Statistiky
Statistiky
Jeden z rozdílů mezi aplikací SmartEmailing a e-mailingem běžným (z Outlooku, Seznamu, Gmailu, atd.) je právě v tom, že můžete chování příjemců měřit.
Zvlášť měříme statistiky kampaní, Smart Kampaní, Triggerů. Proto pokud e-mail rozesíláte jako kampaň, hledejte statistiky v kampaních, pakliže jste ji odeslali jako Smart Kampaň, hledejte ve statistikách Smart Kampaní.
Zrychleně můžete vidět svou poslední statistiku již na nástěnce:
Vidíte zde 4 základní metriky:
- počet i procentuální vyčíslení otevřených e-mailů, tedy kolik kontaktů otevřelo nebo na něco kliklo,
- počet i procentuální vyčíslení kontaktů, které na něco klikly,
- kolik procent Vašich kontaktů se odhlásilo přes odhlašovací odkaz v patičce e-mailu,
- kolik procent e-mailů se vrátilo a nemohlo být doručeno např. z důvodu neexistující emailové adresy.
Pokud kliknete vlevo dole na tlačítko Zobrazit všechny statistiky, rozbalí se Vám seznam všech e-mailových kampaní, které jste odeslali a jejich statistiky.
U každé kampaně vidíte Detail kampaně, Náhled kampaně a můžete také využít Export dat (tlačítka vpravo na řádku).
Pokud kliknete na tlačítko Detail (nebo rozkliknete kampaň) uvidíte:
- 4 základní metriky u dané kampaně,
- vývoj otevírání dané kampaně za určité časové období.
V nabídce níže se můžete podívat na vývoj dané kampaně v čase, případně překliknout záložku na statistiky podle zařízení:
V detailních statistikách (úplně dole) vidíte:
- e-mailové adresy, které kampaň a kdy otevřely,
- vrácené e-maily,
- e-maily, které zatím nebyly otevřeny,
- e-maily, na které byla kampaň odeslána,
- kontakty, které se odhlásily,
- kontakty, které na něco klikly,
- statistiku odkazů.
U vrácených e-mailů se dále můžete setkat s následujícími příznaky:
dočasně nedostupný - plná schránka - limit
uživatel má plnou schránku
dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - spam
spamfiltr dle určitých kritérií zprávu nechce přijmout a tvrdí, že je pro příjemce spamem
dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - blocked
spamfiltr neumožnil doručení
dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - listed
již zalistovaný důvod, ve směs cokoliv k odesilateli a nebo obsahu, lokální nebo globální blacklist odesílatele, IP nebo obsahu
dočasně nedostupný - plná schránka - exceed
překročená kvóta ve schránce, plná schránka, počet pokusů,…
Teprve pokud se pokusíme celkem 20x doručit danou kampaň a nepovede se nám to, nedoručíme takto 6 následně po sobě jdoucích kampaní, teprve poté se kontakt označí jako vrácený kontakt v záložce Kontakty a seznamy/kontakty/vrácené.
Kontakt mazat nemusíte, protože za něj neplatíte.
Uchování dat ze statistik pod Vaším účtem garantujeme po dobu 2 let.