Integrace s CRM Salesforce - CRM systém
Salesforce (také známý pod zkratkou SF či SFDC) je cloudový CRM systém pro správu obchodních dat a procesů. Umožňuje uživatelům spravovat a analyzovat data z různých oblastí podnikání, jako jsou například obchod, marketing, servis zákazníkům, na jednom místě.
Balíček byl vyvinut ve spolupráci s naším partnerem společností Clouderia, více informací lze nalézt na jejich webu www.Clouderia.digital (https://www.clouderia.digital/smartemailing-for-salesforce). Clouderia zajišťuje pravidelnou technickou údržbu a rozvoj integračního baličku tak, aby obsahoval případné změny či rozšíření na straně SmartEmailingu nebo Salesforce.
Nastavení
SmartEmailing
Pro propojení potřebujete účet ve SmartEmailingu. V administraci SmartEmailingu pak vyplníte všechny potřebné údaje v záložce Můj účet > Obecné nastavení. V této záložce se rovněž nachází záložka API klíče, kde si vygenerujete potřebný tzv. API token/klíč, který následně budete potřebovat v Salesforce. Jak takový API klíč vytvořit se můžete dočíst zde.
Jakmile si u API klíče zvolíte název spojení (Název aplikace nebo webu) a kliknete na tlačítko Uložit, API klíč se vygeneruje. Pamatujte na to, že se zobrazí pouze jednou a poté se z bezpečnostních důvodů po pouštění stránky zašifruje. Proto si jej pro případ potřeby uložte.
Společně s API klíčem budete k integraci obou aplikací mezi sebou potřebovat také uživatelské jméno (username), které naleznete taktéž na záložce Můj účet > Obecné nastavení > API klíče.
Salesforce
Pro získání integračního balíčku mezi SmartEmailingem a Salesforce se obraťte na našeho partnera společnost Clouderia, buď prostřednictvím jejich kontaktního formuláře na jejich webových stránkách (https://www.clouderia.digital/contact) nebo odesláním požadavku na support@clouderia.digital. Clouderia Vám poskytne instrukce pro instalaci integračního balíčku, abyste mohli pokračovat v níže uvedených krocích pro dokončení integrace. Případně Vám může společnost Clouderia poskytnout součinnost při nastavení integrace mezi SmartEmailingem a Salesforce tak, abyste maximálně využili jeho existující funkcionality a možnosti.
Jakmile máte nainstalováno, klikněte na horní liště, v pravém horním rohu, na ikonku Setup.
Poté zadejte do vyhledávání Custom settings a následně vyberte SmartEmailing License a poté klikněte na tlačítko Manage.
Zde nastavíte:
1) ID seznamu kontaktů ve SmartEmailingu, se kterým bude Salesforce propojen. Pokud máte těchto seznamů seznamů více, ID oddělte je čárkami.
2) Typ přenášených kontaktů (validní hodnoty jsou None, Lead, Contact, Personal Account).
3) ID seznamu kontaktů ve SmartEmailingu, kam budou vkládány všechny kontakty (stejný jako v č. 1).
4) Pokud chcete přenášet všechna data ze Saleforce, která jsou pro SmartEmailing dostupná, nezaškrtávejte prosím nic.
5) Nastavení notifikací, Uživatelského jména a API klíče.
Dalším krokem je nastavení jednotlivých polí, jejichž obsah se bude přenášet. V rámci tohoto nastavení je potřeba překontrolovat, zda všechno pole v Salesforce máte obsažena také ve SmartEmailingu. Pokud tomu tak není, musíte pole ve SmartEmailingu dodatečně vytvořit následujícím způsobem.
Budete postupovat stejným způsobem, tedy přes ikonku Setup v pravém horním rohu a poté zadáte do vyhledávání Custom settings. Nyní však z nabídky vyberte SE SF Field Mapping a poté klikněte na tlačítko Manage.
Dostanete se do přehledu polí, kde můžete pole editovat, mazat či přidávat nová. Pro úpravu u vybraného pole klikněte na odkaz Edit.
Zde nastavíte:
1) Název pole (může být rozdílný od názvu pole ve SmartEmailingu).
2) Pokud je pole obsaženo ve SmartEmailingu, tuto volbu zaškrtněte.
3) ID pole ve SmartEmailingu, kam budou vkládány hodnoty ze Salesforce.
4) Název pole ve SmartEmailingu.
5) API Název pole v Salesforce.
Pokud chcete, aby se dané pole v Salesforce aktualizovalo při změně ve SmartEmailingu, zaškrtnete také Update from SE.
Po nastavení samozřejmě nezapomeňte vše uložit pomocí tlačítka Save.