Web4U - jak nastavit DNS záznamy

Proč nastavovat DNS záznamy

Jistě jste si všimli, že před realizací rozesílky z nové odesílací adresy (resp. domény) vyžadujeme nastavení DNS záznamů. Nejedná se o formální požadavek, DNS záznamy mají přímý vliv na doručitelnost a mohou rozhodnout o tom, zda bude e-mail doručen nebo ne. Proto je jejich nastavení potřeba věnovat náležitou péči. Více o samotných DNS záznamech uvádíme zde, v následujícím návodu se podíváme na jejich nastavení u Web4U.

Umístění domény 

DNS záznamy se nastavují v administraci domény. Než je tedy začnete nastavovat, je potřeba se ujistit, kde tato administrace je. Nezřídka se totiž stává, že je doména někde zakoupena, ale administraci má jinde.

Pro .cz domény použijte prosím tento odkaz.
Pro cizí domény použijte prosím tento odkaz.

Zajímá nás jmenný server (name server), což je právě server, kde je umístěna administrace dané domény. Pokud zde vidíte Web4U, můžete pokračovat dále.

Zákaznická administrace Web4U

Zákaznickou administraci naleznete na adrese www.web4u.cz vpravo nahoře, kde je potřeba vyplnit přihlašovací jméno a heslo. 

Pokud si přihlašovací údaje nepamatujete, použijte prosím odkaz "Zapomenuté heslo" pod přihlašovacím formulářem. Pokud přihlášení proběhlo úspěšně, ocitnete se v klientské sekci. Protože nastavujete DNS záznamy, které se týkají domény, klikněte na záložce " Správa domén" na tlačítko "Administrace".

Tím se dostáváte do administrace domény, ve které lze, mimo jiné, nastavit také DNS záznamy. Než však začnete nastavovat, ujistěte se, pokud máte více domén, že máte vybránu právě tu, které se to týká.

Teprve poté klikněte na tlačítko " DNS".

Nastavení DNS záznamů

Zde je potřeba nastavit všechny 4 záznamy (DKIM, SPF, DMARC, Trackovací doména), jejichž přesný tvar naleznete na svém účtu ( Můj účet - Nastavení rozesílky - DNS záznamy). Nastavování probíhá obdobně, pomocí formuláře pod tabulkou s DNS záznamy a tlačítka "Přidat". 

Vyžadován je vždy název, typ a adresa, pokud chcete, můžete zadat i TTL (300), ale není to nutné. Důležité je, aby měl každý záznam správný tvar. Na obrázku vidíte nastavení pro DKIM, ale nastavení pro ostatní záznamy je obdobné.

DKIM
Název: sek1._domainkey
Typ: CNAME
Adresa: dkim.smartemailing.cz.

POZOR! Záznamy typu CNAME musí být v případě Web4U uvedeny s tečkou na konci. Tedy dkim.smartemailing.cz.

SPF
Název: nevyplňuje se (popřípadě @)
Typ: TXT
Adresa: variabilní
POZOR! SPF záznam může být u domény uveden pouze jednou. Pokud jej tedy již v nastavení naleznete, nepřidávejte další SPF záznam, ale stávající záznam upravte. To učiníte ták, že do stávajícího záznamu vložíte  include:spf.smartemailing.cz a, pokud je to potřeba, upravíte konec záznamu na   ~all (s vlnovkou, ne pomlčkou).
Příklad:
Stávající záznam: v=spf1 a include:_spf.google.com -all
Nový záznam: v=spf1 a include:spf.smartemailing.cz include:_spf.google.com ~all
DMARC
Název: _dmarc
Typ: TXT
Adresa: variabilní
Trackovací doména
Název: email-click
Typ: CNAME
Adresa: cname-smartemailing.cz.

POZOR! Záznamy typu CNAME musí být v případě Web4U uvedeny s tečkou na konci. Tedy cname-smartemailing.cz.

Kontrola nastavení DNS záznamů

Ověření nastavení záznamů provádíme automaticky a pokud je vše nastaveno správně, svítí všechny záznamy zeleně ( Můj účet - Nastavení rozesílky - DNS záznamy). Je však potřeba počítat s tím, že synchronizace chvíli trvá. Proto, pokud jste DNS záznamy právě nastavili, počkejte alespoň 30 minut a teprve poté překontrolujte, zda jsou všechny opravdu v pořádku.

Pokud nesvítí záznamy zeleně ani po 24 hodinách od nastavení, je někde chyba. Překontrolujte prosím nastavení a případně kontaktujte naši zákaznickou podporu. 

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme