Jak vytvořit cestu zákazníka

Cesty zákazníka umožní sledování návštěvnosti určitých stránek webu, počtu získaných kontaktů až po výši tržeb. Získáte přehled o chování zákazníků na vašem webu, jak funguje konverze z určitých stránek apod. Výsledky pak můžete vyhodnotit a dle toho např. upravit vaši strategii.

V tomto návodu si ukážeme, jak cestu zákazníka nastavit.

Pokud jsme zatím žádnou cestu zákazníka nevytvořili, najedeme na nástěnce myší na cestu zákazníka „graf návštěvnosti“ a klepneme na vytvořit novou cestu zákazníka (na obr. A). Pokud již máme nějakou cestu vytvořenou, najedeme vpravo nahoře na své jméno a zvolíme Cesty zákazníka. (na obr. B)

Poté pojmenujeme cestu, nastavíme URL, které se mají sledovat v jednotlivých krocích cesty zákazníka
– stránku, na kterou váš zákazník vstupuje jako první, kde mu popisujete váš produkt – tzv.magnet
– stránku, kde máte bližší informace o cenách – typicky prodejní stránka či ceník
– stránku, kde již klient skutečně platí – typicky objednací stránka či košík

U každé stránky můžeme vybrat, zda zadáme přesný název stránky nebo jen její část, a to pomocí volby v rozbalovací liště.

Dále můžete napojit seznamy kontaktů nebo segmenty ze SmartEmailingu – vybíráme z rozbalovací lišty a dále prodejní formulář, případně upsellovou položku z FAPI.

Nakonec uložíme.

Po uložení se dostaneme do seznamu cest zákazníka, kde můžeme cestu upravit, odstranit či přidat novou.

Nás ale v tuto chvíli zajímá pole TRACKOVACÍ KÓD. Klikneme na tlačítko, čímž se nám zobrazí kód, který vložíme na web.

TIP: Používáte-li MioWeb a máte jej propojen se SmartSellingem, vloží se kód na stránky automaticky.

Data návštěvnosti a kontakty se aktualizují přibližně každých 5 minut.