Statistiky

Statistiky

Jeden z rozdílů mezi aplikací SmartEmailing a e-mailingem běžným (z Outlooku, Seznamu, Gmailu, atd.) je právě v tom, že můžete chování příjemců měřit.

Zvlášť měříme statistiky kampaní, Smart Kampaní, Triggerů. Proto pokud e-mail rozesíláte jako kampaň, hledejte statistiky v kampaních, pakliže jste ji odeslali jako Smart Kampaň, hledejte ve statistikách Smart Kampaní.

Zrychleně můžete vidět svou poslední statistiku již na nástěnce:

Vidíte zde 4 základní metriky:
  • počet i procentuální vyčíslení otevřených e-mailů, tedy kolik kontaktů otevřelo nebo na něco kliklo,
  • počet i procentuální vyčíslení kontaktů, které na něco klikly, 
  • kolik procent Vašich kontaktů se odhlásilo přes odhlašovací odkaz v patičce e-mailu,
  • kolik procent e-mailů se vrátilo a nemohlo být doručeno např. z důvodu neexistující emailové adresy.

Pokud kliknete vlevo dole na tlačítko Zobrazit všechny statistiky, rozbalí se Vám seznam všech e-mailových kampaní, které jste odeslali a jejich statistiky.

U každé kampaně vidíte Detail kampaně, Náhled kampaně a můžete také využít Export dat (tlačítka vpravo na řádku).

Pokud kliknete na tlačítko Detail (nebo rozkliknete kampaň) uvidíte:

  • 4 základní metriky u dané kampaně, 
  • vývoj otevírání dané kampaně za určité časové období.

V nabídce níže  se můžete podívat na vývoj dané kampaně v čase, případně překliknout záložku na statistiky podle zařízení:

detailních statistikách (úplně dole) vidíte:

  • e-mailové adresy, které kampaň a kdy otevřely, 
  • vrácené e-maily, 
  • e-maily, které zatím nebyly otevřeny,
  • e-maily, na které byla kampaň odeslána,
  • kontakty, které se odhlásily,
  • kontakty, které na něco klikly,
  • statistiku odkazů.

U vrácených e-mailů se dále můžete setkat s následujícími příznaky:

dočasně nedostupný - plná schránka - limit

uživatel má plnou schránku

dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - spam

spamfiltr dle určitých kritérií zprávu nechce přijmout a tvrdí, že je pro příjemce spamem

dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - blocked

spamfiltr neumožnil doručení

dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - listed

již zalistovaný důvod, ve směs cokoliv k odesilateli a nebo obsahu, lokální nebo globální blacklist odesílatele, IP nebo obsahu

dočasně nedostupný - plná schránka - exceed

překročená kvóta ve schránce, plná schránka, počet pokusů,…

Teprve pokud se pokusíme celkem 20x doručit danou kampaň a nepovede se nám to, nedoručíme takto 6 následně po sobě jdoucích kampaní, teprve poté se kontakt označí jako vrácený kontakt v záložce Kontakty a seznamy/kontakty/vrácené.

Kontakt mazat nemusíte, protože za něj neplatíte.


Uchování dat ze statistik pod Vaším účtem garantujeme po dobu 2 let.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme