Vytvoření a používání XML feedu
Používání XML feedu v e-mailových kampaních Vám velmi usnadní práci při tvorbě produktové kampaně. XML feed je datový soubor s informacemi o prodávaném zboží. Obsahuje jeho název, popis, cenu a jiné další parametry. Většina e-shopových řešení umí generovat produktový feed. SmartEmailing se na něj dokáže napojit a číst z něj data. Podporujeme zobrazení zboží ze dvou nejpoužívanějších typů feedu - Zboží.cz a Heureka.cz.
Vytváření XML feedu
Prvním předpokladem pro používání feedu v kampani je jeho vložení do Vašeho účtu ve SmartEmailingu. V záložce Kampaně > Feedy najdete možnost jeho přidání (obrázek č.1).
Můžete si jich vytvořit libovolný počet, proto je dobré si jednotlivé feedy dobře popsat, abyste se v nich správně orientovali při tvorbě produktové kampaně. Pokud Váš e-shop generuje více druhů feedů (Heureka i Zboží), napojte pouze jeden z nich, aby se produkty neduplikovaly. Posledním krokem je vložení URL produktového feedu (obrázek č.2).
Na úvodní stránce Kampaně > Feedy můžete jednotlivé feedy editovat, aktualizovat či úplně smazat.
MIOWEB - pokud používáte e-shop od Miowebu, tak pro získání potřebného URL odkazu feedu se můžete dočíst zde.
UPOZORNĚNÍ - pokud provádíte aktualizaci feedu, tak mějte na paměti, že změna názvu, ceny, popisu produktu apod. se nepromítne do již vytvořené kampaně ve SmartEmailingu. Proto je důležité po aktualizaci feedu/ů jednotlivé produkty načíst znovu v kampani.
Práce ve Smart editoru s XML feedem
Možnost používání feedu je pouze u prvků typu produktový prvek (produkt). Feedy se dají používat výhradně ve Smart editoru. U HTML editoru tato volba není k dispozici.
U vybraného prvku zvolíte ikonku tužky k editaci viz. předchozí obrázek č.3, zobrazí se Vám možnost " NAČTENÍ PRODUKTU", kde k jednotlivým obrázkům přiřaďte vybrané produkty z feedu (obrázek č. 4).
1. Vyberte si produktový feed, 2. a pak konkrétní produkt, který se má načíst a vložit do e-mailu (obrázek č.5).
Standardním způsobem pak můžete jejich text, nadpis, tlačítko editovat, upravit, zvolit font písma, velikost apod. (obrázek č.6). Případně si můžete velikost obrázků nastavit dle vaší potřeby. Tímto snadným způsobem můžete vytvářet vaše produktové emaily bez nutností nahrávání obrázků do správce souboru, vkládání do kampaně, kopírování textu, prolinkování obrázků, tlačítka URL odkazy atd.