Složka Hromadné a Promoakce

Určitě jste se již setkali s klientem, který vás kontaktoval ohledně nedoručené kampaně, kterou následně nalezl ve složce Hromadné. Proč jsou e-maily do této složky zařazovány a co udělat proto, aby byly doručovány do složky příchozí pošty (inbox), o tom je tato nápověda.

Proč jsou e-maily zařazovány do složky hromadné pošty

Jednoduše řečeno je to proto, že hromadná korespondence do složky Hromadné (Seznam.cz) či Promoakce (Gmail.com) patří. Zřízení těchto složek je reakcí na neustálé navyšování počtu zasílaných e-mailů, stejně jako složka Spam pro eliminaci nevyžádané pošty. Podobné složky jsou tedy určeny právě pro ni, aby se nemíchala mezi vaši privátní korespondenci a orientace v e-mailové schránce byla co nejvíce jednoduchá a přehledná, což je nejen v zájmu příjemce, ale také odesílatele.  

Pokud tedy rozesíláte hromadnou poštu, je potřeba počítat s tím, že její místo je právě zde. Server příchozí pošty kontroluje každý příchozí e-mail a rozezná privátní korespondenci od hromadné. A pod tento pojem nespadají pouze obchodní nabídky, jak se často mylně předpokládá, ale skutečně veškeré hromadně zasílané e-maily.

Co patří do složky Hromadné/Promo - hromadná korespondence (obchodní sdělení)
Co nepatří do složky Hromadné/Promo - privátní e-maily (soukromá pošta, transakční e-maily - faktury, potvrzení objednávky, double opt-in...)

Jak doručovat do primární složky (inboxu)

Z toho také vyplývá, že doručování do těchto složek má svá pravidla, která se nevyplatí obcházet. Pokud totiž nejsou tato nastavená pravidla dodržována, může být IP adresa odesílatele zcela zablokována. Což v praxi znamená, že z této IP adresy už nepůjdou odesílat žádné e-maily, a to nejen hromadná sdělení, ale i běžná internetová pošta. Lepší je proto zvolit strategii jinou, a to aktivitu ze strany příjemce, který jako jediný může doručování do jednotlivých složek ovlivnit.

1) Příjemce vaši poštu otevírá

Práce s databází, potažmo jednotlivými kontakty, je obecně základem úspěšného e-mailového marketingu. Ovlivňuje, mimo jiné, i vyhodnocení na straně serveru příchozí pošty o zařazení konkrétního e-mailu do konkrétní složky. Každá schránka má sice rozdílné algoritmy pro řazení doručené pošty, ale vždy platí, že čím lepší reputace, tím lepší doručitelnost a vyšší pravděpodobnost, že doručíte rovnou do primární složky. Pokud tedy zasíláte klientům kampaně, které je zajímají a oni vaše e-maily otevírají, časem se může stát, že se vaše rozesílka přesune právě do primární pošty.
Sledujte tedy ve statistikách otevíratelnost (open rate) vašich kampaní a snažte se e-maily personalizovat tak, abyste zasáhli danou kampaní právě kontakty, které o ni mají zájem. 

2) Příjemce vaši poštu přesune

Druhým a rychlejším způsobem je přímé přesunutí vámi zaslané kampaně do primární složky. Pokud tak příjemce učiní, bude mu další pošta od vás už vždy přicházet právě do této složky, i když se jedná o hromadnou rozesílku. Doporučujeme na tuto možnost příjemce upozornit. Vhodnou příležitostí bývá například poděkování po prokliknutí ověřovacího odkazu v double opt-inové kampani.

Vlastní přesunutí e-mailu pak provede příjemce buď přetažením e-mailu z jedné stránky do druhé, nebo pomocí funkce k tomu určené.

Seznam.cz
Příslušný e-mail příjemce označí (1), poté klikne na rozbalovací nabídku nahoře (2) a vybere složku Doručené (3).

Gmail.com
Příslušný e-mail příjemce označí (1) a poté klikne na "Není Promoakce" (2) v horní nabídce.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme