A/B testování

A/B testování (někdy nazýváno také jako "split test") je nástroj k porovnání míry úspěšnosti dvou či více podobných kampaní, které se mohou lišit například jen v názvu předmětu, přičemž vy si volíte, kolik procent kontaktů ze seznamu má být k testování určeno, aby se na zbylé netestované procento jeho kontaktů mohla odeslat vítězná varianta kampaně.

K tomuto testování se dostanete skrze volbu Kampaně - A/B testování - Vytvořit A/B test.

V úvodu je potřeba si vybrat kampaně, které chcete otestovat, a které kliknutím přesunete do pravého výběrového okénka.

Zadáte kritérium úspěšnosti, což může být otevření (tj. příjemce klikne na nějaký odkaz nebo na schválení zobrazení obrázků) nebo proklik (pouze klik na odkaz ve Vaší kampani) a nastavíte počet hodin, což je doba od spuštění testu, po kterou bude probíhat vyhodnocování úspěšnosti Vašich vybraných kampaní.

Následně je nastavení podobné běžnému nastavování odesílky kampaně, přičemž navíc zadáte Velikost vzorku v procentech,

která určuje, jak velký díl ze seznamu má být rozdělen na 2 části a použit k testu (např. chcete testovat 2 varianty kampaní kvůli odesílky na seznam o 100 kontaktech a 30% z toho si chcete vyhradit na A/B test, tzn. " kampaň A" bude poslána na 15 náhodných kontaktů a "kampaň B" na zbylých 15 kontaktů tohoto náhodně vyňatého vzorku 30 kontaktů ze seznamu). Dále nastavíte čas spuštění testu a můžete přejít k potvrzení zeleným tlačítkem Odeslat.

Aplikace Vás ještě nechá ujistit, zda jsou dosavadní údaje zadány správně a nabídne Vám finální schválení, které můžete vhodnou volbou tlačítka níže ještě případně odložit.

Po schválení budete přesunuti na přehled Vašich A/B testů, kde zprvu ve statusu uvidíte, že aplikace už jen čeká na odesílací cyklus ("Čeká na odeslání"), přičemž fyzicky začne odesílka do cca 1 minuty. Ověříte to tak, že si cca po minutě zkusíte aktualizovat tuto stránku pomocí tlačítka v prohlížeči a pak se status již změní na Odesláno. Výsledky A/B testu od tohoto okamžiku můžete sledovat ve sloupci vedle statusu, což potrvá tak dlouho, jak jste nastavili délku testování.

Jakmile tato doba uplyne, budete upozornění na Váš profilový kontakt naším emailem ze Smartemailingu o dokončení split testu.

V tomto emailu uvidíte stručnou shrnující statistiku výsledku a hlavně odkaz ke kliknutí, kterým se přesunete zpět do Smartemailingu, abyste ručně potvrdili odeslání vítězné kampaně na zbytek (netestovaných) kontaktů. (Schválení "doodesílky" vítězné kampaně lze pouze jednou a při případném mylném duplicitním pokusu byste byli na tuto skutečnost upozorněni.)

Pozn. Jedná se o ukázku defaultního emailu, který obdržíte. Ve vašem případě bude obsahovat oslovení, výsledky a jméno vítězné kampaně.

Otevře se Vám konkrétně známá stránka se shrnutím odesílky jako při běžném odesílání, kterou zbývá potvrdit. Potvrďte klikem na zelené tlačítko dole.

A máte hotovo! Ke statistice doodeslané kampaně (tato statistika zahrnuje pouze doodeslané kontakty) se také dostanete po kliku na ikonku statistiky na úrovni dokončeného split testu.