Jak automatizovat ebook zdarma

Automatizace ebooku zdarma je jeden z prvních kroků úspěšného online podnikání. Často se používá jako magnet nebo zdroj kontaktů, kde díky němu vám roste databáze kontaktů bez vašeho zásahu. 

Nejvíce takovýto magnet právě tvoří ebook zdarma, který poskytnete klientům za jejich email, jenž vám automaticky "spadne" do vašeho seznamu kontaktů a následně se klientovi do emailové schránky odešle email s vaším ebookem. Toto celé lze pomocí aplikací SmartEmailing a MioWeb nastavit tak, abyste nemuseli sedět u počítače a vše se dělo automaticky. 

Tip!

Magnet s ebookem zdarma bývá, hlavně ze začátku vašeho podnikání, hlavním zdrojem kontaktů. Umístěte ho proto viditelně na vaše stránky, ideálně na hlavní stranu ihned pod úvodní fotografii webu.

Aplikace SmartEmailing a MioWeb spolu spolupracují, takže nastavení této automatizace lze rozdělit do jednoduchých devíti kroků, kterými se budeme řídit během tohoto návodu:

automatizace ebooku zdarma

01 - Propojit MioWeb se SmartEmailingem

Prvním krok možná mnozí vynecháte. Pokud používáte aplikaci SmartSeling, tak máte obě aplikace propojené. Tento krok platí pouze pro ty, kteří mají aplikaci MioWeb a SmartEmailing zakoupené samostatně mimo platformu SmartSelling.

Jako první v MioWebu půjdete do nastavení>propojení aplikací. Zde vyplníte váš email, který používáte v aplikaci SmartEmailing. Druhá položka je API klíč. Ten získáte ve SmartEmailingu najetím na záložku Můj účet a kliknutím na API klíče. Klikněte na tlačítko "Přidat API klíč". Pro klíč zvolte libovolný název (většinou se zadává název vaší domény) a dáte "Uložit". Před sebou nyní uvidíte vygenerovaný API klíč složený z několika čísel a písmen. 

Pozor!

API klíč je viditelný pouze při prvním vygenerování.

Zkopírujte si jej a vraťte se zpět do MioWebu, kde zkopírovaný klíč vložte do MioWebu do pole API klíč. Poté uložte a obě aplikace se tímto propojí. Vše si můžete zkontrolovat v MioWebu pokud se vrátíte zpět do nastavení propojení (nastavení>propojení aplikací), kde dole uvidíte Stav. Pokud svítí zeleně "Připojeno" je vše správně a můžete pokračovat k druhému kroku.

02-Vytvořit děkovací stránku

V tomto kroku se budete věnovat pouze MioWebu. Pokud chcete sbírat kontakty pomocí nějakého formuláře, je vždy dobré poté klientům za stažení magnetu poděkovat. To se dělá pomocí tzv. děkovací stránky, která se zobrazí pokud klient vyplní formulář magnetu.

V MioWebu tedy najedete na záložku Web>Nová stránka. Vyplňte název, případně URL stránky (můžete nechat prázdné, automaticky se doplní podle názvu stránky) a dole si vyberte šablonu, kterou chcete pro stránku použít. Je zde kategorie "děkovací", kde najdete šablony určené přímo pro děkovací stránky. Až budete mít vybráno, klikněte na tlačítko "Uložit".

Děkovací stránka se vám vytvoří a vy si jej ještě můžete doplnit o vaší fotku nebo text, kterým budete děkovat za stažení. Tímto si vytvoříte děkovací stránku, kterou nyní opustíme a vrhneme se na třetí krok.

03-Vytvořit seznam kontaktů

Jak už název napovídá v tomto kroku budete vytvářet seznam kontaktů, abyste měli místo kam budete vaše "sesbírané" kontakty z magnetu řadit. Nyní se tedy přepněte zpět do SmartEmailingu a klikněte na záložku "Kontakty a Seznamy". Poté zvolte tlačítko "Nový seznam kontaktů" a vyplňte jeho název. Například můžete zvolit "Magnet na hlavní stránce". Rozšířené nastavení zatím vynechte a klikněte na zelené tlačítko "Uložit seznam kontaktů".

Tip!

Rozšířená nastavení můžete kdykoliv později v seznamu aktivovat a upravit si jej. K automatizaci je však není třeba používat.

04-Vytvořit webový formulář

Potom, co jste si vytvořili seznam kontaktů a máte tedy místo, kam budete vaše kontakty sbírat, můžete vytvořit webový formulář, který bude kontakty z webu "posílat" právě do onoho formuláře.

Ve SmartEmailingu tedy klikněte na záložku "Webové Formuláře" a poté na tlačítko "Vytvořit nový webový formulář". V dalším kroku si formulář pojmenujte (například magnet na hlavní stránce) a typ formuláře ponechte na první volbě, tedy klasickém formuláři.

Poté vpravo dole klikněte na tlačítko "Další" a zde si upravte vaše pole formuláře.

Tip!

Vzhled nastavovat nemusíte, jelikož MioWeb vzhled formulářů SmartEmailingu nepřebírá. Vzhled formuláře si nastavíte až v MioWebu.

Ve výchozím nastavení formulář obsahuje pouze pole pro emailovou adresu. Pokud chcete mít ale databázi kontaktů kvalitnější, doporučuji přidat do formuláře alespoň ještě pole "Jméno". To uděláte tak, že vlevo vedle menu klikněte na tlačítko "Přidat další pole" a vyberte obdélník "Jméno". Nyní ve formuláři vidíte dvě pole, přičemž lepší by bylo, kdyby jejich pořadí bylo obrácené. Klikněte tedy na jednu z šipek vedle polí, aby se vám pole prohodila. Formulář máte tedy přizpůsobený a vpravo dole můžete kliknout na tlačítko "Další". 

V posledním kroku nastavení formuláře musíte formuláři "říci", kam má sesbírané kontakty řadit. Vyberte tedy z levého boxu seznam kontaktů, který jste si vytvořili a kliknutím jej přeřaďte do pravého boxu, což vám značí, že tento formulář bude řadit kontakty do vybraného seznamu kontaktů.

Níže máte univerzální děkovací stránku SmartEmailingu. Vy jste si ale ve druhém kroku vytvářeli vlastní děkovací stránku, takže nyní se vrátíme do okna našeho prohlížeče, kde máte otevřený mioweb a zkopírujte si URL adresu děkovací stránky. 

Pozor!

URL adresu děkovací stránky najdete vždy pokud půjdete na děkovací stránku a zkopírujete v prohlížeči nahoře její adresu obvykle začínající http:// nebo www.

Nyní se vraťte do editace formuláře ve SmartEmailingu a zkopírovanou URL vložíte do pole po zakliknutí možnosti "Přesměrovat na nějakou adresu". 

Tímto krokem jste nastavili webový formulář, který obsahuje dvě pole, které po klientech požadujete, řekli jste mu, kam má kontakty řadit (seznam) a také co má udělat pokud formulář někdo vyplní (zobrazit děkovací stránku).

05-Vytvořit email k odeslání

Nyní si vytvoříte email, který zákazníkům přijde po vyplnění formuláře. Ve SmartEmailingu najeďte na záložku "Kampaně" a klikněte na tlačítko "Vytvořit nový Email". Ve vyskakovacím okně vyberte nejjednodušší možnost Smart Editor a vyberte si jednu z nachystaných šablon pro váš email. Až budete mít vybráno klikneme na tlačítko "Použít Smart Editor". Zvolte název emailu/kampaně a předmět emailu a pomocí editoru si upravte email podle vašich představ.

06-Nahrát a vložit soubor k emailu

Tento krok je spíše takovou vsuvkou pro krok 05. Stále jste totiž v editaci emailu, ale nyní k emailu připojíte váš magnet obvykle ve formátu PDF. V šabloně si tedy najděte nějaké tlačítko nebo si jej tam pomocí editoru přidejte a potom na něj klikněte. Z tmavě šedivého menu, které se vám nad tlačítkem objeví klikněte na ikonku řetězu "Odkaz". V okně, které vám vyskočí, klikněte na tlačítko "Vytvořit odkaz na soubor".

Před vámi se objeví správce souborů, kde vidíte vaše soubory nahrané ve Smartemailingu. Vlevo nahoře klikněte na ikonu diskety se zeleným plusem a ze složky vašeho počítače vyberte magnet, který chcete klientům posílat. Po vybrání se vraťte zpět do správce souborů a v něm už najdete váš soubor. Dvakrát na něj klikněte a poté potvrďte zeleným tlačítkem "Ok". 

Tímto jste k tlačítku připojili soubor, který chcete klientům poskytnout. Pokud tedy klient klikne v emailu na toto tlačítko, stáhne se mu do PC onen soubor a bude ho mít kdykoli k dispozici.

Tip!

Soubory můžete do SmartEmailingu nahrát také přes Kampaně>Správce souborů. Poté při připojování souboru k tlačítku není nutné soubor znovu nahrávat, ale stačí jej ze správce pouze vybrat.

Až se vám email bude líbit, tak jak jste si jej upravili a budete mít připojený váš soubor, klikněte dole na šedivé tlačítko "Uložit a Odejít"

07-Vytvořit SmartKampaň

Během tohoto návodu jste si už vytvořili formulář, který vám sbírá kontakty do určitého seznamu, nastavili formuláři, co má udělat po jeho vyplnění, vytvořili email a aby celá automatizace byla kompletní, musíte nyní nastavit, kdy, komu a za jakých podmínek se má email odeslat.

K tomu použijete SmartKampaně. Ve SmartEmailingu tedy klikněte na "SmartKampaně" a poté také na tlačítko "Vytvořit novou emailovou SmartKampaň". Smartkampaň si pojmenujte opět podle libosti. V druhém poli vyberte email, který jste si před chvilkou vytvářeli a hned v dalším poli vyberte seznam, který jste taktéž dnes vytvořili.

Tímto krokem říkáte Smartkampani, že chcete odeslat vybraný email kontaktům v tomto seznamu, tedy v tom seznamu, kam vám váš formulář řadí další a další kontakty. Nyní musíte "říci" Smartkampani, za jakých podmínek chcete email odesílat. K tomu slouží řádek s názvem "Režim odeslání". Zde ponechte první možnost. Smartkampaň odešle email na kontakt, pokud se nově objeví ve vybraném seznamu, který jsme si nastavili výše.Poslední krok ve Smartkampani je "Nastavení časování". Zde si můžete nastavit, že klient dostane email s magnetem o něco později poté co se zaregistruje, ale doporučuji vybrat první možnost a hodnoty nechat na nule, aby se email odeslal ihned poté, co klient formulář vyplní.

Než Smartkampaň uložíte, posuneme posouvátko pod nadpisem "SmartKampan je aktivní" tak, aby vám zde svítilo "Ano". Poté uložíte a už nám chybí poslední krok.

08-Vložit formulář do MioWebu

Poté, co jste si vytvořili kompletní automatizaci ve SmartEmailingu, je třeba formulář umístit do MioWebu. Najděte si tedy místo, kde chcete formulář umístit a klikněte na "Přidat element". Poté vyberte element "Formulář". Následně z výběru vyberte formulář, který jste si vytvářeli. V editaci elementu přes druhou a třetí záložku si můžete přizpůsobit vzhled formuláře. Poté klikněte na tlačítko "Uložit" a uložte i celou stránku.

09-Testování

Vše už máte hotovo a tak je na řadě testování. Vžijte se tedy do role návštěvníka vašich stránek a vyplňte formulář. Pokud je vše správně nastavené, po vyplnění formuláře a odeslání vás formulář přesměruje na děkovací stránku a během pár chvil vám do emailu přijde email s vaším ebookem.

Pozor!

Pokud budete testovat formulář vícekrát pamatujte, že email se odesílá pouze na nové kontakty (nastavení SmartKampaně), takže pokud použijete stejný email vícekrát, již bude v seznamu kontaktů a email se tak neodešle. je nutné tedy použít jiný email, který v seznamu ještě není nebo email ze seznamu kontaktů vymazat.

Závěr

Ačkoliv se může zdát, že nastavení automatizace v tomto případě není lehké, věřte, že jde o podrobně sepsaný návod, který zahrnuje opravdu jen pár kroků, které si jednoduše zapamatujete a pokud budete proces příště opakovat, může vám postačit už jen jako malá nápověda obrázek s jednotlivými kroky.

Logika této automatizace spočívá ve vytvoření děkovací stránky, abyste měli kam přesměrovat návštěvníky po vyplnění formuláře, vytvoření seznamu kontaktů, aby bylo kam kontakty řadit, vytvoření formuláře, který bude kontakty "sbírat", vytvoření emailu, který se bude kontaktům posílat a připojení k němu nějaký soubor, nastavení smartkampaně aby se vědělo, který email se má posílat, komu se má posílat, za jakých podmínek se má poslat a kdy se má poslat, a jako poslední umístění formuláře na stránky :)

TIP:

Na proces nastavení se můžete podívat i v TOMTO VIDEU 

automatizace ebooku zdarma