Statistiky v Automatizaci
Statistiky rozesílek z Automatizace naleznete v sekci Automatizace - automatizace.
Klikem na tuto ikonku se zobrazí statistiky rozesílky.
Statistiky najdete také přímo v editoru scénáře.
Pokud máte ve scénáři více uzlů Odeslat e-mail, nebo Odeslat SMS, zobrazí se seznam všech daných uzlů, ke kterým jsou k dispozici statistiky.Statistiky můžete zobrazit ke každému uzlu zvlášť, nebo si můžete statistiku "Zobrazit ve sloučeném pohledu".
Zde v přehledu uzlů klikněte na požadovanou rozesílku.V horní části konkrétní statistiky naleznete celkový přehled.
Ihned můžete vidět, kolik procent e-mailů bylo doručeno, otevřeno, jaká byla míra prokliku (CTR) a míra prokliků ze všech otevřených e-mailů (CTOR).
V přehledu také můžete vidět míru odhlášení a procenta reportování spamu.
Tato metrika ukazuje poměr odeslaných e-mailů podle domén.
V dolní části poté naleznete konkrétní kontakty, tedy jednotlivé příjemce.Na kontakty lze kliknout, tím zobrazíte v další záložce prohlížeče detail kontaktů.
Záložka Otevřeno
Open rate ukazuje, kolik procet e-mailů bylo z rozesílky otevřeno.
Otevření e-mailu detekujeme 2 způsoby:
1. zobrazení obrázku2. kliknutím na odkaz
Do kampaní vkládáme automaticky jeden neviditelný jednopixelový obrázek. Pokud má tedy klient povoleno zobrazení obrázků, otevření detekujeme, i pokud žádný jiný obrázek v kampani nemáte. Gmail a Seznam má však vlastní proxyserver a obrázky si na něj automaticky nahrává hned, proto zde není potřeba povolit stahování obrázků, dokonce kontakt skutečně kampaň nemusí otevřít, ale do statistiky se otevření projeví právě díky zmíněnému proxyserveru. Pokud příjemci používají aplikace typu Thunderbird, Outlook apod., s velkou pravděpodobností zde mají načítání obrázků zakázáno. SmartEmailing pak nepozná, zda dotyčný e-mail otevřel nebo nikoliv, dokud obrázky příjemce nepovolí načíst, nebo neproklikne některý odkaz v kampani. Může také dojít k tomu, že e-mail otevře bot, nebo antispam a my jej pak evidujeme jako otevřený. Doporučujeme se tedy obecně držet hodnot a dat ze statistik prokliků.
Níže můžete vidět, kolik procent otevření pochází ze zobrazení online verze e-mailu. Dále statistika umí zobrazit, kolik e-mailů bylo otevřeno z mobilních telefonů a tabletů.
V dolní části vidíte přehled jednotlivých otevření (neunikátně).
Záložka Prokliknuto
Znovu zde můžete vidět míru prokliku (CTR) a míru prokliků ze všech otevřených e-mailů (CTOR).
Níže je k dispozici hodnocení prokliků podle adresy odkazů.
Bez UTM parametrů.
S UTM parametry.
Díky těmto metrikám lze sledovat webové klienty, které byly použity k prokliku. Například Google Chrome, Safari, Microsoft Edge a další.Dále můžete vidět, z jaké domény k prokliku došlo.
Snadno lze vidět, jaká zařízení byla k prokliku odkazů použita.
A v dolní části záložky poté zobrazujeme konkrétní kontakt, který odkaz v e-mailu proklikl.
Záložka Odhlášeno
Kontakt musí mít ze zákona možnost se z rozesílky odhlásit. K tomu slouží odhlašovací odkaz v patičce e-mailu. Pokud se kontakt z rozesílky odhlásí, uvidíte to zde.
Označení e-mailu jako spam je horší, než-li odhlášení z kampaně. Označení e-mailu jako spam má negativní dopad na reputaci IP adresy Vaší domény.
Doporučujeme sledovat také důvody odhlášení z kampaně. Zjistíte tak, co při příští rozesílce můžete zlepšit a zda Vaši příjemci mají o Vaše rozesílky zájem.
Důvody odhlášení mohou být:
E-maily mi chodí moc často
Tyto e-maily mně nezajímají
Obtěžuje mně to
Toto je spam, nedal jsem souhlas se zasíláním
Spam report
Jiný důvod
Nevyplněno
Dále můžete vidět odhlášení kontaktů a označení jako spam dle domén.
V dolní části záložky zobrazujeme jednotlivé příjemce, kteří se z rozesílky odhlásili a přínosné je zde to, že vidíte také důvod odhlášení.
Záložka Nedoručeno
Zde uvidíte, na jaké e-mailové adresy nebyla Vaše kampaň doručena.
Důvodu nedoručení může být několik. Uvidíte je zde.
U vrácených e-mailů se dále můžete setkat s následujícími příznaky:
dočasně nedostupný - plná schránka - limit
uživatel má plnou schránku
dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - spam
spamfiltr dle určitých kritérií zprávu nechce přijmout a tvrdí, že je pro příjemce spamem
dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - blocked
spamfiltr neumožnil doručení
dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - listed
již zalistovaný důvod, ve směs cokoliv k odesilateli a nebo obsahu, lokální nebo globální blacklist odesílatele, IP nebo obsahu
dočasně nedostupný - plná schránka - exceed
překročená kvóta ve schránce, plná schránka, počet pokusů,…
Celkem se pokusíme 20x doručit danou kampaň a pokud nedoručíme takto 6 následně po sobě jdoucích kampaní, teprve poté se kontakt označí jako vrácený kontakt v záložce Kontakty a seznamy/kontakty/vrácené.
Vrácené kontakty, prosím, nemažte. Jsou vyřazeny ze všech rozesílek a nezapočítávají se do limitu počtu kontaktů - neplatíte za ně. Zároveň se u nich zachová historie aktivit a tím je evidence těchto kontaktů pro Vás bezpečnější, jelikož je zachován status Vrácený.
Export statistik
Statistiku si můžete vyexportovat do CSV souboru, a nebo si můžete stáhnout PDF.
Uchování dat ze statistik pod Vaším účtem garantujeme po dobu 2 let.