E-mailové seznamy Sklik pro retargeting

V automatizaci najdete mezi akcemi chytrý uzel - Sklik retargeting. Díky němu můžete vybrané e-mailové adresy automaticky nahrát do e-mailového seznamu v Skliku. Na toto publikum pak můžete spustit cílenou reklamu. 

Retargetingem v Skliku můžete svou reklamu zacílit např. na uživatele, kteří u vás nakoupili, zajímali se o nějaký produkt, nedokončili nákup, nebo naopak se blíží doba, kdy by bylo fajn se jim po nákupu znovu připomenout. Odpadá vám nekomfortní ruční nahrávání databáze přímo do Skliku, o tento přenos se postaráme za vás.

Nastavení je jednoduché. Společně projdeme, jak na to.

Vytvoření API klíče

Přihlaste se do systému www.sklik.cz, jak jste zvyklí.

V pravém horním menu si rozklikněte váš účet a klikněte na Nastavení

Úplně dole najdete Získat přístup k API a klikněte na Zobrazit token

Nastavení integrace Sklik

Integraci nastavíte přímo ve vašem SmartEmailing účtu. V levém panelu vyberte Můj účet a klikněte na záložku Integrace.

Vyberte Aktivovat novou integraci.

V první řadě si vyberte typ integrace - Sklik. Název integrace zvolte libovolně. Poté stačí vložit API klíč, nebo-li token, který jste si vygenerovali v Skliku. 

Uzel Sklik retargeting

Uzel Sklik retargeting najdete v automatizačním editoru v levém panelu mezi Akcemi. Uzel si přetáhněte do scénáře a stiskněte tlačítko upravit. 

Vyberte integraci, kterou jste si v účtu vytvořili.

Vytvoření retargetingového seznamu

Jakmile vyberete integraci, zobrazí se vám možnost volby seznamu nebo, pokud žádný e-mailový seznam vytvořený nemáte, můžete ho rovnou vytvořit.

Na závěr stačí seznam pojmenovat, jako vidíte na obrázku a seznam máte hotový.

Retargeting Sklik

Po vytvoření seznamu ve scénáři se tento seznam během pár minut objeví také v Skliku. Přímo v Skliku můžete provést kontrolu pod Nástroje → Retargeting.

Přihlaste se prosím do rozhraní Skliku -> nástroje -> retargeting -> vytvořit seznam (zelené tlačítko) a přepnout na "e-mailový"

V retargetingu uvidíte váš vytvořený e-mailový seznam. Ten použijete v obsahové kampani. 

Upozornění: aby se reklamy v Skliku mohly spustit, měl by seznam obsahovat alespoň 500 kontaktů

Nastavení kampaně

Díky automatizaci si vaše e-mailové seznamy ze SmartEmailingu pošlete do obsahové sítě Skliku. V automatizaci přesně víte, jaké typy kontaktů si do Skliku posíláte. Mohou to být:

  • lidé, kteří provedli objednávku
  • lidé, kteří nedokončili nákup
  • lidé, kterým se blíží se konec předplatného
  • lidé, kteří si prohlíželi konkrétní produkt
  • lidé, kteří si prohlíželi kategorii produktů
  • lidé, kteří potřebují prodloužení licence nebo pojištění

Sestavit si můžete nesčetné množství scénářů. 

Na tyto seznamy pak jednoduše cílíte personalizované reklamy v Skliku. Vyzkoušejte tento jednoduchý postup.

Začněte vytvořením kampaně ve vašem Sklik účtu.

Vyberte obsahovou kampaň. 

Vymyslete název kampaně, denní rozpočet, název sestavy, vyberte způsob zpoplatnění ( CPC/CPT) a výchozí cenu za proklik. 

Vyberte typ reklamy, který máte pro danou kampaň připravený. Je na vás, jestli to bude banner, kombinovaná reklama, branding nebo HTML banner.

Reklamu nahrajte a vytvořte. Na obrázku je vybrán typ banner. V tomto případě stačí, když přidáte soubor v požadovaných rozměrech. 

Kampaň je uložena! Nyní přejděte do účtu a klikněte na právě vytvořenou kampaň. Přejděte do vytvořené sestavy. Zde klikněte na retargeting.

Pak stačí vybrat připravené publikum a kampaň máte připravenou ke spuštění. 

Úspěšnost retargetingu je velmi vysoká, protože své publikum znáte velmi dobře. 

Získáváte velmi silný nástroj na oslovení zákazníka - v jeden okamžik mu odešlete newsletter a zároveň jej zařadíte do publika, kterému následně zobrazíte reklamu na míru v Skliku.

Jakmile si tuto novou funkci vyzkoušíte, budeme moc rádi, když se nám pochlubíte. A pokud budete mít jakýkoliv další dotaz, neváhejte se nám ozvat!