Nastavení pop-upů Mailocator
Navázali jsme partnerství s Mailocatorem. A to znamená skvělou věc - na vašem webu si můžete nastavit chytré pop-upy s pokročilou strategií, díky kterým budete získávat nové kontakty do vaší databáze od návštěvníků vašich stránek. Jak na to? Nebojte se, vše se v naší nápovědě dozvíte. Tak hurá do toho!
Přihlášení
Webové formuláře Mailocator si můžete objednat na této stránce. Jakmile máte objednáno, objeví se vám v aplikaci pod webovými formuláři. Stačí kliknout na tlačítko Spustit aplikaci Mailocator.
Založení nového projektu
Nyní je čas založit váš projekt. Klikněte na tlačítko + Nový projekt v levém horním rohu
Vymyslete název projektu a zadejte doménu vašeho webu. Oblíbenou barvu, ani marketingovou strategii vyplňovat nemusíte. Případně zvolte Sběr e-mailových adres.
Hotovo! Projekt máte založený.
Propojení Mailocatoru s webem
Do vaší e-mailové schránky vám v tuto chvíli přišel e-mail s kouskem kódu, který vložíte do vašeho webu, konkrétně do části body. Naleznete ho také pod záložkou Vlastnosti a nastavení, konkrétně INSTALACE.
Jakmile je kód na webu nasazený, přichází čas pustit se do přípravy scénářů.
Nastavení scénářů
Překlikněte se do záložky Scénáře a uvidíte 4 předpřipravené pop-upy, které si dále můžete nastavit dle vašich představ a potřeb. Konkrétně jde o Welcome, Time, Scroll a Exit intent.
Názvy předpřipravených kampaní vychází z jejich účelu:
- Welcome scénář slouží jako úvodní pop-up na první stránce.
- Time scénář se má zobrazit po určitém čase.
- Scroll po posunutí stránky do určitého bodu.
- Exit intent pop-up se bude zobrazovat při odchodu z vašeho webu.
Postupně si projdeme nastavení všech 4 scénářů a budeme se věnovat i jejich pokročilým nastavení.
Welcome scénář
Welcome scénář zvolte v případě, že chcete své zákazníky na stránce pop-upem uvítat. Základní nastavení najdete pod ikonou klíče.
Zobrazí se vám okno, ve kterém si můžete nastavit, na které stránce se pop-up má zobrazit a také čas, který má před zobrazením vyčkat. Pokud tedy chcete, aby se pop-up zobrazil hned na první stránce za 1 sekundu, ponechte nastavení, které vidíte na obrázku níže. Pokud byste chtěli pop-up zobrazovat až po prokliku na 2 stránku a počkat 10 sekund, zobrazíte v pořadí na stránce 2 a zpozdíte spouštění o 10 sekund. Vyčkat je možné až 60 sekund.
Nastavit je možné také opakování. V případě, že chcete pop-up zobrazit pouze jednou, nechte v nastavení předvyplněnou možnost znovu neotvírat. Znovu zobrazení pop-upu jde nastavit maximálně 10x a druhé zobrazení může znovu proběhnout nejdříve za 1 sekundu, nejpozději za jeden týden.
Time scénář
Tento scénář zvolte, pokud chcete pop-up zobrazit po určitém čase. Do základních nastavení se dostanete opět skrze ikonu klíče.
Nastavujete zde pouze jedinou věc, a to za kolik sekund zobrazit pop-up a za jaké podmínky. Na výběr máte pokud uživatel zůstane na stránce a nebo pokud uživatel zůstane na webu.
Scroll scénář
Pop-up nastavený skrze scroll scénář má za úkol se zobrazit za podmínky, kdy uživatel posune stránku do určitého bodu. Základní nastavení najdete opět pod ikonou klíče.
V této kampani zobrazujete pop-up v případě, kdy se uživatel posune na určité procento stránky, například na 90% stránky, jako je uvedeno na obrázku. Druhou variantou je nezadávat procento a zvolit si jednu ze zaklikávacích možností - rychle směrem nahoru, dolů, nebo na konec stránky. Možnosti můžete také kombinovat.
Exit intent
Poslední scénář je nastavený pro účely zobrazení pop-upu ve chvíli, kdy se uživatel chystá opustit stránku. Základní nastavení najdete opět pod ikonou klíče.
Podmínka zobrazení je vyjetí kurzoru do určitého bodu. Ten si můžete zvolit tak, jako vidíte na obrázku a vybrat si můžete i několik možností najednou.
Pokročilé konfigurace
Nyní se dostáváme k pokročilým konfiguracím kampaní. Tyto typy nastavení jsou stejné bez ohledu na typ pop-upu - stejné možnosti tedy uvidíte u Welcome, Time, Scroll i Exit intent scénáře.
Konfigurace kampaně
První se zaměříme na nastavení kampaně. Jedná se o ikonu ozubených koleček.
V konfiguraci kampaně si můžete nastavit celou řadu věcí, jako uvidíte níže. Nejprve si zvolíte, komu chcete pop-up okno zobrazit. Na výběr máte nekonvertované uživatele, jen konvertované uživatele a všechny uživatele. Poslední možností je všem uživatelům, ale jen na základě události v JavaScriptu.
Dále si volíte při které návštěvě začít pop-up zobrazovat. Na výběr máte 1-5 nebo každou návštěvu.
Opět si zde volíte i na které stránce začít. Okno můžete zobrazit na první nebo až desáté stránce, na kterou se návštěvník proklikne.
První zobrazení můžete také odložit - na výběr máte den až měsíc po první návštěvě.
Přecházíme k dalším 4 bodům. V další části si můžete nastavit čas, po kterém se pop-up zobrazí - zpoždění. Na výběr máte od jedné do 120 sekund.
Stejně tak si můžete vyladit dny, ve kterých vaše akce dává smysl. Na výběr máte zobrazení v každém dni týdne zvlášť, o víkendu, od pondělí do neděle, nebo zkrátka kdykoli.
Omezit můžete také denní dobu, ve které se mám pop-up zobrazovat.
Celou kampaň můžete buď spouštět pravidelně po určité době, nebo si ji nastavit jako jednorázovou.
V poslední části si můžete nastavit četnost zobrazení - kampaň se může zobrazovat dokud návštěvník neklikne na zavřít nebo odeslat nebo v druhém případě - pouze jednou.
Zobrazování si můžete omezit také podle šířky display - je-li například display větší než 5 000px, pop-up se nezobrazí.
Posledním nastavením je země, ve které se návštěvník nachází, jak vidíte na obrázku č. 18.
Filtr kampaně
Ikona filtru na obrázku napovídá, o co v tomto nastavení půjde. V tomto místě si můžete upravit zobrazování své kampaně podle několika podmínek.
Svou kampaň si budete moct upravit podle UTM parametrů, URL, datové vrstvy nebo cookies.
Filtry fungují logikou podmínek. Tedy například u UTM parametrů si můžete zadat, že všem návštěvníkům, kteří se na stránku proklikli z e-mailu, pop-up okno nevyskočí. Příklad můžete níže.
Stejně tak můžete omezit konkrétní URL, stránky, kde máte nasazenou datovou vrstvu s konkrétním obsahem, nebo omezit vyskakování pop-upu na uživatele podle cookies.
Efekt zobrazení
Kdy, komu a jak se pop-up zobrazí už máte vyřešeno. Zbývá vyřešit, jakým způsobem pop-up vyskočí na vaše návštěvníky. Toto nastavení najdete pod ikonou hůlky.
Vybírat můžete celkem z 8 způsobů.
Odeslání slevových kódů při přihlášení
K pop-upům můžete automaticky přiřadit slevové kódy pro ty návštěvníky, kteří vám skrze pop-up zanechají své přihlašovací údaje. Slouží k tomu poslední ikona s dárkem, jak vidíte níže.
To lze udělat pouze v případě, že kódy máte již nastavené. Správce slevových kódů naleznete pod záložkou Vlastnosti a nastavení, konkrétně SLEVOVÉ KÓDY. Pod touto záložkou si můžete vytvořit skupinu slevových kódů.
Kódy můžete nahrát ručně nebo z API. Je důležité, abyste každý kód vložili na jeden řádek.
Vzhled pop-upů
Technické nastavení máme za sebou a dostáváme se ke kreativní části - nastavení vzhledu pop-upů. Slouží k němu záložka Designer. Dostanete se do něj skrz horní menu jako vidíte níže.
Druhou variantou je záložka Scénáře a kliknutí na kterýkoliv pop-up v pravé části. V nabídce uvidíte Upravit v designeru.
Prostředí designeru vypadá následovně.
Nastavíte si zde vizuální stránku a text pro několik variant - obsah pop-upu, variantu pro poděkování, variantu pro překlep, variantu pro případ, že už e-mail v databázi máte a pro chybu.
Pro úpravu textu nebo barevného prvku stačí najet kurzorem do dané oblasti, která se vám označí, a kliknout levým tlačítkem myši.
Do pop-upů můžete vkládat libovolné prvky skrze +Vložit v pravém panelu, jak vidíte na obrázku.
Vkládání prvků funguje způsobem drag & drop. Stačí když si jakýkoliv z prvků vyberete a přetáhnete do místa, kde s ním dále chcete pracovat.
Pod záložkou styly najdete úpravu všech prvků - šířku a výšku celého pop-upu, text, pozadí, odsazení, rámečky a další.
Jakmile máte svůj design podle představ, stačí pop-up uložit skrze ikonu v pravém horním rohu.
Spuštění pop-upů
Skvělé! Pop-up máte připravený a už ho stačí jen spustit. K tomu slouží ikona Stavu pod záložkou scénáře.
Jakmile na něj kliknete, scénář, tedy pop-up, se vám spustí tak, jak jste si nastavili.
Statistiky
Nastavením pop-upu práce nekončí. Doporučujeme věnovat pozornost také vyhodnocování. K tomu slouží záložka Statistiky. Jakmile si pop-upy spustíte, stačí vybrat časové období (na obrázku vidíte posledních 30 dní) a ve statistikách se vám zobrazí poměr zobrazení, návštěv a také konverzní poměr - tedy kolik uživatelů, kteří pop-up viděli, provedli požadovanou akci - tedy zanechali e-mail.
Spuštěné scénáře, konverzní poměry, statistiky a výkon za posledních 7 dní uvidíte také v přehledu vašeho projektu.