Heureka recenze


Asi už se někdy setkali při nákupu zboží na e-shopu s tím, že vám Heureka v rámci “Ověřeno zákazníky” poslala e-mail s hodnocením recenze na obchod. A vy tak máte možnost se podělit se zkušenostmi s obchodem, doručením zboží, komunikací, apod.


K čemu taková recenze je dobrá a proč se vyplatí tomu věnovat čas i péči?

Pro každý e-shop jakákoliv kladná recenze v rámci “Ověřeno zákazníky” posiluje důvěryhodnost. I pro nákup lidí, kteří vás neznají a hledají produkt, který zrovna nabízíte. Snahou je získat co nejvíce pozitivních ocenění a tím i tzv. zlatou pečeť od Heureky.



Jak mi s tím může pomoci e-mailing?

Heureka standardně x dní po odeslání objednaného zboží posílá e-mail s dotazníkem hodnocení na základě vašeho nákupu. 

Vy můžete, den před tímto e-mailem zaslaným od Heureky, poslat e-mail, kde se zákazníkům připomenete, sdělíte jim, že zítra obdrží e-mail od Heureky a v případě, že vám zanechají pozitivní recenzi, tak jim pošlete e-mail např. se slevou, dárkem, apod. Následně další den po hodnocení vašeho obchodu odejde e-mail se slíbenou slevou či dárkem.

Pokud by se stalo, že hodnocení a zkušenost s vaším obchodem byla negativní, tak můžete obdržet notifikační e-mail s údaji o zákazníkovi včetně samotné recenze. A bude jen na vás, jak s tím budete dál pracovat. Jestli zákazníkům napíšete e-mail nebo rovnou zavoláte.

Skvělé je to, že celý proces můžete plně automatizovat na základě reakcí vašich stávajících či nově získaných zákazníků.


Jak na to? Vše začíná u Heureky.

Jako první krok je nutné se přihlásit do vašeho účtu u Heureky. A to z toho důvodu, že potřebujete získat XML feed s jednotlivými recenzemi. Tento feed se poté uloží ve vašem účtu ve SmartEmailingu, se kterým budete dál pracovat. 

Po přihlášení do vašeho účtu v Heurece, vpravo v horním menu zvolíte možnost “Administrace e-shopu”.

V bočním menu zvolíte možnost Ověřeno zákazníky - Nastavení a data z dotazníků.

Ve spodní části nové stránky najdete část “Export recenzí obchodu”. Kde si zkopírujete vaší URL odkazující na XML feed s recenzemi. Dále je potřeba kontaktovat naší podporu podpora@smartemailing.cz, ať vám uvedený feed vloží a aktivuje pod vaším účtem. Je to z toho důvodu, že se nejedná o standardní formát feedu a musíme ho ručně pro každého našeho uživatele nastavit individuálně.

Pod vaším účtem ve SmartEmailingu, na záložce Kampaně - Feedy, nově najdete obecný XML feed s recenzemi. Se kterými budete moct pracovat a načítat v Automatizaci.



Custom úprava feedu Conviu, Mergado ???



Jak to celé zprocesovat u vás ve SmartEmailingu?

Než vám nastavíme nový XML feed od Heureky pod váš účet, můžete si připravit e-mailové kampaně, které budete posílat na své zákazníky. Je jen na vás, jak to marketingovo / brandově uchopíte. Pro inspiraci vám nabízíme 2 používané varianty.


Varianta č.1 

Po vyplnění dotazníku od Heureky, která byla pozitivní druhý den pošlete poděkování v podobě slevy na další nákup, dopravy zdarma, dárku… záleží na vašich možnostech. Pokud bude hodnocení z dotazníku negativní, pošle se na vámi uvedenou adresu tzv. notifikační e-mail, kde budete mít informace o jakého klienta se jedná, jeho kontaktní údaje, co si objednal a hlavně s čím nebyl u vás spokojený. Vy následně můžete nespokojeného zákazníka napřímo kontaktovat, ať už e-mailem nebo telefonátem a celou situaci k jeho spokojenosti vyřešit.


Varianta č.2

Jak bylo, již řečeno výše, tak Heureka posílá x dní po vytvoření a zaplacení objednávky e-mail s dotazníkem na hodnocení spokojenosti. Standardně se jedná o 5 dní po objednávce. Vy můžete 4 den po objednávce poslat e-mail, kde dotyčného informujete, že zítra obdrží e-mail od Heureky k rámci hodnocení. Zde máte jedinečnou možnost svého klienta motivovat, že za vyplnění mu pošlete dárek, slevu, voucher, kód na dopravu zdarma apod. Následně je postup stejný jako u varianty č.1, tj. 6 den po objednávce se pošle e-mail. Pokud hodnocení bylo kladné, tak e-mail s nabízenou slevou, dárkem… V případě negativní recenze se vám pošle notifikační e-mail.


Jak takové e-maily mohou vypadat?

Ukázka: Úvodní připomínací e-mail č.1.

Ukázka: E-mail č.2 s poděkováním za recenzi.


Ukázka: Notifikační e-mail s negativní recenzí.

Jak nastavit potřebnou Automatizaci?

Pod vaším účtem ve SmartEmailingu v bočním menu zvolíme Automatizace - Automatizace - Nový scénář - Čistý editor.

Cílem je si vytvořit automatizaci pro variantu č.2. V tomto případě si musíme vytvořit dvě separátní Automatizace za použití 2 různých Triggerů (ukázka níže).



První Trigger použijete “Při události” - “Objednávka”. Nastavíte si potřebnou časovou podmínku, kdy se má poslat připomínací e-mail č.1. Následně můžete použít podmínku na konkrétní seznam, konkrétní e-shop, jazykovou mutaci apod. podle toho, kolik spravujete projektů pod svým účtem nebo jak máte rozdělenou databázi. Zde se jedná o Automatizaci na ukázce úplně dole.


Poté si vytvoříte další schéma za použití Triggeru “Opakovat”, kde si zvolíte opakování 1x denně.

Opět můžete ošetřit podmínkou na konkrétní seznam. Následuje další podmínka na poslední objednávky za x dní. To je z toho důvodu, aby se neposílal opakovaně každý den e-mail na vaše klienty, kteří už např. vám hodnocení dali.


Třetí následující podmínka je nejdůležitější a je na vlastní skript, který musíte do podmínky vložit a změnit v něm ID XML feedu. Potřebné ID najdete ve svém účtě. Hned si ukážeme. Níže uvedený skript zkopírujte a vložte do podmínky (ukázka níže).

{% for order in data.orders({},{'created_at': 'desc'},5) %}

{% for review in data.generic.items({ 'type': 'se-feed-11ee838b184d33229070ac1f6bc403ab','id': order.eshop_code })%}

{{result.returnTrue()}}

{% endfor %}

{% endfor %}




Jakmile budete mít zkopírováno je potřeba vložit vaše ID feedy s recenzemi od Heureky. Potřebné ID najdete v záložce Kampaně - Feedy (ukázka níže). Vaše ID feedu nahradíte ve zkopírovaném skriptu v podmínce. Je potřeba být velmi opatrní, vše správně nahradit a zkopírovat.


Nyní přichází poslední krok a to nastavení 4 podmínky v Automatizaci, kde ověřujete, jestli byla recenze kladná nebo negativní. I zde se bude jednat o podmínku na vlastní skript. Potřebný skript opět zkopírujte a vložte jej do podmínky.


{% for order in data.orders({},{'created_at': 'desc'},5) %}

{% for review in data.generic.items({ 'type': 'se-feed-11ee838b184d33229070ac1f6bc403ab','id': order.eshop_code })%}

{% if review.data.RECOMMENDS == 1 %}

{{result.returnTrue()}}

{% endif %}

{% endfor %}

{% endfor %}



I v tomto případě bude nutné zkopírovat vaše ID XML feedu s recenzemi od Heureky. Ve skriptu je nutné ve 2 případech změnit ID. Jedná se o tento typ případu:


({ 'type': 'se-feed-11ee838b184d33229070ac1f6bc403ab' })

Pokud máte hotovo, tak nyní stačí připojit na jednotlivé konce podmínky “Recenze je kladná / záporná” e-maily. 

Na kladný výstup (zelený) připojit e-mail s nabízenou slevou, dárkem, dopravou zdarma apod.

Na záporný výstup (červený) připojit notifikační e-mail s přesměrováním na vaší schránku (adresu), kde chcete e-maily posílat.


Úplně poslední krok je si Automatizaci uložit a spustit test.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme