Jak zobrazit své logo u příjemce (BIMI)
Pokud potřebujete, aby se logo vaší společnosti zobrazovalo v poštovních klientech příjemců, je potřeba nastavení BIMI.
Co je BIMI
BIMI alias Brand Indicators for Message Identification - je nový standard vytvořený pro zobrazení loga hned vedle zprávy v inboxu. Pomáhá však nejen k lepší viditelnosti, ale je navržený také jako prevence proti podvodným e-mailům. Jde totiž zároveň o způsob pro ověření odesílatele. Stejně jako v případě DMARC, DKIM a SPF se jedná o textový DNS záznam, který je uložen na vašich DNS serverech. Funguje hned vedle zmíněné trojice a signalizuje příjemcům, že odesilatelem je skutečně někdo z ověřené společnosti.
Kromě ověření identity zobrazuje logo společnosti v přijatých zprávách a může tak sloužit jako vynikající marketingový nástroj pro organizace po celém světě. Druhotně se tak zvyšuje důvěryhodnost a zároveň se posiluje povědomí o značce. Pokud pomocí BIMI připojíte své jedinečné logo značky k e-mailům, které klienti dostanou od vaší společnosti, nejen zaujmete, ale poskytnete jim i vizuální znamení, že jste důvěryhodným zdrojem.
Jak BIMI funguje
Po přijetí e-mailu, podporovaná služba příjemce vyhledá textový záznam BIMI. Pokud je vše v pořádku, z DNS TXT záznamu zjistí, kde najít logo odesílatele, logo následně stáhne a zobrazí.
Jak BIMI nastavit
V první řadě potřebujete následující:
1) Vlastnit doménu, pro jejíž e-maily chceme BIMI nastavit.
2) Vlastnit logo společnosti - musí být ve správném formátu SVG s následujícími parametry. Jak SVG soubor upravit je pěkně popsáno ZDE
- Ujistěte se, že logo je vektorové. Soubory s příponou: PDF, Ai SVG nebo EPS jsou často vektorové soubory. V případě pochybností kontaktujte grafika.
- Formát: SVG Tiny 1.2
- Rozměry loga: čtvercové
- Logo musí být zveřejněno na doméně s certifikátem SSL (https)
3) Mít právně nastaveny DNS záznamy SPF, DKIM i DMARC (v DMARC záznamu je potřeba mít u parametru p s sp politiku quarantine nebo reject).
4) Mít správně nastaven DNS záznam BIMI.
- Jméno záznamu: default._bimi.DOMENA
- Typ záznamu: TXT
- Hodnota: “v=BIMI1; l=https://CESTA K LOGU.svg;a=;” (Kde l= je síťova cesta k publikovanému logu a a= je síťova cesta k VMC certifikátu - pokud jej nemáte, nechte prázdné)
Ověřit nastavení lze například přes mxtoolbox nebo bimigroup.
BIMI selector
To lze podle potřeby provést ve více subdoménách.
Příklad:
default_bimi.example.com
default_bimi.store.example.com
default_bimi.agari.com
Jak nastavit hlavičku BIMI
Jakmile máte BIMI již nastaveno, můžete se rozhodnout, zda chcete použít hlavičku BIMI k přizpůsobení zobrazené značky nebo loga na základě subdomény, která odesílá e-mail. To může být skvělé pro velké značky nebo pro subdomény věnované zasílání marketingových e-mailů. Stejně jako záznam BIMI je záhlaví BIMI přidáno na server DNS, který vaše doména používá jako záznam TXT. Aby hodnota selektoru záznamu záhlaví BIMI fungovala, musí odpovídat názvu selektoru v záznamu DNS.
Příklad BIMI-Selector:
Od: odesílatel@domain.com
BIMI-Selector: v=BIMI; s=selektor;
Nad e-mailovým serverem by se vyhledával selector._bimi.domain.com.
Pokud BIMI nefunguje
BIMI samo o sobě neposkytuje žádnou záruku, že se logo vaší značky bude zobrazovat podle očekávání. Zobrazení je plně v moci e-mailového klienta. I když jej implementuje stále více e-mailových klientů, může se vám tak stát, že se příjemci zobrazí obecné logo a ne vaše privátní.
Pokud se vaše logo nezobrazuje v doručené poště, přestože jste protokol nakonfigurovali, může to být způsobeno některým z následujících scénářů:
Pokud odesíláte malé množství e-mailů, servery příjemců nemají dostatek dat, aby spočítali reputaci, na základě které se rozhodnou o zobrazeni BIMI záznamu. Každý z příjemců má pro výpočet reputace jiné metriky.