Google analytics ve SmartEmailingu
Jak používat Google analytics v e-mailových kampaních?
Google analytics (GA) vám pomůžeme lépe zjistit a kontrolovat další chování na vašich www stránkách skrz odeslaný e-mail. Zda-li dotyčný se dál proklikával na další stránky vašeho webu, případně jestli provedl nějakou akci či objednávku.
V záložce Můj účet > Osobní nastavení si můžete nastavit, že chcete, aby GA byl aktivní u každého odeslaného e-mailu. A vy tak nebudete muset pokaždé pamatovat při rozesílce e-mailu, jestli GA máte aktivováno či nikoliv.
Nastavování UTM parametrů
Při každé rozesílce e-mail v rozšířeném nastavení si kromě aktivace GA můžete dle potřeby i nastavovat tzv. UTM parametry, které následně budete sledovat ve svém GA účtu (konkrétně v sekci "Akvizice" - "Kampaně" - "Všechny kampaně").
Význam jednotlivých UTM parametrů
- utm_medium - medium, u nás tedy “email”, (mohl by být banner, ppc, affiliate apod.)
- utm_campaign – název kampaně, např. “AkciSleva50Leto”
- utm_source - většinou se využívá pro název webu, odkud vede odkaz, v našem případě můžeme použít označení, zda se jedná o newsletter, autoresponder nebo trigger e-mailu
- utm_term – term je většinou klíčové slovo, které nás donutilo kliknout, ve smartemailingu byste si museli přidat parametry přímo k linkům, abyste mohli sledovat term statistiku, volitelný parametr
- utm_content – může obsahovat bližší určení reklamy, název segment klientů apod., volitelný paramet
Sledování statistik ve SmartEmailingu
V záložce Statistiky > Kampaně v detailu, každého odeslané e-mailu ve spodní části můžete sledovat statistiku odkazů, případně s nastavenými nebo aktivovanými vašimi UTM parametry.