mail doručovat rovnou do "Inboxu" doručené pošty/složky.
Je velmi důležité vnímat rozdíly mezi transakčním e-mailem a běžným e-mailem (marketingovým sdělením). Rozhodně v rámci tohoto kanálu nezkoušejte různé upselly či jiné prodejní "techniky". Pokud to uděláte, tak např. u Seznamu a Gmailu budete místo doručené pošty budete končit ve spamu a začnete mít výrazné problémy s doručitelností
Primárně pro transakční e-maily používejte HTML editor. E-mail nesmí obsahovat marketingové sdělení, větší množství obrázků, měl by obsahovat hlavně textový obsah. Obsah e-mailu by měl být patrný na první pohled (pár ukázek níže).