Statistiky

Statistiky

Rozdíl mezi aplikací SmartEmailing a e-mailingem běžným -  z Outlooku, Seznamu, Gmailu atd. je právě v tom, že můžete chování příjemců měřit.

Zvlášť měříme statistiky kampaní, SmartKampaní atd. Proto pokud e-mail rozesíláte jako kampaň, hledejte statistiky v kampaních, pakliže jste ji odeslali jako SmartKampaň, hledejte ve statistikách SmartKampaní.

Zrychleně můžete vidět svou poslední statistiku již na nástěnce:

Vidíte zde 4 základní metriky:
  • počet i procentuální vyčíslení otevřených e-mailů, tedy kolik kontaktů otevřelo nebo na něco kliklo,
  • počet i procentuální vyčíslení kontaktů, kteří na něco klikly, 
  • kolik procent Vašich kontaktů se odhlásilo přes odhlašovací odkaz v patičce e-mailu,
  • kolik procent e-mailů se vrátilo a nemohlo být doručeno např. z důvodu neexistující emailové adresy.

Pokud kliknete vlevo na položku ZOBRAZIT VŠECHNY STATISTIKY rozbalí se Vám seznam všech e-mailových kampaní, které jste odeslali a jejich statistiky.

U každé kampaně vidíte DETAIL kampaně, NÁHLED kampaně a můžete si také data VYEXPORTOVAT.

Pokud kliknete na DETAIL KAMPANĚ (rozkliknete kampaň) uvidíte:

  • 4 základní metriky u dané kampaně, 
  • vývoj otevírání dané kampaně za určité časové období.

Dále se můžete podívat na vývoj dané kampaně v čase, případně překliknout záložku na statistiky podle zařízení:

V DETAILNÍCH STATISTIKÁCH vidíte:

  • e-mailové adresy, které kampaň a kdy otevřely, 
  • vrácené e-maily, 
  • e-maily, které zatím nebyly otevřeny,
  • e-maily, na které byla kampaň odeslána,
  • kontakty, které se odhlásily,
  • kontakty, které na něco klikly,
  • statistiku odkazů.

U vrácených e-mailů se dále můžete setkat s následujícími příznaky:

dočasně nedostupný - plná schránka - limit
uživatel má plnou schránku

dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - spam
spamfiltr dle určitých kritérií zprávu nechce přijmout a tvrdí, že je pro příjemce spamem

dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - blocked
spamfiltr neumožnil doručení

dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - listed
již zalistovaný důvod, ve směs cokoliv k odesilateli a nebo obsahu, lokální nebo globální blacklist odesílatele, IP nebo obsahu

dočasně nedostupný - plná schránka - exceed
překročená kvóta ve schránce, plná schránka, počet pokusů,…

Teprve pokud se pokusíme celkem 20 doručit danou kampaň a nepovede se nám to, nedoručíme takto 6 následně po sobě jdoucích kampaní, teprve poté se kontakt označí jako vrácený kontakt v záložce Kontakty a seznamy/kontakty/vrácené.

Kontakt mazat nemusíte, protože za něj neplatíte.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme