Jak zobrazit své logo u příjemce (BIMI)
Pokud potřebujete, aby se logo vaší společnosti zobrazovalo v poštovních klientech příjemců, je potřeba nastavení BIMI.
Co je BIMI
BIMI alias Brand Indicators for Message Identification - je nový standard vytvořený pro zobrazení loga hned vedle zprávy v inboxu. Pomáhá však nejen k lepší viditelnosti, ale je navržený také jako prevence proti podvodným e-mailům. Jde totiž zároveň o způsob pro ověření odesílatele. Stejně jako v případě DMARC, DKIM a SPF se jedná o textový DNS záznam, který je uložen na vašich DNS serverech. Funguje hned vedle zmíněné trojice a signalizuje příjemcům, že odesilatelem je skutečně někdo z ověřené společnosti.
Kromě ověření identity zobrazuje logo společnosti v přijatých zprávách a může tak sloužit jako vynikající marketingový nástroj pro organizace po celém světě. Druhotně se tak zvyšuje důvěryhodnost a zároveň se posiluje povědomí o značce. Pokud pomocí BIMI připojíte své jedinečné logo značky k e-mailům, které klienti dostanou od vaší společnosti, nejen zaujmete, ale poskytnete jim i vizuální znamení, že jste důvěryhodným zdrojem.
Jak BIMI funguje
Po přijetí e-mailu, podporovaná služba příjemce vyhledá textový záznam BIMI. Pokud je vše v pořádku, z DNS TXT záznamu zjistí, kde najít logo odesílatele, logo následně stáhne a zobrazí.
Jak BIMI nastavit
V první řadě potřebujete následující:1) Vlastnit doménu, pro jejíž e-maily chceme BIMI nastavit.
2) Vlastnit logo společnosti - musí být ve správném formátu SVG s následujícími parametry. Jak SVG soubor upravit je pěkně popsáno ZDE
- Ujistěte se, že logo je vektorové. Soubory s příponou: PDF, Ai SVG nebo EPS jsou často vektorové soubory. V případě pochybností kontaktujte grafika.
- Formát: SVG Tiny 1.2
- Rozměry loga: čtvercové
- Logo musí být zveřejněno na doméně s certifikátem SSL (https)
3) Mít právně nastaveny DNS záznamy SPF, DKIM i DMARC (v DMARC záznamu je potřeba mít u parametru p s sp politiku quarantine nebo reject).
4) Mít správně nastaven DNS záznam BIMI.
- Jméno záznamu: default._bimi.DOMENA
- Typ záznamu: TXT
- Hodnota: “v=BIMI1; l=https://CESTA K LOGU.svg;a=;”`
Ověřit nastavení lze například přes mxtoolbox nebo bimigroup.
BIMI selector
default_bimi.subdomain.topleveldomain
To lze podle potřeby provést ve více subdoménách.
Příklad:
default_bimi.example.com
default_bimi.store.example.com
default_bimi.agari.com
Jak nastavit hlavičku BIMI
Jakmile máte BIMI již nastaveno, můžete se rozhodnout, zda chcete použít hlavičku BIMI k přizpůsobení zobrazené značky nebo loga na základě subdomény, která odesílá e-mail. To může být skvělé pro velké značky nebo pro subdomény věnované zasílání marketingových e-mailů. Stejně jako záznam BIMI je záhlaví BIMI přidáno na server DNS, který vaše doména používá jako záznam TXT. Aby hodnota selektoru záznamu záhlaví BIMI fungovala, musí odpovídat názvu selektoru v záznamu DNS.
V = Verze: Toto bude vždy začínat „BIMI1“ a bude na samém začátku záznamu.
S = Selector Name: Toto je to, co zvolíte pro pojmenování selektoru. Aby tento název fungoval, musí se shodovat jak v hlavičce BIMI, tak v BIMI DNS záznamu.
Příklad BIMI-Selector:
Od: odesílatel@domain.com
BIMI-Selector: v=BIMI; s=selektor;
Nad e-mailovým serverem by se vyhledával selector._bimi.domain.com.
BIMI-Selector: v=BIMI; s=selektor;
Pokud by záznam nebyl nalezen, použil by výchozí záložní default._bimi.domain.com.
Pokud BIMI nefunguje
BIMI samo o sobě neposkytuje žádnou záruku, že se logo vaší značky bude zobrazovat podle očekávání. Zobrazení je plně v moci e-mailového klienta. I když jej implementuje stále více e-mailových klientů, může se vám tak stát, že se příjemci zobrazí obecné logo a ne vaše privátní.
Pokud se vaše logo nezobrazuje v doručené poště, přestože jste protokol nakonfigurovali, může to být způsobeno některým z následujících scénářů:
Jedním z nejčastějších důvodů, proč se vaše logo BIMI nezobrazuje podle očekávání, je to, že e-mailový klient příjemce protokol nepodporuje. Pokud například používáte MS O365, logo BIMI se nezobrazí, protože Microsoft v současné době nepodporuje zobrazování log značek. Naopak Gmail, Yahoo!, AOL nebo Fastmailu BIMI plně podporují.
Gmail zavedl certifikáty Verified Mark Certificates (VMC) jako povinné pro zobrazení BIMI odesilatele. VMC je volitelná pro některé z poskytovatelů poštovních schránek, ale pro uživatele Gmailu je zákonem stanovena. Svůj certifikát si můžete zakoupit tak, že se obrátíte na důvěryhodnou certifikační autoritu. Nahrajte certifikát spolu se svým logem v souladu s BIMI, aby se vaše logo zobrazovalo ve schránkách Gmailu!
Politika quarantine nebo reject v parametru p a sp, je pro konfiguraci BIMI absolutně povinná. To je důvod, proč i když BIMI není přímo bezpečnostní protokol, je považován za skvělého spojence, který rozšiřuje podporu směrem k prosazování a přijímání e-mailových autentizačních protokolů, jako je DMARC.
Dalším častým důvodem, proč se logo nezobrazuje ve schránkách příjemců, je to, že v záznamu BIMI jsou chyby. Tyto chyby se mohou pohybovat od syntaktických chyb ve vašem záznamu TXT až po velikost nebo formát vašeho loga, které neodpovídá BIMI .
Před publikování svg souboru, je vhodné si podrobně přečíst specifikace loga BIMI, abyste se ujistili, že náležitě a jasně rozumíte požadavkům. Případně většina validátorů na chyby upozorňuje ( mxtoolbox nebo bimigroup).
Podle specifikací BIMI mohou logo značky zobrazovat pouze hromadné marketingové e-maily odeslané z obecných schránek. Pokud se tedy pokoušíte odeslat e-mail z osobní e-mailové schránky, logo se nezobrazí.