Antispamové doporučení
Kdy mohu narazit na antispamové doporučení?
Možná jste si všimli, že při vytváření nebo editaci e-mailové kampaně se vám mohou zobrazovat doporučení v rámci antispamové ochrany, aby odeslaný e-mail neskončil u vašich klientů ve složce SPAM.
Můžete narazit na následující antispamová doporučení:
- Poměr textů a obrázků by měl přesahovat 60% - snižte množství obrázků, přidejte větší poměr textu.
- Nelze použít velikost písma větší než 50 px - zmenšete prosím písmo.
- Nelze použít barvu písma, která je příliš podobná pozadí e-mailu - změňte barvu písma tak, aby nesplývala s pozadím.
- Ve Vaší kampani se nachází odkaz z textem, např. "www.example.com", pod kterým máte vložen odkaz, který vede na adresu "https://www.example.com/" - pokud odkaz v textu kampaně mít potřebujete, nevkládejte za něj odkaz, poštovní prohlížeč si jej vytvoří sám. Nebo odkazy ve Vaší kampani vkládejte za text, například "Sledujte náš web". Jsou tedy 2 varianty. Buď napište pouze www.vasweb.cz nebo napiště vášweb, označte, vyberte řetízek nad textem a vložte celý odkaz včetně https.
Dále jste si mohli všimnout antispamového doporučení při vytvoření a odeslání kampaně.
Následně můžet vidět vaše skóre. Ideální je do čísla 5, jinak se zvyšuje pravděpodobnost, že váš e-mail skončí ve spamu. Neporovnávají se pouze vaše e-maily s vašimi v minulosti, ale se všemi, kteří e-maily odesílají, protože příjemce nedostává e-maily pouze od vás.
Můžete to rozlišit také barvou, protože pokud je číslo nad 5, je barva červená.
Co s takovým výsledkem?
- Doporučujeme se vyvarovat nadměrného používání slov jako jsou "slevy, ceny, dolary, eura, covid,..,"
- Dále také prosím, zkontrolujte, zda Váš e-mail příliš nevyvíjí nátlak na koupi služby, či produktu.
- E-maily s příliš mnoha produkty, který má formu letáku, není také vhodný.
- Pokud máte málo textu v e-mailu, zkuste jej proložit více textem. Ideální poměr je 70% textu a 30% obrázků.
- Antispam se také dívá na zvýšení počet prokliků v kampani, zejména pak pokud vedou na různé domény.
- Odformátovat text.
Častokrát stačí odformátovat text
Nejčastěji pomáhá odformátovat text. Divili byste se, kolik balastu se dostane na pozadí kampaně kopírováním (z webu, z Wordu...) Z výsledku 8,2 se dostaneme třeba i na 0,5, až tak moc to může být pro doručení do schránky podstatné.
Je třeba vzít každý odstavec textu, označit myší, zkopírovat do schránky CTRL+C, stisknout na klávesnici na obě strany mazání - delete na jednu stranu, backspace na druhou.
Následně klikněte na ikonu (viz obrázek)
Vložte odformátovaný text do prostoru, který se objeví:
Po uložení textu si můžete opět naformátovat dle potřeby:
- barva
- písmo
- velikost
atd.
Na závěr si můžete po uložení opět překontrolovat výsledek antispamové kontroly. Věříme, že bude přívětivější.
Co když se vás výše uvedená doporučení netýkají?
Občas se stává, že nic z uvedeného výše se vás netýká, přesto je výsledek špatný a nechce vám skóre snížit žádná úprava, protože se jedná o e-mail, který je téměř identický s e-maily, které jejich příjemci označili jako obtěžující. V takovém případě doporučujeme změnit znění nebo přidat další text.
Obecně neexistuje seznam konkrétních slov, které když z kampaně smažete, bude e-mail v pořádku. Antispam posuzuje její kompletní obsah, kombinaci slov a frází a posuzuje kontext celé kampaně.
Je potřeba se na e-mail podívat komplexně a přeformulovat i celé věty, nejen slova, a brát tedy kampaň jako celek.
Při dodržování těchto pravidel snižujete riziko, že e-mailové zprávy u klientů budou končit ve složce SPAM a antispamové servery vám nebudou zbytečně ubírat plusové body za nedodržení obecných standardů.
P.S. Ještě vám dáme jeden takový příměr :)
Doteď jste věděli, že můžete jet po dálnici 130 km/h, ale neměli jste tachometr, abyste viděli, jakou rychlostí jedete. My jsme vám ho nyní nainstalovali do auta a teď vidíte, že jedete po dálnici 160 km/h, kde se ale může jen 130 km/h. Vy se buď rozhodnete, že zpomalíte, nebo v tomto tempu jedete dál, i když víte, že to pro vás může mít dopad. Rychlost se od nás tedy dozvídáte z tachometru, a ne až z vyšetřovacího spisu, pokud dostanete pokutu nebo způsobíte nehodu.
Vaše e-maily procházely touto kontrolou i v minulosti, ale až po odeslání kampaně, tedy před jeho přijetím příslušným providerem.
Spamová kontrola je pro vás z naší strany tedy bonusem, protože nyní máte možnost tuto informaci zjistit ještě před samotným odesláním e-mailu a předejít tak pádu kampaně do spamu.
Kdybyste měli jakýkoliv dotaz k antispamové ochraně, neváhejte se na nás obrátit na podpoře podpora@smartemailing.cz