Operátor "A/B test"
Operátor "A/B test"
Operátor A/B test umožňuje rozdělit publikum kontaktů a porovnat úspěšnost různých verzí vaší kampaně.
Testovat můžete např. předmět, preheader, jméno odesílatele nebo různé varianty obsahu. Nejčastěji se však testují dvě verze předmětu.
Nejprve v automatizaci zvolíme Trigger dle potřeby (hned teď, při události...), doplníme podmínku, která vyfiltruje relevantní kontakty a následně napojíme Operátor A/B Test.
A/B test umožňuje jednoduché rozdělení do dvou skupin v poměru padesát na padesát. Můžete tedy testovat 2 varianty kampaně jednoduchým rozdělením publika a následným napojením na 2 e-mailové uzly.
Můžete ale zvolit i variant více.
Jakmile máme počet požadovaných variant definovaný a zadáváme jednotlivá procenta, poslední skupina se dopočítá automaticky tak, aby dal celek dohromady 100%.
Dejme tomu, že máme dvě verze kampaně, ale nemůžeme se rozhodnout, kterou z nich zaslat zákazníkům, aby byl open rate co nejvyšší. Rozhodnete se tedy otestovat obě verze na celkovém vzorku 20%, přičemž vítěznou variantu dopošleme na zbývajících 80% klientů. Rozdělení tedy bude 10% - varianta 1, 10% - varianta 2 a 80% - vítězná varianta.
Myslete na to, že, pokud se na testovaných 20% napojí e-mail, zbylých 80 % kontaktů by po spuštění kampaně vypadlo ze scénáře ven. Proto je doporučujeme uchovat v ODKLADIŠTI, které až následně napojíme na vítěznou variantu.
Vítězná varianta se neodešle automaticky, je třeba ji odeslat ručně.
Tak ať vás vaše AB testy skvěle inspirují!