Web tracking

Web tracking neboli webová analytika

Díky Web trackingu budete nyní moci sledovat aktivitu svých uživatelů nejen v rámci kampaně odeslané ze SmartEmailingu, ale dále pak i to, jak se chovají na vašem webu.

Aktivace webové analytiky

V záložce Můj účet > Web tracking si aktivujte sledování. Vygenerujeme Vám unikátní script, který je zapotřebí vložit na vaše www stránky, buď do hlavičky či patičky webu. Od okamžiku vložení začneme sbírat informace o chování lidí na vašem webu. Je nezbytné, aby klientův prohlížeč podporoval a měl zapnuté cookies.

Nastavení konverzních cílů

Nastavení konverzního cíle se provádí samostatně u každé odeslané kampaně, kterou se budete chystat poslat. V druhém kroku při nastavení rozesílky je zapotřebí aktivovat sledování konverze v rámci daného e-mailu. Následně vložíte URL odkazy stránky či stránek, které chcete sledovat. Získané informace Vám poté budeme zobrazovat ve statistice kampaně v jejim detailu.

Vyhodnocení a sledování konverzních cílů

V záložce Statistiky > Statistiky kampaně u odeslaného e-mailu po kliknutí na detailnější informace ve spodní části najdete poslední záložku s názvem "Konverze". Zde uvidíte získané informace. Tady můžete i zpětně nastavit konverzní cíle pro daný e-mail. Je to možné proto, že jakmile vložíte na své www stránky web tracking script, od tohoto okamžiku ihned začínáme sbírat informace o návštěvnicích vašeho webu. Pokud web tracking u odesílaných kampaní začnete používat až později, nevadí, i tak Vám zpětně aktivity spárujeme a ve statistice zobrazíme.

Segmentace konverzních cílů (návštěvníků)

Díky funkci segmenty si můžete s použitím pravidel pro web tracking vysegmentovat návštevníky podle konkrétních návštěv a vést s nimi komunikaci dle potřeby. Vše nastavíte v záložce Seznamy a kontakty > Segmenty
Pro ty z Vás, kteří ještě segmenty nikdy nenastavovali a chtějí je využívat i podle jiných pravidel, doporučujeme se podívat na nápovědu pro segementy zde.

Na segment pak běžným způsobem můžete poslat e-mailovou kampaň či nastavit Smart kampaň, trigger a podobně.