Integrace s FAPI - fakturační systém
FAPI je automatizovaný online prodejní nástroj, který kromě vystavování faktur umí i zasílat vaše produkty díky prodejnímu formuláři, který si můžete ve FAPI vytvořit a vložit na své www stránky.
Jak provést integraci?
Integrace je velmi jednoduchá, kdy stačí ve SmartEmailingu si vytvořit tzv. API token a ten společně s uživatelský jménem vložit do nastavení vašeho FAPI účtu. Přesný postup se můžete dozvědět zde.
PŘENÁŠENÍ BUDOUCÍCH OBJEDNÁVEK ODE DNE ZAŠKRTNUTÍ
Při propojování FAPI a SmartEmailingu nezapomeňte v nastavení FAPI zaškrtnout přenášení dat z objednávek. Tato data jsou důležitá nejen pro další segmentování, ale také pro propočet angažovanosti databáze.
Přihlaste se prosím do Vašeho FAPI účtu: ZDE.
Následně klikněte na Nastavení - propojení aplikací.
Vyberte SmartEmailing a klikněte na upravit. Pod kolonkou API klíče naleznete zaškrtávátko "Odesílat data o objednávce do SmartEmailingu". Toto zaškrtávátko prosím zaškrtněte a uložte nastavení.
Objednávky díky tomu uvidíte pod záložkou Objednávky v detailu kontaktu.
PŘENESENÍ OBJEDNÁVEK ZPĚTNĚ (HISTORICKY - DO DNEŠNÍHO DNE)
V tuto chvíli si již můžete sesynchronizovat i dřívější objednávky, které ve SmartEmailingu nemáte, ale ve FAPI ano (dříve se informace o objednávkách z FAPI nepřenášely).
FAPI - Nastavení - Propojení aplikací - SmartEmailing - šipka - Synchronizovat objednávky.
FAPI do SmartEmailingu posílá objednávky ve všech stavech, nepracuje s atributy objednávky. Z toho důvodu se do databáze SmartEmailingu přenesou i kontakty, které např. stornovaly objednávku.
Pokud kontakty s objednávkou nejsou před synchronizací v žádném seznamu, zaznamená se objednávka do detailu kontaktu, ale naleznete ji v prostoru bez přiřazeného seznamu. Tyto kontakty si můžete jednorázově přesunout do seznamu:
Případně z databáze odstraňte či nahrajte na blacklist.
Postupujte podle konkrétních nápověd:
Pozor - pokud pracujete s triggerem nová objednávka, tento trigger se spustí i na tyto synchronizované objednávky. Po dobu synchronizace tento scénář vypněte.
Synchronizace objednávek je důležitá také pro přepočet angažovanosti databáze. Přepočet dat provádíme v podvečer v neděli a scénář angažovanosti si tedy proto připravte až v pondělí, kdy jsou data nejvíce vypovídající.
V případě potřeby jsme Vám k dispozici v pracovní dny od 9 do 16 hodin na e-mailu podpora@smartemaling.cz a Vaše dotazy také rádi zodpovíme po telefonu. Ozvěte se nám na číslo +420 603 363 689.