Co s kampaní ve složce SPAM?

Pokud vám přistane kampaň nebo email ve spamu, je to nepříjemná věc. Zajistit, aby se to nestávalo, můžete tehdy, pokud zjistíte příčinu.

Pokud jste prověřili kvalitu své kampaně na pravděpodobnost pádu do spamu (např. pomocí služby www.mail-tester.com, návod jak na testování kvality kampaně nalezneme ZDE) a výsledek nepotvrzuje tento důvod, jako další krok vám doporučuji získat tzv. hlavičku emailu, kterou nám poté můžete zaslat k prověření příčiny.

Hlavička emailu je neoddělitelná součást e-mailu, která by se dala přirovnat třeba k nápisu na obálce. Obsahuje informace o odesilateli, o příjemci i o cestách, které zpráva vykonala během cesty sítí Internet od odesílatele ke svému příjemci a vypadá nějak takto:

Jak hlavičku svého emailu získáte Vy?

V otevřené zprávě doporučujeme hledat pojmy „hlavička zprávy“, „message header“, „zdrojový kód zprávy“, „internetová záhlaví“, či „záhlaví zprávy“.

Poštovních programů je příliš mnoho, než aby je bylo možné popsat všechny, nicméně Vám zde uvedu aspoň příklad z často používaného klienta MS Outlook 2013, Gmail, Seznam a Apple Mail.

MS Outlook 2013

Nejprve otevřete zprávu (dvojitým kliknutím). Následně zvolte „soubor“ a poté „vlastnosti“ viz obrázek.

Zobrazí se vám okno vlastností zprávy, v jehož spodní části se nachází hlavička zprávy označená jako „internetová záhlaví“.

Gmail

Nejprve otevřete zprávu (dvojitým kliknutím). Následně klikněte vpravo na ikonku „vlastnosti“ a zvolte možnost Zobrazit originál viz. obrázek.

Seznam

Nejprve otevřete zprávu (dvojitým kliknutím). Následně na samém konci emailu je tlačítko Další > zobrazit hlavičku viz. obrázek.

Apple Mail

Nejprve otevřete zprávu (dvojitým kliknutím). Následně v horní liště klikněte na  Zobrazení > Zpráva > Zdrojový text.

Celou tuto hlavičku zkopírujete a zašlete ji k nám na adresu podpora@smartemailing.cz, a my se z ní pokusíme vyčíst důvod pádu tohoto emailu do spamu.