Tvorba Smartkampaně z e-mailové kampaně
Začněte nejprve kampaní. Než kampaň nastavíte do série, je třeba e-mail vůbec vytvořit.
Stačí si založit jakoukoliv kampaň v záložce Kampaně.
Jakmile budete mít kampaň hotovou, nastavíte ji jako SmartKampaň pomocí tlačítka “Akce” -> “Nastavit tuto kampaň jako smartkampaň” (viz obrázek č.1):
Druhou možností je jít do nastavení “Smart Kampaně” záložka “Smart Kampaně” a kliknout na tlačítko “Vytvořit novou Smartkampaň”. V obou možnostech se poté dostanete do nastavení SmartKampaně.
V části “Základní nastavení” je po vás vyžadováno vyplnit “Interní jméno”, slouží pro vaši orientaci ve správci SmartKampaní. Dále musíte vybrat email, který se bude odesílat jako SmartKampaň. Poté nastavíte nad jakým seznamem kontaktů bude tato SK fungovat.
Poslední důležitou částí nastavení je “Nastavení plánování” (šedivé pole), kde musíte určit, s jakým časovým zpožděním se má určitá SK odeslat. Máte zde na výběr ze 2 typů časování:
1/ Pevná časová prodleva, která se počítá striktně od času a data vzniku kontaktu v seznamu, tzn. pokud napíšeme např. 0 dní a 48 hodin, odejde kampaň přesně za dva dny (případně vepíšeme do pole dny 1 a do hodin 24, výsledek je stejný).
2/ Cílitelná časová prodleva, kdy odejde smartkampaň za zadanou prodlevu ve dnech, ale bude upravena k hodině, kterou jste zadali (např. zadáte-li den 0 a hodinu 16:00, kontaktům vzniklým v seznamu do 16:00 bude smartkampaň odeslána v 16:00 toho dne a registrovaným po 16.00 se odešle příští den v 16:00)
Poté stačí SK označit jako “Aktivní” a dát uložit. Ještě než tak uděláte, je možné, si rozkliknout Rozšířená nastavení, kde si můžete nastavit odesílatele seznamu, zda chcete sledovat statistiky odkazů, a také jestli zapojíte do sledování i Google Analytics.