Google analytics ve SmartEmailingu

Jak používat Google analytics v e-mailových kampaních?

Google analytics (GA) vám pomůžeme lépe zjistit a kontrolovat další chování na vašich www stránkách skrz odeslaný e-mail. Zda-li dotyčný se dál proklikával na další stránky vašeho webu, případně jestli provedl nějakou akci či objednávku.

V záložce Můj účet > Osobní nastavení si můžete nastavit, že chcete, aby GA byl aktivní u každého odeslaného e-mailu. A vy tak nebudete muset pokaždé pamatovat při rozesílce e-mailu, jestli GA máte aktivováno či nikoliv.

obecne nastavení GA

Nastavování UTM parametrů

Při každé rozesílce e-mail v rozšířeném nastavení si kromě aktivace GA můžete dle potřeby i nastavovat tzv. UTM parametry, které následně budete sledovat ve svém GA účtu.

Výzvam jednotlivých UTM parametrů

  • utm_medium -  medium, u nás tedy “email”, (mohl by být banner, ppc, affiliate apod.)
  • utm_campaign – název kampaně, např. “AkciSleva50Leto”
  • utm_source -  většinou se využívá pro název webu, odkud vede odkaz, v našem případě můžeme použít označení, zda se jedná o newsletter, autoresponder nebo trigger e-mailu
  • utm_term – term je většinou klíčové slovo, které nás donutilo kliknout, ve smartemailingu byste si museli přidat parametry přímo k linkům, abyste mohli sledovat term statistiku, volitelný parametr
  • utm_content – může obsahovat bližší určení reklamy, název segment klientů apod., volitelný paramet

Sledování statistik ve SmartEmailingu

V záložce Statistiky > Kampaně v detailu, každého odeslané e-mailu ve spodní části můžete sledovat statistiku odkazů, případně s nastavenými nebo aktivovanými vašimi UTM parametry.