Operátor "A/B test"

Operátor "A/B test"

Operátor A/B test umožňuje rozdělit publikum kontaktů a porovnat úspěšnost různých verzí vaší kampaně.

Testovat můžete např. předmět, preheader, jméno odesílatele nebo různé varianty obsahu. Nejčastěji se však testují dvě verze předmětu.

Nejprve v automatizaci zvolíme Trigger dle potřeby (hned teď, při události...), doplníme podmínku, která vyfiltruje relevantní kontakty a následně napojíme Operátor A/B Test. 

A/B test umožňuje jednoduché rozdělení do dvou skupin v poměru padesát na padesát. Můžete tedy testovat 2 varianty kampaně jednoduchým rozdělením publika a následným napojením na 2 e-mailové uzly. 

Můžete ale zvolit i variant více.

Jakmile máme počet požadovaných variant definovaný a zadáváme jednotlivá procenta, poslední skupina se dopočítá automaticky tak, aby dal celek dohromady 100%.

Dejme tomu, že máme dvě verze kampaně, ale nemůžeme se rozhodnout, kterou z nich zaslat zákazníkům, aby byl open rate co nejvyšší. Rozhodnete se tedy otestovat obě verze na celkovém vzorku 20%, přičemž vítěznou variantu dopošleme na zbývajících 80% klientů. Rozdělení tedy bude 10% - varianta 1, 10% - varianta 2 a 80% - vítězná varianta. 

Myslete na to, že, pokud se na testovaných 20% napojí e-mail, zbylých 80 % kontaktů by po spuštění kampaně vypadlo ze scénáře ven. Proto je doporučujeme uchovat v ODKLADIŠTI, které až následně napojíme na vítěznou variantu. 

Vítězná varianta se neodešle automaticky, je třeba ji odeslat ručně.

Tak ať vás vaše AB testy skvěle inspirují!

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme