Integrace se Zenamu - rezervační systém
Zenamu je flexibilní rezervační systém pro skupinové lekce, kurzy a workshopy.
Zároveň se se vám kontakty díky integraci rovnou přenesou do SmartEmailingu. Do rezervačního systému se následně přihlásíte ZDE.
Kontakty můžete posílat přímo do SmartEmailingu a těm klientům, kteří jsou přihlášeni na některou vaši lekci, kurz nebo workshop, můžete zasílat marketingové e-maily.
Je potřeba mít účet Zenamu a zároveň účet ve SmartEmailingu: založení Zenamu, založení SmartEmailigu.
Propojení:
V Zenamu je přímé napojení na SmartEmailing. Není tedy třeba žádné další aplikace třetích stran.
Ve SmartEmailingu (Můj účet - API klíče) si vygenerujete API klíč a následně jej vložíte do Zenamu. Je vidět pouze jednou, proto jej při vygenerování ihned zkopírujte a otevřete si Zenamu, kam jej vložte. Po opuštění stránky se zašifruje.
Do administrace Zenamu potřebujete vložit e-mailovou adresu, na kterou máte vytvořen účet ve SmartEmailingu, a API klíč.
- Kliknete na svůj účet (název)
- V administraci Zenamu klikněte na Seznam klientů
- Nad tabulkou s přehledem klientů zvolte možnost Integrace s nástroji pro e-mail marketing
- V buňce SmartEmailing klikněte dole na tlačítko Nastavit
- Vložte uživatelské jméno (shodné s loginem ve SmartEmailingu) a API klíč, který jste si jednorázově vygenerovali.
Po vyplnění a kliknutí na tlačítko Uložit je integrace dokončena a ve vašem SmartEmailing účtu je vytvořen nový seznam kontaktů s názvem Zenamu.
Jakmile se kontakt přihlašuje k rezervaci,
musí se zároveň zadat e-mail:
A přesně zde, se zaškrtávají newslettery, zda chtějí nebo nechtějí dostávat (předposlední sloupeček).
Na tyto kontakty můžete použít welcome scénář, případně můžete tyto kontakty použít spolu s ostatními v rámci marketingové rozesílky.
Do SmartEmailingu se ukládá e-mail, jméno, příjmení a telefon (pokud je vyplněn). V případě, že máte v tabulce s přehledem povolen souhlas se zasíláním e-mailů, přenese se souhlas i do SmartEmailingu. Pokud souhlas v Zenamu nemáte, jsou ve SmartEmailingu uloženi s příznakem, že nesouhlasí se zasíláním newsletterů.
Pokud se kontakt z vaší rozesílky newsletteru odhlásí (klikne na "odhlásit z odběru"), změna se propíše i zpět do Zenamu.
Tedy, pokud kontakt nesouhlasí se zasíláním obchodních sdělení, zůstane v seznamu jako "odhlášený". Pokud souhlas dal, je v seznamu ve stavu "potvrzený".
Dokonce je možné změnit souhlas, pokud klient nechce e-mailová sdělení dostávat (do SmartEmailingu se propíše jako odhlášený), pokud by naopak klikl, že chce, změní se ve SmartEmailingu, do stavu potvrzený.
Nápovědu pro integraci Zenamu - SmartEmailing naleznete také na stránkách Zenamu ZDE.