Návod - Jaké jsou možnosti tvorby emailů?
Nejprve se pojďme podívat na názvosloví, které ve Smartemailingu můžete vidět:
Kampaň = e-mail
Smart Kampaň = ten stejný e-mail, ale automatizovaný (navázaný na seznam a odeslaný automaticky po vstupu kontaktu do seznamu). Důležité je časování - za jak dlouho, od vstupu do seznamu, má kontakt tento e-mail obdržet a režim odeslání (komu se má tato kampaň poslat - zda na nové kontakty, nové i stávající s přihlédnutím k časování).
Smart Série = série Smart Kampaní navázaných na konkrétní seznam.
E-maily můžete posílat jednorázově (teď nebo s nastavením dne a hodiny odeslání) nebo automatizovaně (s návazností na vstup kontaktu do seznamu).
Nejprve vždy vytvořte e-mail (tzv. Kampaň).
Kampaně/E-maily
Následně vytvořte nový e-mail:
Zvolte jednu z variant:
- vytvořit kampaň z již odeslané kampaně (výběr z jednoho e-mailu, které jste již v minulosti poslali)
- předdefinované šablony (pokud máte na svém účtu šablonu, lze z ní vycházet a "Vytvořit e-mail ze šablony")
- Smart editor (doporučujeme, protože je plně responsivní se všemi mobilními zařízeními)
- HTML editor (pokud rozumíte kódování)
Pokud vyberete SmartEditor, můžete si zvolit některou z tématických šablon nebo základní plnou/základní prázdnou. Prvky máte v obou šablonách stejné (všechny v panelu prvků), nicméně rozdíl je ten, že v plné máte všechny prvky předpřipravené v e-mailu, použijete dle potřeby a ostatní smažete, v prázdné šabloně máte pouze prvek text a všechny ostatní můžete z bočního panelu do e-mailu vnést.
Kampaň a panel prvků vypadá takto:
Následně se rozhodněte, zda kampaň pošlete jednorázově na jeden či více seznamů/segmentů, nebo automatizovaně - označením jako tzv. SmartKampaň, která se spouští automaticky při vstupu kontaktu do seznamu.
SmartKampaň poznáte podle toho, že je u ní znak hodin.
Pokud se vám kampaň líbí a chcete si z ní vytvořit šablonu, stačí na konci řádku každé kampaně zvlolit Akce/Vytvořit z této kampaně šablonu:
Případně můžete každou kampaň následně zkopírovat a pouze upravovat, abyste nemuseli pokaždé tvořit kampaň novou:
Opět přes Akce/Kopírovat a upravit