Banan - jak nastavit DNS záznamy

Proč nastavovat DNS záznamy

Jistě jste si všimli, že před realizací rozesílky z nové odesílací adresy (resp. domény) vyžadujeme nastavení DNS záznamů. Nejedná se o formální požadavek, DNS záznamy mají přímý vliv na doručitelnost a mohou rozhodnout o tom, zda bude e-mail doručen nebo ne. Proto je jejich nastavení potřeba věnovat náležitou péči. Více o samotných DNS záznamech uvádíme zde, v následujícím návodu se podíváme na jejich nastavení u poskytovatele Banan.

Umístění domény 

DNS záznamy se nastavují v administraci domény. Než je tedy začnete nastavovat, je potřeba se ujistit, kde tato administrace je. Nezřídka se totiž stává, že je doména někde zakoupena, ale administraci má jinde.

Pro .cz domény použijte prosím tento odkaz.

Pro cizí domény použijte prosím tento odkaz.

Zajímá nás jmenný server (name server), což je právě server, kde je umístěna administrace dané domény. Pokud zde vidíte banan.cz, můžete pokračovat dále.

Zákaznická administrace Banan

Zákaznickou administraci naleznete na adrese www.banan.cz vpravo nahoře.

Poté je potřeba vybrat z nabídky "Administrace služeb". 

Po přihlášení je potřeba, v případě, že máte více domén, překontrolovat, zda jste opravdu v administraci té, kterou potřebujete nastavit. To učiníte vpravo dole, v části Moje domény.

Pak již nastavení DNS záznamů nic nebrání. V hlavní nabídce vyberte Správa domény - Správa DNS.

Tím se dostáváte do části administrace domény, ve které lze nastavit DNS záznamy. Nastavovat budete dva typy záznamů a to CNAME a TXT.


Nastavení DNS záznamů

Je potřeba nastavit všechny 4 záznamy (DKIM, SPF, DMARC, Trackovací doména), jejichž přesný tvar naleznete na svém účtu (Můj účet - Nastavení rozesílky - DNS záznamy). Nastavování probíhá obdobně, pomocí tlačítka "Vlož nový záznam". 

Pokud již záznam vidíte a jen jej chcete upravit (např. SPF nebo DKIM), prostě kliknete do políčka se záznamem a přepíšete jej.


POZOR: U CNAME záznamů musí hodnota záznamu končit tečkou. Tedy např. dkim.smartemailing.cz.

V případě TXT záznamů musí být hodnota záznamu zase v uvozovkách. Tedy např. "v=spf1 mx include:spf.smartemailing.cz ~all"

Vyžadován je vždy název, typ a adresa. Důležité je, aby měl každý záznam správný tvar. Na obrázku níže vidíte nastavení pro DKIM, ale nastavení pro ostatní záznamy je obdobné.

Jakmile máte všechny záznamy přidány, je ještě potřeba změnu potvrdit příslušným tlačítkem.

DKIM

Název: sek1._domainkey

Typ: CNAME

Adresa: dkim.smartemailing.cz.


SPF

Název: nevyplňuje se (popřípadě @)

Typ: TXT

Adresa: variabilní (uvádět v uvozovkách)

POZOR! SPF záznam může být u domény uveden pouze jednou. Pokud jej tedy již v nastavení naleznete, nepřidávejte další SPF záznam, ale stávající záznam upravte. To učiníte ták, že do stávajícího záznamu vložíte  include:spf.smartemailing.cz a, pokud je to potřeba, upravíte konec záznamu na  ~all (s vlnovkou, ne pomlčkou).
Příklad: Stávající záznam: v=spf1 a include:_spf.google.com -all Nový záznam: v=spf1 a include:spf.smartemailing.cz include:_spf.google.com ~all
DMARC

Název: _dmarc

Typ: TXT

Adresa: variabilní (uvádět v uvozovkách)

Trackovací doména

Název: email-click

Typ: CNAME

Adresa: cname-smartemailing.cz.

Kontrola nastavení DNS záznamů

Ověření nastavení záznamů provádíme automaticky a pokud je vše nastaveno správně, svítí všechny záznamy zeleně (Můj účet - Nastavení rozesílky - DNS záznamy). Je však potřeba počítat s tím, že synchronizace chvíli trvá. Proto, pokud jste DNS záznamy právě nastavili, počkejte alespoň 30 minut a teprve poté překontrolujte, zda jsou všechny opravdu v pořádku.

Pokud nesvítí záznamy zeleně ani po 24 hodinách od nastavení, je někde chyba. Překontrolujte prosím nastavení a případně kontaktujte naši zákaznickou podporu. 

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme